  • 11. Data: 2011-12-01 12:38:57
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jb7lqh$4s2$1@inews.gazeta.pl...

    > Zastanowiłbym się pięć razy przed przeróbką instalacji z węglowej na gaz.
    > Mnie ogrzewanie kosztuje poniżej 10 zł/dzień przy obecnych u nas
    > temperaturach średnich oscylujących między 0, a -5 stC dla grzanej
    > powierzchni 180 m2. Temp w okolicach 21 stC, bo cieplej domownicy nie
    > chcą.
    >
    > Ile kosztowałoby to na gazie teraz - przed podwyżką i po...?

    149m2 z nieogrzewanym garażem, czyli do ogrzania jakieś 128m2. Kocioł z
    otwarta komorą najtańszy za 3tys zł plus sterownik pokojowy. Nie mam jeszcze
    kominka więc niczym innym nie dopalam. W domu 21-22stC w nocy 20stC. Woda
    CWU grzana (dogrzewana) solarami podłogówka wspomagana solarami. W kuchni
    płyta grzejna indukcyjna.

    Najdroższy miesiąc z dotychczasowych to grudzień 2010 oraz styczeń tego roku
    gdzie przez prawie połowę miesięcy temperatury nie wyższe niż -13stC a w
    nocy spadały do -23stC a i jeszcze PGNiG szalał z podwyżkami. Zima jaka była
    każdy widział.

    Dane z faktur prognozowanych
    okres 2010-11-05 - 2011-01-04 zużycie 360m3 do zapłaty 713,59
    okres 2011-01-04 - 2011-03-04 zużycie 354m3 do zapłaty 702,55

    Kilka z zanotowanych faktycznych odczytów i dat.(Czasem podchodzę do
    licznika i notuję) Część wcześniejszych odczytów mam w notatniku który muszę
    odszukać.
    2006 sierpień (albo wrzesień) uruchomienie kotłowni, stan licznika gazu
    zero.
    2008-08-20 dzień uruchomienia solarów do grzania CWU
    2009-12-31 stan licznika gazu 4348
    2010-11-05 stan licznika 5175
    2010-12-20 dzień uruchomienia wspomagania podłogówki solarami
    2011-01-01 stan licznika 5520
    2011-05-02 stan licznika 6068
    2011-11-28 stan licznika 6282

    Marek

  • 12. Data: 2011-12-01 12:51:01
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Powiem tak - u mnie kiedyś było ogrzewanie na węgiel, dziś jest na gaz.
    > Jak
    > przeliczam węgiel na gaz, to na jedno wychodzi. Tyle, że gazu nie trzeba
    > do
    > piwnicy zrzucać;-).

    Mogłem podłaczyć gaz, a mimo to zdecydowalem się na miał.
    raz na sezon workuje miał kupiony w cenie ponizej 500zł
    ok 4T szacuję spalić, w domu 23 stopnie, nawet piwnicę ogrzewam

    dla relaksu raz na kilka dni wsypie do podajnika, nie ma tragedii.

  • 13. Data: 2011-12-01 12:56:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 12:56, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > I przez to ch odniej wewn trz(19stC)? ...;)

    Wewnatrz mam 21-22stC, nigdy nie spadlo ponizej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-12-01 13:17:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "krys" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Na ogrzewanie chałupy (cały czas ta sama szło) 7 - 10 ton węgla na sezon
    >(ładnych naście lat temu). Co rok zużywam jakieś 4000 m gazu, w tym dwie

    Czyli ok 8000zł rocznie płacisz za ogrzewanie chałupy?
    Albo potężna jakaś chałupa albo ciepło ucieka drzwiami, oknami i ścianami.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 15. Data: 2011-12-01 13:24:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 14:17, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    a.pl...

    > Czyli ok 8000z rocznie p acisz za ogrzewanie cha upy?
    > Albo pot na jaka cha upa albo ciep o ucieka drzwiami, oknami i cianami.

