  • 21. Data: 2011-12-30 16:41:08
    Temat: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-30 10:31, Kris wrote:
    > Nie wygodniej by Tobie było złączki vago

    Za drogie. Za jedną kostkę vago 2 punktową mam 3 sztuki 4x3 styki. W
    dodatku blaszka stykająca do miedzi vs zgniatanie przez śrubę jakoś mi
    wychodzi na korzyśc śruby.

  • 22. Data: 2011-12-30 18:16:38
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    > Za drogie. Za jedną kostkę vago 2 punktową mam 3 sztuki 4x3 styki. W
    > dodatku blaszka stykająca do miedzi vs zgniatanie przez śrubę jakoś mi
    > wychodzi na korzyśc śruby.
    Wtrace 5 groszy..
    Robisz instalacje elektryczna na kilkadziesiat lat i chcesz zaoszczedzic
    50zl na zlaczkach na caly dom (w porownaniu do ceny kostek z bakelitu)?
    A z Wago polecam nowa serie compact ktora idealnie miesci sie w puszcze
    i bez problemu da sie zmiescic w puszce polaczenie 5 linii 3x2.5mm2.

    Artur Lew

  • 23. Data: 2011-12-30 19:10:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-30 19:16, Artur Lew wrote:
    > Robisz instalacje elektryczna na kilkadziesiat lat i chcesz zaoszczedzic
    > 50zl na zlaczkach na caly dom (w porownaniu do ceny kostek z bakelitu)?

    Nie bardzo rozumiem, dlaczego *nie* powinienem oszczędzać?

    > A z Wago polecam nowa serie compact ktora idealnie miesci sie w puszcze
    > i bez problemu da sie zmiescic w puszce polaczenie 5 linii 3x2.5mm2.

    I dalej powierzchnia styku jest kilka razy mniejsza niż przyduszona
    przez śrubę.

    Nie bez powodu narzekam na Wago. Z powodu takiej złaczki przewod
    ochronny nie zadziałał prawidłowo podczas zwarcia w pralce wyrzucając
    fazę na obudowę. Nic dziwnego, złaczka poszła z dymem chwilę wczesniej.

  • 24. Data: 2011-12-30 21:13:21
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    > Nie bez powodu narzekam na Wago. Z powodu takiej złaczki przewod
    > ochronny nie zadziałał prawidłowo podczas zwarcia w pralce wyrzucając
    > fazę na obudowę. Nic dziwnego, złaczka poszła z dymem chwilę wczesniej.
    Hmm, trudno mi sie odniesc bez szczegolow.
    Czy to na pewno byla Wago? Jest masa podrobek...
    Nie musisz pradozernych obwodow robic na Wago jak masz uraz.
    Ale cala reszte czemu nie? Np oswietlenie.
    To na prawde niezly skrot podczas robienia instalacji.

    A co oszczedzania.
    Sadzisz ze jak "zaoszczedzisz" te 50 zl na 30-40 lat istnienia
    instalacji to zostanie Ci to w kieszeni?
    To tak jakbys kupowal przewod o 1gr tanszy na metrze ale o gorszej
    izolacji... ;)
    Te kostki ktore montujesz wcale nie sa takie super. Czesto rwa sie
    gwinty, albo bakelit peka.
    Swoja droga dokladnie takie same kostki sa w wersji plastikowej - z
    wysuwanym kanalem (wiec nie trzeba ciac), nic nie peka i sa znacznie
    mniejsze od bakelitowych...

    Artur Lew

  • 25. Data: 2011-12-30 22:00:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-12-30 22:13, Artur Lew wrote:
    > Czy to na pewno byla Wago? Jest masa podrobek...

    Nie wiem, była kupowana jako Wago. Oglądałem z bliska i wyglądaly tak
    samo jak Wago.

    > Nie musisz pradozernych obwodow robic na Wago jak masz uraz.

    Dlatego dokręcam śrubą. Widzę że to nie gówniana blaszka.

    > Ale cala reszte czemu nie? Np oswietlenie.

    Oświetlenie jak policzysz szeregowo kilka obwodów to na wejściu wyjdzie
    kilka A w szczycie oświetlenia.

    > To na prawde niezly skrot podczas robienia instalacji.

    Tak jak i listwy które podałem. Tyle że widać że 2.5mm2 ma styk na
    powierzchni >2.5mm2.

    > A co oszczedzania.
    > Sadzisz ze jak "zaoszczedzisz" te 50 zl na 30-40 lat istnienia
    > instalacji to zostanie Ci to w kieszeni?

    Nie. Chodzi o to abyś przedstawił argument przeciwny, tzn *dlaczego* mam
    nie oszczędzać.

    > To tak jakbys kupowal przewod o 1gr tanszy na metrze ale o gorszej
    > izolacji... ;)

    Ale tu nic nie jest gorsze. Zaryzykuje, że lepsze.

    > Te kostki ktore montujesz wcale nie sa takie super. Czesto rwa sie
    > gwinty, albo bakelit peka.

    a) zamontowalem około 30 sztuk. Gwint nie zerwal się ani razu.

    b) Bakelit nie pekł ani razu.

