  • 21. Data: 2009-01-12 14:59:11
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:gkfemg$jna$1@inews.gazeta.pl...

    > Kociol to sie powinien wylaczac calkiem regularnie, a nie tylko czasami.

    Chyba, ze dom sie wychladza blyskawicznie.

    > W szczegolnosci
    > jest dasz za niska to bedzie zbyt niska temperatura wody w obiegu i kociol
    > bedzie chodzil non-stop (czyli zuzywal duzo paliwa)

    Nie, nie bedzie chodzil non-stop. Wylaczy sie po uzyskaniu wlasciwej
    temperatury wody. Jesli na termostacie pokojowy bedzie relatywnie wysoka (w
    stosunku do temperatury wody) temperatura, to owszem kociol bedzie wlaczany
    czesciej.

  • 22. Data: 2009-01-12 15:03:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > b) zadana temperatura w pomieszczeniu
    >
    > Jeśli w pomieszczeniu ma być np 21 st C, to czas, w którym czynnik
    > w obiegu grzewczym mający temperaturę np 28 st C przekaże odpowiednią
    > ilość energii do ogrzania tego pomieszczenia będzie znacznie dłuższy
    > niż gdy w obiegu grzewczym będzie krążyć czynnik o temperaturze np
    > 50 st C.
    >
    > Z kolei ogrzanie tego czynnika do 50 st pochłania znacznie więcej
    > energii niż ogrzanie go do 28 st C - trzeba po prosu znaleźć złoty
    > środek odpowiedni do zadanych warunków, co nie jest takie całkiem

    Bez przesady, nie jest to az tak trudne. Wystarczy zauwazyc, ze pogodowka
    podnosi temperature wody, gdy na zewnatrz jest zimniej. Jesli jest klopot z
    nagrzaniem pomieszczen do zadanej temperatury to po prostu podnosimy krzwe
    pogodowki. Problem nie polega na tym, ze przy rzeczonych 28C bedzie grzal
    dluzej, on po prostu nie nagrzeje wcale do zadanej temperatury.

  • 23. Data: 2009-01-12 15:16:55
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Janusz Pawlinka <j...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Vaillant nie udostępnia serwisówek na swoim serwisie WWW (przynajmniej
    > tym ogólnodostępnym polskim),
    ja nie pisalem ze Viessmann udostepnia, tylko ze mozna z netu sciagnac ;-)

    > Powiedz to mojemu koledzie zza biurka, któremu super-hiper kondensacyjny
    > Urlich wysiadł drugi raz w tym roku ;)
    zas pech ;-)

    > No chyba, że znajdzie się jakaś oświecona dusza, która odpowie na pytanie:
    >
    > Jak wyłączyć w sterowniku VRC420 funkcję przeciwzamarzaniową nie czekając
    > aż na zewnątrz będzie +6 ani nie wyłączając z obwodu zewnętrznego czujnika
    > temperatury?
    spytaj na elektrodzie na forum 'Systemy Grzewcze' - tam udzielaja sie
    serwisanci. Nie jest wykluczone ze tam znajdziesz rowniez serwisowke (lub ktos
    Ci podesle).

    Ja szczesliwie mam prosta instalacje bez pogodowki, wiec przeciwzamarzaniowe
    sie (teoretycznie bo nie wyprobowalem) wlacza gdy w srodku domu bedzie +5st.
    I prawde mowiac nie wiem czy mozna wylaczyc. Pisalem o normalnej pracy pompy
    obiegu - mozna ustawic na prace ciagla lub prace z wyznaczonym czasem dobiegu.
    Inna sprawa ze ja serwisowke mam oryginalna papierowa wpieta w dokumentacje
    kotla wraz z innymi instrukcjami i papierami.

    A Viessmann tez mi sie zepsul (fakt ze po 7 latach), a konkretnej aparat
    palnikowy (firmy 3ciej). Ale udalo sie samodzielnie naprawic - jakies zimne
    luty sie pojawily i pomoglo gruntowne przelutowanie. Cena nowego malo smieszna
    ;-/ Na szczescie bez wiekszych problemow mozna takie czesci dostac na
    niemieckim ebay'u (uzywane) za calkiem sensowne pieniadze.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 24. Data: 2009-01-12 15:19:37
    Od: mk <d...@t...pl>

    U mnie było tak kiedy minimalna moc pieca była za duża w stosunku do
    oczekiwań obwodu. Ustawiona był niska temp. na wyjściu, którą piec
    szybko osiągał i wyłączał palnik dalej pozostawiając w pracy ponieważ,
    nadal dawał mu taki komunikat sterownik, dla którego żądana temperatur
    anie została jeszcze osiągnięta.
    Pdr. M.

  • 25. Data: 2009-01-12 15:27:50
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, ze dom sie wychladza blyskawicznie.
    no chyba ze, chociaz to ciagle powinno dac sie rozwiazac podniesieniem temp
    wody w obiegu, chyba ze mamy otwarte na osciez okna.

