  • 61. Data: 2011-10-26 09:31:12
    Temat: Re: SSO - prośba o ocenę jakości prac
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Zaczęli murować ścianki działowe na poddaszu (suporeks 12cm). Ścianki
    dotykają do krokwi (nawet dali zaprawę klejową między suporeks a drewno).

    Czy jest to poprawnie?

    Nie zrobiłem fotek (może jutro).

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 62. Data: 2011-10-26 15:01:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Paź, 11:31, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    >
    > Zaczęli murować ścianki działowe na poddaszu (suporeks 12cm). Ścianki
    > dotykają do krokwi (nawet dali zaprawę klejową między suporeks a drewno).

    NIE. Raz, ze bedzie przemarzac, a dwa ze laczenie na sztywno drewna z
    cienka scianka dzialowa musi spowodowac predzej czy pozniej pekniecie
    tejze scianki. Drewno pracuje i na pewno jest mocniejsze od
    suporexu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 63. Data: 2011-10-26 15:18:25
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    in message news:j88f3c$qon$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim (laika) zdaniem korzystniej jest aby wszystkie ściany podpierały
    > strop. Dlaczego tylko połowa ścian ma podpierać strop a reszta nie
    > pracować?
    >
    > W jakich aspektach zbrojenie dwukierunkowe jest gorsze aniżeli
    > jednokierunkowe?

    Nie wiem :-) Nie ma tutaj konstruktora, a jak są studenci czy absolwenci to
    i tak nic nie umieją :-)

  • 64. Data: 2011-10-26 15:43:54
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    d.googlegroups.com...
> [...]
    > cienka scianka dzialowa musi spowodowac predzej czy pozniej pekniecie
    > tejze scianki. Drewno pracuje i na pewno jest mocniejsze od

    Dzięki. Jaki powinien być dystans między suporeksem a krokwią?

    Rysunek poglądowy (patrząc wprost na działówkę). Działówka idzie pod krokwią
    i jej dotyka:
    http://img593.imageshack.us/img593/3276/krokiewdziaw
    ka.jpg

    Jutro zrobię zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 65. Data: 2011-10-26 15:52:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Paź, 17:43, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > Dzięki. Jaki powinien być dystans między suporeksem a krokwią?

    Plaszczyzna docelowego sufitu z KG (zeby przykrecic profile
    przyscienne UD) plus jakies 3-5cm zeby kolek dobrze trzymal tego UD i
    suporeks nie pekl / nie odspoil sie. Gore tego suporeksa obklejasz ile
    wlezie - styropianem lub welna. Ja mialem w jednym miejscu 5-6cm i
    zapianowalem to :) Suporeks na szczescie jest miekki - mozesz to latwo
    obciac albo dobra pilka albo najlepiej pila typu "lisi ogon" z
    brzeszczotem z widia. To taka duza wyrzynarka ktora sie troche inaczej
    trzyma :)

    > Rysunek poglądowy (patrząc wprost na działówkę). Działówka idzie pod krokwią
    > i jej dotyka:http://img593.imageshack.us/img593/3276/kroki
    ewdziawka.jpg

    Standard.. Ciesz sie ze nie wymurowali obok krokwii i dochodzace do
    jej czola - czyli stykajace sie bezposrednio z mrozem :-) Tak jak masz
    jeszcze jako tako krokwia costam izoluje ale i tak bedzie sporo ciepla
    uciekac jezeli tego nie ocieplisz. BTW. Taka scianka musi byc jakos
    zakotwiona do scian prostopadlych do niej z ktorymi sie styka, pewnie
    beda sie tlumaczyc ze domurowali do gory i powciskali tam jeszcze
    kleju zeby ja unieruchomic i zeby sie nie przewrocila. Ale to blad -
    wogole wszelkie dzialowki (nawet na parterze) jak sie robi to od gory
    TRZEBA zostawic 1-2cm luzu, one nie moga przenosic zadnych sil ze
    stropu / krokwii i innych elementow konstrukcyjnych bo sa za slabe i
    beda pekac.

    --
    Adam

  • 66. Data: 2011-10-26 16:25:12
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >obciac albo dobra pilka albo najlepiej pila typu "lisi ogon" z
    >brzeszczotem z widia. To taka duza wyrzynarka ktora sie troche inaczej

    Czyli będą musieli odciąć kilka centymetrów.

> [...]
    >uciekac jezeli tego nie ocieplisz. BTW. Taka scianka musi byc jakos
    >zakotwiona do scian prostopadlych do niej z ktorymi sie styka,

    Jakieś elementy metalowe, kątowniki?

> [...]
    >TRZEBA zostawic 1-2cm luzu, one nie moga przenosic zadnych sil ze
    >stropu / krokwii i innych elementow konstrukcyjnych bo sa za slabe i

    Na działówkach parteru jeśli zostawię luz 1-2cm to na między te działówki a
    strop włożyć styropian/wełnę?

  • 67. Data: 2011-10-26 16:44:14
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    .googlegroups.com...
    > Standard.. Ciesz sie ze nie wymurowali obok krokwii i dochodzace do
    > jej czola - czyli stykajace sie bezposrednio z mrozem :-)

    Moja ekipa wybudowała kilkadziesiąt domów (w tym kilka dużych obiektów, np.
    sklep). Nie mogę ocenić ich negatywnie, wręcz przeciwnie - sądzę, że wiele
    potrafią (mimo kilku błędów popełnionych na mojej budowie). Mój dom jest
    wybudowany poprawnie - tak sądzę. Nie jest to mistrzostwo świata, ale
    ujdzie.