    Kupowane w goenianym hipermarkecie.

    Z drugiej strony nie zlicze ile mi zerwało gwintów w kostkach takich jak ta:

    http://allegro.pl/zlaczka-listwa-zaciskowa-kostka-12
    -16-mm-simet-i1970537235.html

    ... tylko w jakości "hipermarketowej".

    > Swoja droga dokladnie takie same kostki sa w wersji plastikowej - z
    > wysuwanym kanalem (wiec nie trzeba ciac), nic nie peka i sa znacznie
    > mniejsze od bakelitowych...

    Daj namiar. Jeszcze kilka podpiąć muszę. Mniejsze mogą być nieco lepsze.

  • 26. Data: 2012-01-01 13:37:38
    Od: "Antoni" <w...@t...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jdi2g8$73u$1@usenet.news.interia.pl...
    [....]
    > 1. Między dwoma włącznikami schodowymi muszę dać przewód 3-żyłowy, jasna
    > sprawa. Czy mogę dać standardowy przewód oświetleniowy 3x1,5mm2 (brązowy,
    > niebieski, zielono-żółty)? Chodzi mi o kolory żył. Przecież wszystkie 3
    > żyły w takim przypadku są fazowe. Nie chcę aby elektryk za głowę się
    > złapał widząc np. żyłę PE podpiętą pod fazę. Czy tak się robi czy też
    > muszę kupić przewód o odpowiednich kolorach?

    Oznaczenie żółto-zielone jest zarezerwowane na przewód ochronny i nigdy nie
    powinno być używane na przewód roboczy a już na fazowy zwłaszcza. Zastosuj
    inny przewód.

    > 2. Czy między dwoma włącznikami schodowymi mam ciągnąć przewód 4-żyłowy w
    > przypadku gdy odejście do lampy będzie z jednego włącznika, zaś zasilanie
    > będzie dochodzić do drugiego włącznika? Co prawda da się to zrealizować za
    > pomocą 3 żył (dwa fazowe i jeden neutralny), ale brakuje PE.

    Tak. Powinieneś dać przewód PE wszędzie. Tak mówią normy.

  • 27. Data: 2012-01-01 17:12:35
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Antoni" napisał w wiadomości grup

    > Tak mówią normy.

    Cześć Plumpi:)

  • 28. Data: 2012-01-01 18:47:48
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    > Oświetlenie jak policzysz szeregowo kilka obwodów to na wejściu wyjdzie
    > kilka A w szczycie oświetlenia.
    Niemniej najczesciej jest to prad uderzeniowy jak np w przypadku
    klasycznych halogenow.
    Mam na Wago zrobione pare obwodow i nie mialem z nimi zadnych problemow.
    Piekarnik oczywiscie wolalem tradycyjnie tj skrecane i lutowane
    polaczenie bo i tak tego nie bede zmienial przez nastepne kilkadziesiat
    lat ;)
    Ale nie chce wywolywac swietych wojen co lepsze bo nie po to jest ten watek.

    > Z drugiej strony nie zlicze ile mi zerwało gwintów w kostkach takich jak
    > http://allegro.pl/zlaczka-listwa-zaciskowa-kostka-12
    -16-mm-simet-i1970537235.html
    To akurat badziewie.
    Ja przed zakupem sprawdzam jaka grubosc ma ta mosiezna belka z otworem i
    czasem mozna wybrac cos lepszego.

    > Daj namiar. Jeszcze kilka podpiąć muszę. Mniejsze mogą być nieco lepsze.
    Trudno mi teraz rozwalac puszke i robic fotke ;) ale wyglada to podobnie do:
    http://wlacznik.com.pl/image.php?main=images/Zlaczki
    _Odgalezniki/Odgalezniki/Odgaleznik_4x4_mm2_0001.jpg
    Tylko ze zamiast podzialu 2/2 tylko jeden kanal jest odpinany.
    Sa na prawde solidnie wykonane.
    Na pewno sa i w Casto i Liroju.

    Artur Lew

  • 29. Data: 2012-01-01 19:40:39
    Od: "Antoni" <w...@t...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Cześć Plumpi:)

    Z kimś mnie mylisz.

  • 30. Data: 2012-01-02 08:32:55
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-01 19:47, Artur Lew pisze:
> [...]
    > Piekarnik oczywiscie wolalem tradycyjnie tj skrecane i lutowane
    > polaczenie bo i tak tego nie bede zmienial przez nastepne kilkadziesiat

    Co do piekarnika - do swojego nie miałem przewodu musiałem więc sam go
    zrobić i podłączyć do odpowiedniego miejsca na solidnej jak do spawarki
    płytki. Za to już od tej płytki dalej szły fabryczne przewody dość
    cienkie na oko mniej niż 1,5.
    No zdaję sobie sprawę, że długi cienki przewód mógłby się przegrzać ale
    te 2,5 to mocno na wyrost, więc i te łączenia mogły by być normalne...
    co do Wago się nie wypowiem bo nie używałem ale kostka w zupełności by
    wystarczyła.

    Ariusz