  • 11. Data: 2009-03-13 08:41:24
    Temat: Re: programator i pomieszczenie referencyjne.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:gpd18j$p2e$1@news.onet.pl...

    > a po co mu wiedzieć jaka jest T wewnątrz. wie jaka jest na zewnątrz i wie
    > jaka mu woda wraca z instalacji
    >
    > jak grzejniki nie oddają już ciepła bo głowice sie przymknęly to woda
    > przestanei sie schaładzać i kocioł się wyłaczy.

    No wszystko fajnie, tylko jak mam wylaczyc ten czajnik?? On jest wbudowany
    w programator wiszacy na scianie.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-03-13 08:41:43
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    > Możesz sobie podarować czujnik temp wewnętrznej. Wystarczy ci pogodówka z
    > czujnikiem na murze od północy. Żaden regulator pokojowy nie spełnia swojej
    > roli jak należy. Uwierz mi.

    Czasem nie da sie zrobic podlogowki w calym domu,
    poza tym nie kazdy tak chce.
    Moim zdaniem sterownik wewnetrzny ma sens,
    wylacza dzialanie pieca jak temperatura
    jest wystarczajaco wysoka. Bez niego
    kociol wylacza sie dopiero gdy temp. powrotu
    spada. Regulator pogodowy owszem reguluje temp.
    kotla, ale nie wie jaka masz w danym momencie temp. w srodku.

  • 13. Data: 2009-03-13 08:43:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Jeśli to programator z czujnikiem do pogodówki, to umieść go tam gdzie Ci
    > wygodnie będzie obsługiwać. Lokalizacja naprawdę nie ma znaczenia dla
    > działania ogrzewania - to nie jest termostat.

    Czyli po co on tam jest?? Nie wylacza kotla, jak zadana temp. zostanie
    osiagnieta??

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-03-13 08:48:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    denes wrote:

> [...]
    > spada. Regulator pogodowy owszem reguluje temp.
    > kotla, ale nie wie jaka masz w danym momencie temp. w srodku.

    jeśli masz policzone prawidłowo bilans i dobrze dobrane źródła ciepła to
    kocioł poda optymalna temperaturę przy któej grzejniki nie bea sie
    praktycznie zamykały, inteligentne sterowniki potrafią nawet zbadać
    charakterystykę obiektu (czas reakcji itp).

  • 15. Data: 2009-03-13 09:00:17
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid>

    Czyli przy tym rozwiazaniu kociol bedzie palil 24h/dobe
    bez przerw. Palniki moduluja w jakims zakresie,
    np. 8-24kW, czyli przy malym zapotrzebowaniu (wiosna/jesien)
    i tak bedzie dawal 8kW, mimo, ze zapotrzebowanie bedzie np. na 3kW

    Dobrze mysle?

  • 16. Data: 2009-03-13 09:09:37
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    > No wszystko fajnie, tylko jak mam wylaczyc ten czajnik?? On jest
    > wbudowany w programator wiszacy na scianie.

    Nie musisz go wyłączać - możesz przecież mieć wypasiony termometr
    na ścianie ;)

    Tylko sterownik ustaw tak, żeby kocioł przy grzaniu nie brał pod uwagę
    temperatury wewnętrznej (a jak to zrobić, to musisz już poczytać w
    instrukcji sterownika). W np Vaillancie VRC 420 odpowiada za to parametr
    o wiele mówiącej nazwie "TP Załącz".

    Janusz Pawlinka

  • 17. Data: 2009-03-13 09:17:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "denes" <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid> napisał w
    wiadomości news:gpd60u$17m$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > Z bezprzewodowym sprawa jest prosta - dochodzisz do tego metoda prob i
    > bledow,
    > a gdybys na jakis czas chcial wylaczyc ogrzewanie w pokoju
    > w ktorym jest sterownik , nie ma problemu,
    > przenosisz go w inne miejsce.
    > Ja za swoj sterownik dalem 270 zl (Auraton).
    > Nie jest to wielki wydatek do kosztow kotla, ktory pewnie
    > kosztowal Cie ok 10000. Zawsze co prawda mozesz dokupic
    > pozniej....

    Nie wiem czy mozna, czy nie mozna. Pogodowka jest z tym cudem, tam
    pokazywane sa wszystkie tryby pracy i takie tam. Czy bede mogl zamienic sam
    programator na bezprzewodowy raczej watpie, przy okazji zostawiajac reszte
    sterownika pogodowego. Jezeli juz, to pewnie do wywalenia cala pogodowka, bo
    jak tym sterowac korzystajac z innego programatora to nie wiem.
    Poza tym salon i caly dol sa w wiekszosci otwarte poza dwoma pokojami i
    lazienka. Teoretycznie gdzie to powiesze ma srednie znaczenie, aby nie przy
    drzwiach i nie przy kuchence. :-) Nie wiem tylko jak calosc zareaguje po
    rozpaleniu w kominku raz na swieta.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-03-13 09:32:59
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Maniek4 pisze:

    > Czyli po co on tam jest?? Nie wylacza kotla, jak zadana temp. zostanie
    > osiagnieta??

    Może, ale po co ? To nie ma być termostat, lecz sterownik. To głowice
    termostatyczne mają Ci regulować temperaturę a nie sterownik. W końcu
    sam pisałeś że masz wiele pomieszczeń a sterownik jeden :) Nim możesz
    sobie obniżać temperaturę w domu w razie nieobecności, kontrolować
    rzeczywistą temperaturę w pomieszczeniu, centralnie ograniczać wydajność
    grzewczą ogółu itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2009-03-13 09:55:31
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > To jest czujnik temp. wewn. regulatora pogodowego wbudowany w programator
    > z wyswietlaczem pokazujacym prace calego systemu. Nie ma mozliwosci
    > programowo

    Dobra wię staraj się ignorować jakoś gdzie go powiesisz. Nic nie da
    monitorowanie jednego pomieszczenia i wiara, że w innym bedzie dobrze. Ja
    mam samą pogodówkę z PT100 za oknem i temperatura ustawiona na piecu. Resztę
    regulacji robisz zaworami przy kaloryferach czy podłogówce.
    Takie dodatkowe opomiarowanie i poleganie na pomiarze w środku nic nie daje.

  • 20. Data: 2009-03-13 09:58:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > No wszystko fajnie, tylko jak mam wylaczyc ten czajnik?? On jest
    > wbudowany w programator wiszacy na scianie.

    Może jest menu serwisowe. Vailant takie ma przez chyba przytrzymanie "+ oraz
    i" i tam można mieszać w parametrach, jest ich kilkadziesiąt. Poszukaj czy u
    ciebie tego nie ma.
    Jeszcze raz. Pomiar zapotrzebowania na ciepło jest robiony w piecu na
    zasilaniu i powrocie względem temperatury za dworze. Ustaw stałą temperaturę
    na piecu i kryzuj zaworami na grzejnikach i to tyle.