    Nic wielkiego bym powiedzial - moja ciotka zuzywa 12 ton / sezon
    wegla :-) Wystarczy ze chata zbudowana z czegos w stylu "hasioka"
    30-40cm bez zadnego ocieplenia (zero styro na scianach, zero welny w
    dachu, zero styro pod posadzka i stare okna ze szparami).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-12-01 13:33:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    da.pl...

    > Czyli ok 8000zł rocznie płacisz za ogrzewanie chałupy?

    Nie, prędzej ok. 4000 zł (jakieś dwa lata temu), nie mam faktur pod ręką,
    żeby sprawdzić zużycie, a 4000 pamiętam:-)

    > Albo potężna jakaś chałupa

    To się niestety zgadza.
    > albo ciepło ucieka drzwiami, oknami i ścianami.

    I ściany też się zgadzają.

    Ale uciekanie ciepła będzie zachodziło bez względu na to, czy ogrzewanie
    będzie gazowe, czy węglowe.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 17. Data: 2011-12-01 13:34:06
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    30-40cm bez zadnego ocieplenia (zero styro na scianach, zero welny w
    dachu, zero styro pod posadzka i stare okna ze szparami).

    Moja familia jeszcze lepiej
    15-20t za sezon

    dom ok 12m x 12m, piwnica, parter, pietro, wszystko ogrzewane.

    nieocieplony budowany wlatach 80tych.

    Przy -20 na zewnatrz na pietrze mimo, ze woda w grzejnikach ok 80-90 stopni
    to w pokojach tylko 18-19stopni, jak sobie przypomne to ciezkie byly poranki
    jak zgaslo w piecu.

    a kociol od poczatku ten sam i wciaz dobrze sie trzyma

    najwyzsza pora bedzie ocieplic tego kolosa.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-12-01 13:37:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    > Nic wielkiego bym powiedzial - moja ciotka zuzywa 12 ton / sezon
    > wegla :-)

    No, to u mnie było trochę mniej;-)

    > Wystarczy ze chata zbudowana z czegos w stylu "hasioka"
    > 30-40cm bez zadnego ocieplenia

    Cegła, przerwa, pustak.

    (zero styro na scianach, zero welny w
    > dachu, zero styro pod posadzka i stare okna ze szparami).

    Okna nowe, reszta prawie się zgadza.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 19. Data: 2011-12-01 13:58:05
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik krys napisał:
    > Ale uciekanie ciepła będzie zachodziło bez względu na to, czy ogrzewanie
    > będzie gazowe, czy węglowe.

    To się zgadza..., tylko jedna uwaga. Ciepło uzyskane w dobrym kotle
    węglowym z węgla kupionego w korzystnej cenie jest o wiele tańsze od
    ciepła uzyskanego z ciągle drożejącego gazu, którego nie można sobie
    zmagazynować :-). A skoro tak, to i straty - nie ciepła, tylko finansowe
    - będą większe przy tych samych stratach ciepła.

    pozdr
    Robert G.

  • 20. Data: 2011-12-01 14:14:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    16g2000yqd.googlegroups.com...

    >On 1 Gru, 12:56, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > I przez to ch odniej wewn trz(19stC)? ...;)

    >Wewnatrz mam 21-22stC, nigdy nie spadlo ponizej :)

    Dobra odpuść mi żartowałem. To Ty chyba nie tak dawno z Mańkiem
    dyskutowaliście o temp wewnątrz i pisałeś że masz poniżej 20stC bo tak
    lubisz.
    Ja tam koszty ogrzewania mam bardzo znikome więc nie musze oszczędzać ale
    też w domu mam 21 w salonie a w łazience i w sypialniach 18st C.
    I po domu praktycznie w samych gaciach i koszulce z krótkim rękawem łażę a
    śpię bez piżamy. Wiec 18st C w sypialnie to u mnie optymalnie, natomiast
    znani mi gazownicy twierdza że dla nich optymalne to 18stC nawet w
    salonie.;) Tylko w koszulkach z długim rękawem lub dresach po domu lubią
    chodzić i rekracyjnie w kominku 7 dni na tydzień popalić;)
    A znowu Kiki zna posiadaczy PC co mają mięśnie fajnie rozbudowane od rąbanie
    drewna;)
    Jak tam Adaś Twoje mięśnie?;))