  • 21. Data: 2009-02-08 12:54:56
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:gmmeol$1ap$1@news.interia.pl...

> [...]
    > poprawnie po polsku potrafi i krzyczy sobie dniówki tyle, że ja muszę na
    > nią tydzień zasuwać, to wolę zrobić sam, może nie tak idealnie i szybko,
    > ale zawsze mam te kilka tysięcy w kieszeni.
    >
    > Jak nauczyciel narzeka, że po 15 latach pracy zarabia niecałe 2 tysiące,
    > to się larum podnosi, że jest bezczelny, bo ma 2 miesiące wakacji (nie,
    > nie jestem nauczycielem). A jak przychodzi gość po podstawówce, wiecznie
    > migający się od płacenia podatków, ubezpieczeń i innych danin i krzyczy za
    > tygodniową robotę kilka tysięcy zł, to taką cenę uważa się za normalną...

    No brawo. Zgadzam się w całej rozciągłości.
    Ja też co tylko mogę robię sam. Co do fachowców, to może niektórzy są warci
    ceny.
    Ale najwięcej to jest fachowców od brania pieniędzy.
    Po tym jak zobaczyłem w paru miejscach jak robią "fachowcy" wole sam zrobić.
    Może mi się zejdzie dłużej, ale przynajmniej wiem jak mam zrobione.
    Sporo jest takich agentów że wszystko wypucowane i cacy wygląda, a tydzień
    czy miesiąc po zapłaceniu np. płytka odpada.
    Oprócz tych "fachowców" wkurzają mnie też np. lekarze - życzą sobie
    konkretne pieniądze bo za granicą to się tyle płaci - to niech wyp* za
    granicę.
    Ja za swoją robotę (konstruktor - branża samochodowa) za granicą mogę
    zarobić dość dobrze, ale tutaj nikt mi takich pieniędzy nie da, wiec pracuje
    za dużo mniej. ZA granicą byłem, zarobiłem - dzieki temu jestem juz przy
    wykończeniówce.

    Pozdr
    J23

  • 22. Data: 2009-02-08 13:21:50
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > ostro :)

    Raczej dosadnie, aczkolwiek nie złośliwie.

  • 23. Data: 2009-02-08 13:21:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

    > I tu dochodzimy do absurdu.
    > Każdy inwestor oczekuje jakości dobrej firmy w cenie pijaczyn zza
    > wschodniej granicy :)))

    Tyle są warci

  • 24. Data: 2009-02-08 13:24:13
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    > A to! dziecko hossy. Zerknij sobie na wyniki firm i dywidendy sprzed
    > banki. Wroc do swiata realnego! Swiata, w ktorym wartosc firmy okreslaja
    > wyplaty dywidend dla akcjonariuszy, a nie sztucznie pompowane wartosci
    > akcji, ktore do niedawna NIE MIALY NIC WSPOLNEGO z wynikami realnymi.

    Widzę, że mamy identyczne zdanie na ten temat.

  • 25. Data: 2009-02-08 13:24:57
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    > Natomiast urzędnicy są tylko "urzędasami" z przyspawanymi dupami do swoich
    > stołków, traktujacych petentów sposób przedmiotowy.
    Troche "dosadnie" ale celnie.
    Z jednej strony zgadzam się co do tego
    że fachowcy czasem przesadzają z cenami.
    Jeśli ktoś jest naprawde dobry i uczciwym to niech i uczciwie zarobi.
    Ale oprócz fachowców są też fahofcy którzy często biora nie mniej.
    Problem tylko w tym by trafić rzeczywiście na fachowca. Zgodzę się
    że w zasadzie wolny rynek więc płacz i płać.
    Co do budżetówki kolegi określenie jest często trafne.
    Oczywiście są uczciwi ludzie którzy powinni zarabiać lepiej - Ale niestety
    tutaj nie ma wolnego rynku. I czy będzie np. lekarz który ma w dupie
    wszystko
    i spojrzeniem pyta "CZEGO?" czy dusza człowiek to ten drugi może miec
    conajwyżej gorzej. A tzw. "biurwy" to dopiero plaga. Ja broń boże nie
    uogólniam, bo są naprawde
    porządni ludzie wśród urzędników. Ale większość z nich zapomina że są po to
    by służyć
    ludziom, a pensję mają z podatków szarego pracownika. JEdnak by to wszystko
    się
    zmieniło musi minąć parę pokoleń bo "komunizm" nadal zbiera swe żniwo.

