  • 81. Data: 2011-12-02 11:12:28
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2011 12:06, 4CX250 pisze:

    > Temeratura spalin coś około 110stC przy pełnej mocy palnika.
    > W takim kotle na ekogroszek u znajomego podejście do komina rozgrzewa
    > się tak że dotknięcie ręka nawet na chwilę grozi błyskawicznym poważnym
    > poparzeniem, sporo więcej, nawet ponad 200stC będzie, więc nie mam
    > pojęcia skąd nagle taki kocioł ma mieć sprawność 89% jak to dumnie
    > producent podał na froncie kotła na naklejce.

    No właśnie - a nowoczesne piece gazowe mają spaliny na wylocie w
    okolicach 30C, wg. tego co sprawdzał u siebie sąsiad.

    Więc może stąd wychodzi dziwnie drogie ogrzewanie węglem w porównaniu do
    gazu...

  • 82. Data: 2011-12-02 11:13:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2011 11:28, Adam pisze:

    > Zdecydowanie bardziej jednak wole np. pojechac na deske w gory niz
    > spedzic dzien na rabaniu drewna :-)

    Tia... Kolejny koszt i te tłumy innych turystów... A rąbiąc drzewo
    możesz sam zmagać się z naturą ;)

    (to tak pół żartem - pół serio ;) )

  • 83. Data: 2011-12-02 11:17:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Eeeeee... Cz ciej wyrzucasz popi ni zasypujesz podajnik? Albo masz
    > bardzo kiepski w giel, albo nosek Ci si wyd u a, Pinokio :)
    > To zasypywanie co 10 dni, nawet przy dzisiejszych temperaturach, wydaje
    > si by ma o realne. Ile w gla wchodzi Ci do podajnika? 100 kg?

    Tak.

    Ładowałem ekogroszek do podajnika w środę tydzień temu (w podajniku
    było jeszcze trochę ekogroszku) i ciągle jest jeszcze , choć sądzę że
    w sobotę-niedziele czeka mnie napełnienie ...

    Ekogroszek mam "syberyski-ruski" . Podobno kaloryczne , ale tworzy się
    sporo spieków a dodatkowo ma właściwości "smołowate" ... Bardzo
    twardy , czarny i błyszczący.

    Teraz jadę na wyższych ustawieniach pieca (wyższa temperatura) i chyba
    tworzy się mniej popiołu , ale nie ważę popiołu i nie wiem ile tego
    jest ..
    Zbiornik na popiół jest według mnie mały , stanowczo za mały , ale
    chociaż nie jest cięzki i łatwo się go wywala ...

    Do podajnika wchodzi podobno 100-110kg lub 110-120kg ...

    Producent nie podaje na stronie jaką pojemnośc ma podajnik , ale z
    tego co doczytałem to max wchodzi do 100-120kg opału , zależnie jaki
    to opał (miał,ekogroszek iitd) ...
    Wyniki są przybliżone bo sam pakowałem ekogroszek i średnio worek ma
    około 35kg ...

  • 84. Data: 2011-12-02 11:22:21
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > robisz nic. A ruch na świeżym powietrzu nie do przecenienia.

    >Zdecydowanie bardziej jednak wole np. pojechac na deske w gory niz

    no niby wszystko prawda -ale jak masz w domu schody albo drewno do rabania
    to kondycje utrzymujesz czy chcesz czy nie :-) Bo zwykle konczy sie
    "zaczynam biegać od przyszłego miesiąca" :-))))

    b.

  • 85. Data: 2011-12-02 11:24:30
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Dec 2011 11:28:24 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > A co do ogrzewania to ja mam tanio a nic nie robie ;)

    Jak to nic nie robisz: liczysz, kombinujesz, mierzysz, żeby sobie
    udowodnić, że jednak jest tanio. W tym czasie to pewnie już byś przewalił
    tyle węgla do piwnicy, że starczyłoby na następnych kilkadziesiąt lat ;)

    RobertP.

  • 86. Data: 2011-12-02 11:26:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Gru, 12:24, "RobertP." <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak to nic nie robisz: liczysz, kombinujesz, mierzysz, żeby sobie
    > udowodnić, że jednak jest tanio. W tym czasie to pewnie już byś przewalił
    > tyle węgla do piwnicy, że starczyłoby na następnych kilkadziesiąt lat ;)

    Akurat mierzenie, liczenie i pokazywanie tego w "formie cyfrowej" jest
    w zupelnie innym celu niz tylko udowadnianie sobie ze jest tanio.
    Jakbym mierzyl dla siebie to bym kupil licznik dwutaryfowy z timerem
    za 100 pln i to by mi wystarczylo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 87. Data: 2011-12-02 11:45:21
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > pojęcia skąd nagle taki kocioł ma mieć sprawność 89% jak to dumnie
    > producent podał na froncie kotła na naklejce.

    No to Cię zmartwię, bo u mnie czopuch jest połączony z kominem
    żaroodporną rurą spiro, a przy pełnej pracy palnika można ją spokojnie
    dotknąć ręką i lekko tylko parzy.
    Nie mam termometra w czopuchu, ale ta temp na pewno nie jest rzędu 200,
    czy więcej stopni skoro można rękę do rury bezboleśnie przyłożyć...
    zatem są kotły i... KOTŁY :-) ich sprawności też będą różne.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 88. Data: 2011-12-02 12:14:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy więcej stopni skoro można rękę do rury bezboleśnie przyłożyć... zatem
    > są kotły i... KOTŁY :-) ich sprawności też będą różne.

    Już sam fakt, że w kotle na ekogroszek musi być termostatyczny zawór
    trójdrogowy lub czterodrogowy, którego obowiązkiem jest utrzymywanie
    temperatury powrotu do kotła nie niższej niż 50-55stC, w porównaniu do kotła
    gazowego kondensacyjnego którego temperatura powrotu ma_być_jak_najniższa,
    świadczy o tym, że temperatura spalin z groszkowca będzie wyższa.
    Realna sprawność kondensata z wyliczenia z ciepła spalania (a nie z wartości
    opałowej jak to podają marketingowcy i wychodzi im 110%) to około 95%. Dla
    otwartej komory spalania około 80% a dla groszkowca to będzie max 70%.
    Drugi fakt, gazowy kocioł nie musi podtrzymywać paleniska gdy nie jest
    potrzebne a groszkowiec spala ciągle i czy chcesz czy nie chcesz to ciepło
    wtedy leci w komin.

    Marek

  • 89. Data: 2011-12-02 12:20:21
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Bo u mnie brzoza by a na wiosn po 165z - troszk dro ej jak d b (!)

    Nie wiem , nie kupowałem ...

    Jedynie się orientowałem ...

    Miałem wziąć z sąsiadem ale się rozmyślił ...

  • 90. Data: 2011-12-02 12:34:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ok. Masz bardzo du y zasobnik :)
    > Zwr tylko uwag , e Kaszpir pisa , e wywala popi co 7 dni :)

    To znaczy za często czy za rzadko ?

    Dużo rzeczy kóre obecnie robię robię nadgorliwie (czyszczenie). Z
    popiołem też nie czekam aż zacznie się wysypywać i staram się w
    weekend wywalać , tak samo jak ładować ekogroszek.
    Mam dość mały popielnik (niezbyt wysoki) a to mój pierwszy piec i
    dopiero od października go używam ...