  • 141. Data: 2009-04-04 13:22:43
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    news:a5ee7ec6-479b-4ad3-ae6d-94e9b46e14cc@f19g2000yq
    h.googlegroups.com...

    >Masz prawo uważać co chcesz. "Oknotest" ,normy niemieckie, zalecenia
    >ITB i inne źródła podają co innego. Nic Cię już nie przekona że jest
    >inaczej - to normalne bo Ty masz już tak zamontowane.;-)

    Przykro to mówić ale jest "głupcem". Mając jeszcze szansę stara się z nami
    polemizować. Tak samo mówi wielu co ma szczyty wymurowane za wysoko. Jedni
    mają już po - jak ja i niewiele da się zrobić ale są głupcy, którym się
    pokazuje palcem i mówią, że jakoś to bedzie :-)
    Ja myślę, że to wstyd przed ekipą. najpierw wypili z nimi, wręczyli piwo,
    poklepali się z przyjaciółmi to teraz jak do nich iść i reklamować :-)

    >Gratuluję 100% ufności ... I niech to pozwoli Ci spać spokojnie!;-)

    Zgadza się. Do profili nie produkowanych w kraju trzeba też sprowadzać
    usztywniacze z Niemiec. A jest to wyrób zapewne dużo droższy niż "zamienniki
    uniwersalne" lub takie prawie pasujące.

  • 142. Data: 2009-04-04 13:24:56
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > TAK trzeba starać sie zrobić dobrze ale drobnych błędów sie NIEDA ustrzec,
    > nawet w promie kosmicznym czy teleskopie Hubla były błędy, a tam robili
    > super fachowcy i każdy element sprawdzali 100 razy.

    To nie drobny błąd ale fundamentalny. Montaż wykonany po najmniejszej linii
    oporu żeby wykonawcy było łatwiej.
    Ale ty jesteś mądrzejszy :-) Zamiast wydłubać ten szajs to się tu
    sprzeczasz. Troche własnej pracy i sam to zrobisz.

  • 143. Data: 2009-04-04 13:28:25
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    Ilość powietrza przedostająca się przez te szparki po bokach okien jest tak
    samo ogromna. Powietrze tam zwiększa prędkość, bo napotyka na zwężenie,
    rośnie ciśnienie i tak samo będzie ziębiło.

    PISAŁEM TU 100 razy, że nie ilość styropianu, wełny czy jakość szyb teraz, a
    sposób ich montażu.

  • 144. Data: 2009-04-04 14:04:57
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Krzemo" <p...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 3 Kwi, 22:03, "kiki" <s...@s...ss> wrote:

    > Kazalem rozpilowac jedno losowo wybrane okno.
    > Okazalo sie to:
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f2d7c09abb3661a
    .html
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f087c3101944568
    .html

    >Jesteś wielki! ;-)

    No zobaczyłem załamanie światłą na dłuższych płaszczyznach w kierunku
    wkrętów. Od razu mi do głowy przyszło, że brakuje tam punktu podparcia czy
    przylegania czegoś do czegoś.
    Ale jak by byli cwani to by nie dokręcili wkretów do oporu i ciężko by było
    zauważyć.

  • 145. Data: 2009-04-04 14:06:47
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > a jak duze masz te okna drogi kiki?

    od małych do dużych wszystkie jakie sobie wymyślisz.

  • 146. Data: 2009-04-04 14:08:51
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
    > a...@g...com napisal:

    > I na razie nie dopadl mnie zaden koszmar malowania, co dziesiec
    > lat temu mi wrozono: '...zzolkna ci, wiec i tak malowac bedziesz
    > musial...'. No wiec nie musze.

    Wtedy dawali jeszcze usztywniacze firmowe. Jeszcze nie podrabiali
    wszystkiego tak na potęgę jak obecnie.

  • 147. Data: 2009-04-04 14:36:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    > Wtedy dawali jeszcze usztywniacze firmowe. Jeszcze nie podrabiali
    > wszystkiego tak na potęgę jak obecnie.

    No ale wiac powinno, wilgoc i muchomory do sufitu powinny rosnac. Czemu nie
    rosna??

    Jacek, Ty chlopie wydlubuj te piane i sprawdz czemu sie nie psuje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 148. Data: 2009-04-04 15:17:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > No ale wiac powinno, wilgoc i muchomory do sufitu powinny rosnac. Czemu nie
    > rosna??

    Hm, jakis dyskomfort czuje. Nic nie wieje, nic nie rosnie.
    Co ja tu robie? ;)

    > Jacek, Ty chlopie wydlubuj te piane i sprawdz czemu sie nie psuje. :-)

    Ba! Sciana trojwarstwowa, w scianie styropian, stropy zelbetowe.
    Technologia odporna na wykonawcow. Takie 'robust design' :)

    Przy oknach pilnowalem, aby byly osadzone w linii styropianu, montaz
    kolkami do nadproza, wasami do scian bocznych, zwis swobodny do parapetu.
    No i jakos wypaczac sie nie chca, domykaja sie lekko, slonce na nie
    swieci, od zachodu wiatry, snieg i deszcze sieka rowno. Nic nie
    chce sie psuc, tfu, tfu, na psa urok :)

    Jedynie te nakladki zawiasowe. Cholernie kosztowne, 10 gr za sztuke :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 149. Data: 2009-04-04 15:20:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kiki napisal:
> [...]
    > mają już po - jak ja i niewiele da się zrobić ale są głupcy, którym się
    > pokazuje palcem i mówią, że jakoś to bedzie :-)

    No i widzisz, niekiedy pozornie trudniejsza technologia jest
    odporniejsza. W mojej trojwarstwowej scianie, zewnetrzne szczyty
    mogli sobie murowac dowolnie wysoko, a sciana wewnetrzna konczyla
    sie pod welna, ktora laczy sie ze styropianem. I mostkow nie ma.
    A przy dwuwarstwowej to juz zaczyna sie finezja. A przy jednowarstwowej
    to juz wyzsze studia murarzowi nie wystarcza :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 150. Data: 2009-04-04 18:36:05
    Od: a...@g...com

    On 4 Kwi, 10:06, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > prawdziwym wyzwaniem są okna dachowe które zwykle sa wielką miną mostkową a
    > tutaj mało kto si ewysili nawet na ich prawidłowe ocieplenie a co dopiero na
    > jakieś frymuśności.

    O widzicie - dobrze gada :) W oknach dachowych mam dokupione specjalne
    kolnierze uszczelniajace / docieplajace (XDP do Fakro), a oprocz tego
    obrobk