    Pzdr
    J23

  • 26. Data: 2009-02-08 13:39:44
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:

    > Ja osobiście wychodzę z założenia, ze lepiej się opłaca kupić samochód na
    > firmę i dać go do dyspozycji pracownikowi/pracownikom, nawet jezeli używany
    > jest do celów prywatnych.
    I nie dociera do ciebie, że to jest właśnie kradzież ? lub jak wolisz
    oszustwo podatkowe.

    pzdr.
    rafał

  • 27. Data: 2009-02-08 13:55:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" napisal:
    > Raczej dosadnie, aczkolwiek nie złośliwie.

    Raczej bezsensownie. Twoja ostrosc to, wybacz rowna ostrosc, fanatyzm
    swiezego dorobkiewicza z okresu hossy. Ghostowi juz to wytknalem,
    to umial jedynie odpowiedziec bluzgiem.

    Gdyby ta obsmiewana przez ciebie budzetowka nagle oglosila
    strajk generalny, a niewykluczone, ze oglosi, to fanatycy
    libertarianscy spod znaku PO musieliby bardzo szybko
    uciekac, aby nie skonczyc na lampach. A ty nagle okazalbys
    sie bardzo cienki przy placeniu tych wszystkich uslug,
    ktore teraz dostajesz od budzetowki. Aha, dolicz jeszcze
    koszty uzbrojenia sie, bo wzgledny spokoj spoleczny masz
    tylko dlatego, ze jest pewna redystrybucja dochodow. Oczywiscie,
    mozesz sie nie zgadzac. Ale na zablokowanie tego musisz
    miec wiekszosc. W wyborach. Ewentualnie mozesz zaglosowac
    nogami i wyjechac. Ale za granica zielone laki na dluzszy
    czas tez sie skonczyly. I wiekszosc gastarbeiterow wraca,
    zwlaszcza tych, ktorzy nie dorobili sie jeszcze prawa do
    tamtejszego zasilku. I po powrocie lamentuja, ze nedza.
    A niech zdychaja pod plotem!

    Spojrz na USA, wzorzec wszystkich libertarian. Burdel finansowy,
    burdel ubezpieczeniowy, najwiekszy odsetek nedzarzy w krajach
    rozwinietych. Mozesz prezyc muskuly tylko dlatego, ze trafiles
    na krotka hosse. Za chwile kasa i zlecenia moga sie skonczyc.
    Jak delewarowanie gospodarki potrwa jeszcze chwile to mozliwe
    ze bedziesz robil tak, jak fachowcy w latach osiemdziesiatych:
    przeliczajac sie na butelki wodki, bo gotowka bedzie niewiele
    warta.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2009-02-08 14:04:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" napisal:
    > I leżysz rozłożony na łopatki, dokładając do interesu.
    > Taki zysk zżera inflacja.

    Pisze o realnym zysku.

    > W końcu mamy wolny rynek.

    Wlasnie. I to klient decyduje. Na razie twoja pozycja stala sie cienka.
    Jak bedziesz za drogi, to nawet najlepsza jakosc ci nie pomoze.

    > Czyli sugerujesz "pracować na czarno" ? :)

    Nie. Ale zaloze sie, ze spory procent twoich kosztow skarbowka
    spokojnie i bez problemu moglaby ci przy kontroli wyrzucic.

    > A jakież to wg Ciebie są koszty ?

    Duze.

    > Ja jezeli ja dla przykładu używam prywatnych samochodów do celów firmowych i
    > co Ty na to ?

    Twoj problem, ze wolisz kilometrowke.

    > To o czym piszesz to totalna bzdura

    Zgadzam sie. To o czym piszesz to totalna bzdura :)

    > W końcu każdy pracownik i tak jakoś musi dojechać do firmy

    To jest jego problem do pokrycia w ramach zarobkow.

    > lub na miejsce wykonywania robót.

    A to jest twoj problem jako wlasciciela firmy i idzie w twoje koszty.