    Nie rozumiem jednego: skoro ja, laik, wychwytuję takie błędy jak właśnie to
    murowanie działówki do samej krokwi, to dlaczego doświadczona ekipa nie jest
    świadoma takich błędów?

    Gdybym na początku nie uczulił ich na to aby zostawili miejsce na ocieplenie
    szczytów to pewnie wymurowali by źle. Podobnie z dociepleniem wieńców,
    nadproży... Chyba na wiosnę złożę im wizytę na ich kolejnej budowie i
    sprawdzę jak murują szczyty...

    A może to my inwestorzy jesteśmy przeczuleni? Skoro twierdzą, że działówka
    dotykająca krokwi nie popęka to może faktycznie nie popęka? Oni mają
    kilkunastoletnie doświadczenie, a ja dopiero się uczę...

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 68. Data: 2011-10-26 17:06:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-26 18:44, brunet.wp wrote:
> [...]
    >
    > Nie rozumiem jednego: skoro ja, laik, wychwytuję takie błędy jak właśnie
    > to murowanie działówki do samej krokwi, to dlaczego doświadczona ekipa

    Bo robili tak "od zawsze". W międzyczasie pozmieniały się technologie
    i/lub standardy a oni dalej żyją w swoim świecie sprzed kilkunastu lat ...

    Sytuacja spotykana również w innych dziedzinach.

    Kiedyś zajmowałem się audytami systemów informatycznych i zdarzało się,
    że doświadczona i niegłupia ekipa potrafiła popełniać szkolne błędy bo
    robili tak "od zawsze" i nikt im do tej pory nie zwrócił uwagi.

> [...]
    > działówka dotykająca krokwi nie popęka to może faktycznie nie popęka?
    > Oni mają kilkunastoletnie doświadczenie, a ja dopiero się uczę...

    W końcu to Ty im płacisz, a nie oni Tobie. Tak więc jak masz
    jakiekolwiek uwagi czy wątpliwości to nie powinieneś mieć najmniejszych
    skrupułów.

    Piotrek

  • 69. Data: 2011-10-26 18:36:08
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-25 19:02, kiki pisze:

    > Trzeba wiązac zbrojenie żeby mniej pracowało jak temperatura wewnątrz
    > betonu podnosi się w pierwszym dniu. To jest typowe. Pęka już po kilku

    Jasne. Uważasz, że związanie pręta fi12 długiego na kilka-kilkanaście
    metrów kawałkiem drutu wiązałkowego cokolwiek pomoże w zatrzymaniu
    naprężeń związanych z rozszerzalnością stali?

    --
    M.

  • 70. Data: 2011-10-26 19:49:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Paź, 18:44, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > Moja ekipa wybudowała kilkadziesiąt domów (w tym kilka dużych obiektów, np.

    To nic nie znaczy :) Moga dobrze murowac, moze nawet ta dzialowka nie
    popeka. Ale bedzie zimno. Jak murarz mial wiecej niz ~40 lat to juz
    calkiem kaplica. Tacy wogole nie uznaja ocieplenia. Moja ciotka
    budowala w latach 90'tych i w domu nie ma ani kawalka welny i
    styropianu. Murowal jej tesc - stary murarz, bardzo dobry murarz. Ale
    starej daty :) Sprobuj z takim pogadac o styropianie - powie ze
    styropian to zlo! Dom wilgotnieje i dostaje grzyba, sciany "nie
    oddychaja". Tyle ze chata zuzywa 12t wegla na sezon - ale to maly
    pikus :D Tacy kompletnie nie maja wyobrazni jezeli chodzi o
    energooszczednosc. Muruja dobrze ale nie majac na wzgledzie ucieczki
    ciepla. Kiedys wegiel kosztowal grosze, a u nas na slasku to juz
    wogole.. Nikt sie nie przejmowal zuzyciem.

    [...]
    > Nie rozumiem jednego: skoro ja, laik, wychwytuję takie błędy jak właśnie to
    > murowanie działówki do samej krokwi, to dlaczego doświadczona ekipa nie jest
    > świadoma takich błędów?

    Bo zanim Ty sie wprowadzisz i wychwycisz te bledy to zapomnisz kto Ci
    sciany murowal ;) Bedziesz zuzywal ta np. tone wegla wiecej na sezon,
    zupelnie nieswiadomy ze przez ich bledy moglbys zuzywac tone mniej.
    Zimne sciany bedziesz tlumaczyl "tak to ma byc" i juz.

    > A może to my inwestorzy jesteśmy przeczuleni? Skoro twierdzą, że działówka
    > dotykająca krokwi nie popęka to może faktycznie nie popęka? Oni mają
    > kilkunastoletnie doświadczenie, a ja dopiero się uczę...

    A jak peknie za 8 lat to co - bedziesz ich szukal i reklamowal? :-)
    Nawet nie skojarzysz ze to przez jakas krokwie bo jej nie bedzie nawet
    tam widac :) A jak ich znajdziesz i zareklamujesz to oni powiedza ze
    dom osiadl i to normalne ;-)
    pozdr.

    --
    Adam