  • 191. Data: 2011-12-06 11:23:13
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jbj3cg$77n$1@inews.gazeta.pl...
    > U mnie w moim przypadku koszt "utrzymania" ciepłej wody we wrześniu to
    > było chyba 30-40zł za miesiąc.
    > Piecu mi się nie opłacało by odpalać i aby większość ciepła szło w komin
    > Bojler 80L grzany na max , tylko w II taryfie ...
    >
    > Miałem podłączony licznik prądu + programator ...
    >
    > Nie zamierzam używać pieca poza sezonem i się nawet nie opłaca , no chyba
    > ze ktos potrzebuje mnóstwo CWU to wtedy może mieć to sens ...

    Masz taryfę dwustrefową i ekogroszek? Ma to sens ekonomiczny? Być może jeśli
    zużywasz bardzo mało prądu w droższej strefie.

    Ja w swojej kalkulacji przyjąłem, że za prąd do ogrzania CWU poza sezonem
    grzewczym zapłaciłbym 1600zł (taryfa jednostrefowa). Jeśli bym przeszedł na
    dwustrefową, to byłoby raczej drożej i ogólnie mniej korzystnie.

    Fakt, że 5 osób i sporo ciepłej wody zużywamy.

  • 192. Data: 2011-12-06 11:24:13
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ok, robiłę kalkulację, ktorą ja Ci przewrócę do góry nogami.
    > Dom 220m2+60. Temperatura w domu 21-22 st. % ton groszku (czeskiego) x
    > 390zł, CWU ogrzewane również.
    >
    > Tyle wychodzi mój sezon grzewczy.
    >
    > Jestem pewny ze gazu kosztowałoby co najmniej 5 tys.

    To w końcu napiszesz ile % ton ekogroszku zużywasz? Podasz założenia swoich
    obliczeń?

  • 193. Data: 2011-12-06 11:51:11
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Palę drugi sezon i nie poczujesz u mnie zapaszku

    Przyzwyczaił się...

    > a i kotłownia jest czysta.

    Mój kolega też tak mawia ale dla mnie to jest brudno.

    Marek

  • 194. Data: 2011-12-06 11:57:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2011 12:23, brunet.wp pisze:

    > Masz taryfę dwustrefową i ekogroszek? Ma to sens ekonomiczny? Być może
    > jeśli zużywasz bardzo mało prądu w droższej strefie.

    Wiesz, droższa taryfa jest niewiele droższa od "normalnej" (kilka
    groszy), a tańsza jest o tyle tańsza od "normalnej" (prawie 2x), że w
    sumie wychodzisz na zero przy bardzo małej przewadze zużycia w "tańszej".

    Wrzuć sobie przykładowe dane do kalkulatora w np. PGE i porównaj.

  • 195. Data: 2011-12-06 12:24:31
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    > To w końcu napiszesz ile % ton ekogroszku zużywasz? Podasz założenia
    > swoich obliczeń?

    Jakiej masz wikości dom?
    Jaką temperaturę?
    Ile płacisz?

    mar

  • 196. Data: 2011-12-06 12:26:59
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Użytkownik "brunet.wp"
    >
    > Jakiej masz wikości dom?

    130m2 powierzchni użytkowej plus garaż i pomieszczenie gospodarcze.

    > Jaką temperaturę?

    Będzie teraz z 5 stopni.

    > Ile płacisz?

    Za ogrzewanie? Zero.

    Ale to ja zadałem pytanie...

  • 197. Data: 2011-12-06 12:38:36
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik
    > Z GZ50 w kondensacie cena 1kWh wychodzi koszt 20gr, a z jakiegoś tam
    > ekogroszku za 840zł który i tak policzę że ma 29MJ/kg koszt 1kWh to
    > 17,5gr.

    Właśnie to mi się w Was gazownikach podoba najbardziej.
    Po pierwsze wszystko dokładnie potraficie wyliczyć, po drugie do wyliczeń
    bierzecie najdroższą opcję 'węglową', po trzecie większość twierdzi, że
    komfortowa temperatura to 16st a 18 st to wrecz upał.

    Ja ze czeski węgiel płaciłem 390 zł/tonę, mamgo juz drugi rok. W zeszłym
    spaliłem do 5t.

    mar

  • 198. Data: 2011-12-06 12:39:50
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    wiadomości news:4ede031f$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > sumie wychodzisz na zero przy bardzo małej przewadze zużycia w "tańszej".
    >
    > Wrzuć sobie przykładowe dane do kalkulatora w np. PGE i porównaj.

    Wyszło mi, że aby taryfa dwustrefowa była opłacalna, zużycie w strefie
    taniej musi wynosić ok. 25% całości zużycia (dla zużycia miesięcznego
    450kWh, co przekłada się na wartość faktury ok. 260zł).

  • 199. Data: 2011-12-06 13:15:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2011 13:39, brunet.wp pisze:

    > Wyszło mi, że aby taryfa dwustrefowa była opłacalna, zużycie w strefie
    > taniej musi wynosić ok. 25% całości zużycia (dla zużycia miesięcznego
    > 450kWh, co przekłada się na wartość faktury ok. 260zł).

    A sporo rzeczy da się przesunąć na tańszą taryfę - grzanie wody, pranie,
    zmywanie, ładowanie telefonów. W sumie kusi mnie też, żeby zrobić
    eksperyment z lodówką - wg. instrukcji powinna 6 godzin utrzymać chłód.

    Jeszcze lepiej mają ci, co tańsze mają też weekendy.

  • 200. Data: 2011-12-06 13:18:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > bierzecie najdroższą opcję 'węglową', po trzecie większość twierdzi, że
    > komfortowa temperatura to 16st a 18 st to wrecz upał.

    Ogólnie rzecz biorąc uogólniasz.
    Po pierwsze po to się chodziło do szkoły żeby nauczyć się liczyć, po drugie
    wziąłem opcję węglową dostępną na moim lokalnym rynku.
    Nie będę woził węgla z daleka bo mnie transport zajebie. Po trzecie 18stC
    dla mnie to zimno, pisałem wielokrotnie że mam 21-22stC.

    > Ja ze czeski węgiel płaciłem 390 zł/tonę, mamgo juz drugi rok. W zeszłym
    > spaliłem do 5t.

    Taaa czytałem jak komuś ten węgiel ukręcił mechanizm zabezpieczający śrubę w
    podajniku i przegrzał się silnik, tak się spiekał na retorcie i blokował.
    Naprawa kosztowała boleśnie.

    Marek