    > Ten dojazd to koszty działalności firmy - niezależnie od
    > tego czy pracownikowi dajesz do dyspozycji samochód czy też on sam ma sobie
    > kupować bilet i tłuc się autobusem lub innymi środkami lokomocji. Po prostu
    > i tak za to płaci firma, albo w bezpośredniej formie tzn. dając mu do
    > dyspozycji auto, albo kupując mu bilety lub też w formie pośredniej płacąc
    > mu tyle, żeby opłacało mu się kupować bilety lub utrzymywać prywatne auto.
    > Ja osobiście wychodzę z założenia, ze lepiej się opłaca kupić samochód na
    > firmę i dać go do dyspozycji pracownikowi/pracownikom, nawet jezeli używany
> [...]

    Tak? To zerknij sobie na przepisy obowiazujace we wzorcu wszystkich
    fanatycznych libertarian - USA. Tam za uzycie samochodu sluzbowego (idacego
    w koszty firmy) do celow prywatnych IRS tak cie sczolga, ze przeklniesz dzien,
    w ktorym ten pomysl ci przyszedl do glowy.

    > Konkretnie?

    Nie ma firmy, w ktorej nie znajdzie sie pozycji kosztow nie do obronienia
    przed skarbowka. Jestes w stanie wykazac dla WSZYSTKICH pozycji w kosztach
    powiazane dochody? Jestes? Bo kupowanie NA ZAPAS nie uprawnia cie do wpisywania
    np. narzedzi w koszty. Mozesz je wpisac dopiero PO UZYCIU. Sugeruje dokladne
    zapoznanie sie z przepisami podatkowymi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 29. Data: 2009-02-08 14:11:40
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > I nie dociera do ciebie, że to jest właśnie kradzież ? lub jak wolisz
    > oszustwo podatkowe.

    Dlaczego piszesz o oszustwie podatkowym ?
    Wiesz ile kilometrów trzeba zrobić dziennie w branży budowlanej ?
    Wyobraź sobie kilka robót jednocześnie na kilku budowach. Trzeba dojechać,
    dowieźć materiały, wyznaczyć front robót pracownikom, sprawdzić wykonanie
    tych robót itd.
    Czy dla Ciebie jest przestępstwem, że pomiędzy tymi wszystkimi robotami
    podjedzie się na obiad do domu lub do jakiejść knajpy, albo zrobi zakupy w
    markecie (jedzenie, picie) ?
    Budowlanka to nie sklep mięsny czy też urząd skarbowy, gdzie pracownicy
    spędzają całą dniówkę i tylko raz dziennie dojeżdżają i wracają.
    Nierzadko w ciągu dnióki jest konieczność, aby część ekipy czy też cała
    ekipa przemieściła się z jednej budowy na drugą kilka razy w ciągu dniówki.
    Niestety to jest właśnie taka robota, której nie da się pogonić lub zrobić
    "na zapas". Całkiem inna specyfika pracy niż typowego urzędnika lub
    robotnika na lini produkcyjnej.
    Poza tym jakim przestępstwem jest, że pracownik weźmie samochód i pojedzie
    nim do domu, aby następnego dnia jechać wprost na budowę zamiast do siedziby
    firmy ?
    Tak naprawdę w tej branży trudno jest określić, kiedy jest użytek firmowy, a
    kiedy prywatny.

  • 30. Data: 2009-02-08 14:13:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jacek \"Plumpi\"" napisal:
    > Poza tym jakim przestępstwem jest, że pracownik weźmie samochód i pojedzie
    > nim do domu, aby następnego dnia jechać wprost na budowę zamiast do siedziby
    > firmy ?

    Tak. Za odcinek od pracy do domu i z powrotem powinienes odprowadzic podatek
    dochodowy, bo to powinien byc koszt pracownika placony w jego zarobkach.
    W przypadku przecietnego samochodu osobowego koszt kilometra, i to uznawany
    przez US :) , oscyluje w granicach 1 zl/km. Czyli powinienes pracownikowi
    doliczyc w PIT podatek w wysokosci (obecnie) 18 gr/km.

    I nie ma zmiluj sie. Jezeli przy kontroli US to wyjdzie, to poplyniesz
    na ladna kase plus odsetki plus kara z UKS. Nie zartuje :/
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek