  • Data: 2012-01-02 16:06:54
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbg.googlegroups.com...

    >Ja juz pisze ile mnie kosztowala calosc, razem z tymi dodatkami,
    >pompami, rozdzielaczami, sterownikami, termostatami etc :) Poprostu
    >smieszny jest dla mnie argument "pompa kosztuje 50k pln" bo to
    >argument pokroju kogucika. Pompa kosztuje 12-14k pln, dolne zrodlo
    >kosztuje 4-15k pln. Dodatki kosztuja ... niewazne ile - bo w kotlowni
    >na wegiel czy gaz tez sa potrzebne i kosztuja tyle samo :) Czyli mamy
    >roznice na poziomie 16-29k pln. Im wiecej zrobisz sam tym bedzie
    >taniej - to jasne.

    To się mniej więcej zgadza jak piszesz PC+DZ od 16 do 30 tys do tego reku,
    went mech, dodatkowe styro, droższa/grubsza wełna, bufor itp i do 50 tys o
    których pisałem ten Airbus się zbliża.

    >BTW. Znam tez kotly weglowe ktore kosztuja wiecej niz moja PC z DZ
    >razem wziete ;)

    A słyszałem o takich co za PC 50tys płacili a za went mech + reku dodatkowe
    30 tys

    > U Ciebie jest tak jak piszesz zapewne ale wyliczenia robi em dla
    > przeci tnego inwestora kt ry planuj c budow domu z PC itd musi to w

    >Dalej zupelnie nie rozumiem jak mozesz porownywac bezobslugowy system
    >grzewczy do pieca na wegiel :-) Miales kiedys do czynienia z weglem ??
    >Cos mi sie zdaje ze nie bardzo :)

    A czemu mam nie porównywać? Przeciez porównujemy np koszty zakupu i
    eksploatacji twojej pompy i Roberta kotła na ekogroszek. Dlaczego mamy tego
    nie porównywać?
    A że przy weglu jest trochę zachodu to jest. Ale kosztuje taniej.