> [...]
    > stosunku do temperatury wody) temperatura, to owszem kociol bedzie wlaczany
    non-stop w sensie ze nie bedzie dluzszej przerwy w jego pracy, wiadomo ze
    kociol sam z siebie pracuje cyklicznie i wylacza sie po uzyskaniu zadanej
    temperatury wody w obiegu. Ale przy normalnej pracy po uzyskaniu zadanej
    temperatury kociol wylaczy sie i przerwa bedzie trwala jakis czas.
    Z tego co rozumialem to pytajacy obnizyl temperature pomieszczen z 15st do
    10st, bo przy 15st kociol chodzil 'non-stop', czyli nie byl w stanie dogrzac
    do takiej temperatury pomieszczenia. Skoro obnizenie o 5st pomoglo i jakies
    przerwy sa, to podniesienie krzywej tez by pomoglo.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 26. Data: 2009-01-12 15:41:05
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    własnie sie dowiedziałem ze sterownik pogodowy z czujnikiem wenątrz wyłącza
    tylko pompe od obiegu wody w podłogówce :)
    w kaloryferach ma działac non stop - a zeby to tez było wyłaczane to trzeba
    dokupic drugi regulator i zawiesić go na pietrze :(

  • 27. Data: 2009-01-12 15:41:52
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > pogodowki. Problem nie polega na tym, ze przy rzeczonych 28C bedzie grzal
    > dluzej, on po prostu nie nagrzeje wcale do zadanej temperatury.
    Gdzies bedzie taki moment ze temperature osiagnie, ale kociol bedzie pracowal
    bardzo czesto. A podniesienie temp wody w obiegu o 10st spowoduje ze
    pomieszczenia ugrzeja sie wyraznie szybciej zas kociol bedzie pracowal z
    wiekszymi przerwami.
    Co do krzywych grzewczych - u rodziny jest tak ze ustawienie krzywej ponizej
    1.8 powoduje ze pomieszczenia nie sa w stanie dojsc do zadanych 23st. Z kolei
    przy krzywej 2 temperatura jest juz osiagana. Tyle ze przy najwiekszych
    mrozach kociol z taka krzywa zapodawal wode w obiegu pod 90st prawie (mozna
    bylo jajka na kaloryferach smazyc ;-). A to juz jest malo smieszne, ja u
    siebie przy malych dzieciach (i plastikowej instalacji) nie mogbym sobie na
    cos takiego pozwolic.

    A odnosnie tego Vaillanta to dopiero doczytalem - jesli funkcja
    antyzamrozeniowa _instalacji_ jest wyzwalana przez czujnik temperatury
    _zewnetrznej_ to gratulacje dla producenta. Chociaz od strony producenta jest
    100% pewnosci ze instalacja nie zamarznie, wiec niby ok ;-)

    pozdrawiam
    Bruno

  • 28. Data: 2009-01-12 16:57:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Gdzies bedzie taki moment ze temperature osiagnie, ale kociol bedzie
    > pracowal
    > bardzo czesto.

    Wlasnie, ze moze sie zdarzyc, ze tego momentu nie bedzie. Tak jak grzejniki
    oddaja cieplo do domu, tak dom oddaje je na zewnatrz. Przy niskiej
    temperaturze grzejnikow zaleznosc miedzy tymi predkosciami ustali
    temperature wewntarz na okreslonym poziomie, ktory to moze byc nizszy od
    zadanego.

    > A podniesienie temp wody w obiegu o 10st spowoduje ze
    > pomieszczenia ugrzeja sie wyraznie szybciej zas kociol bedzie pracowal z
    > wiekszymi przerwami.

    To jest oczywiste.

> [...]
    > kolei
    > przy krzywej 2 temperatura jest juz osiagana.

    Widzisz, sam potwierdzasz.

> [...]
    > bylo jajka na kaloryferach smazyc ;-). A to juz jest malo smieszne, ja u
    > siebie przy malych dzieciach (i plastikowej instalacji) nie mogbym sobie

    No ale tam regulujemy nachylenie i przesuniecie, wlasnie po to by niebylo
    niedogrzania, a pozniej smazenia jajek.

    Heh.

  • 29. Data: 2009-01-12 17:34:53
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    > Niekoniecznie - np sterowniku VRC 420 Vaillanta włączenie pomp obiegowych
    > CO następuje przy obniżeniu temp zewn poniżej 3st C (niezależnie od pracy
    > kotła - nazywa się to zabezpieczenie przeciw zamarzaniu) i dopóki na
    > zewnątrz nie pojawi się temp odpowiednio wysoka temperatura (jak wysoka -
    > o tym instrukcja nie pisze - empirycznie jest to powyżej 6 st C) to pompy
    > chodzą non-stop (niezależnie od tego czy kocioł grzeje, czy nie).
    > I nie można z tym nic zrobić (w szczególności wyłączyć), a panowie
    > instalatorzy
    > Vaillanta twierdzą że 'tak ma być'.

    Przy regulacji pogodowej pieca wymagana jest ciągłą praca pieca
    a tym samym i pompy. A stabilizacja temperatury wewnętrznej
    odbywa się za pomocą automatycznie dobieranej krzywej
    grzania zależnie o temperatury zewnętrznej w połączeniu z modulacją
    (najlepiej płynną) mocy pieca.
    Tyle teorii :)

    Mam w Junkersie EUROMAX podobnie. Pompa pracuje cały czas.
    A wyłączy się dopiero jak temp zew przekroczy ustawioną
    na programatorze pogodowym wartość graniczną dla funkcji
    automatycznego wyłączenia ogrzewania (powyżej 15 stopni)
    I serwis też twierdzi, że tak ma być :(

    pozdrawiam
    leku

  • 30. Data: 2009-01-12 17:43:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbywa się za pomocą automatycznie dobieranej krzywej
    > grzania zależnie o temperatury zewnętrznej w połączeniu z modulacją

    Skad masz ta teorie?