  • 21. Data: 2009-02-18 11:41:52
    Temat: Re: wkład kominkowy z płaszczem wodnym ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    J23 napisał(a):
> [...]
    > system DGP bądź kominek z płaszczem wodnym. Owszem drugie rozwiązanie jest
    > droższe
    > ale moim zdaniem praktyczniejsze. System DGP też nie jest taki zły.
    > Owszem mogą być smugi przy anemostatach bądź kratkach wywiewu, ale tylko
    > przy
    > intensywnym użytkowaniu. Powietrze dostarczane do pomieszczeń to nie jest
    > jakieś
    > inne - brudniejsze powietrze. JEst takie samo jak to w pomiesczeniu tylko
    > ogrzane, a smugi
    > wynikają jedynie z intensywniejszego obiegu powietrza w tych okolicach.

    Co do smug - rzadko o tym się mówi, niektórzy myślą, że to dym ucieka i
    brudzi, a to zwykły kurz, który normalnie zalega sobie gdzieś po
    podłodze, gdzieś w przewodach, a wystarczyło by zamknąć anemostaty i
    kratki w okresie kiedy nie są potrzebne, wyczyścić w miarę możliwości
    przewody przed użyciem...
    Ariusz

  • 22. Data: 2009-02-18 15:22:27
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Ariusz pisze:

    > Od tysiącleci ludzie używali i używają "żywego" ognia do grzania się.
    > Choćby w jaskiniach, iglo,... nawet jeszcze całkiem niedawno na klepisku
    > pośrodku domu rozpalany był ogień i nie bynajmniej do ozdoby. Bogaci

    Różnica jest jednak taka, że teraz są kotły gazowe, olejowe, węglowe
    itd. Nie mieszkamy też w jaskiniach. Nie zapominaj że czasy się zmieniły.

    > Co do samej kotłowni w salonie :) - wystarczy trochę dyscypliny,
    > wystarczy nie wrzucać do ognia co popadnie, używać np. separatorów sadzy
    > do czyszczenia,... i będzie czysto, a że się trochę nabrudzi to i dobrze
    > bo przez tą sterylność teraz tylko same alergie.

    Ty oczywiście kominka w domu nie masz, że takie pierdoły opowiadasz ?
    :)) Wybacz, ale to co piszesz brzmi jak słowa człowieka który naczytał
    się w Internecie, nasłuchał ale sam nie spróbował.

    Ja mam kominek bez płaszcza i wiem jaki to syf. Wcale nie chodzi o
    popiół, bo tego niewiele się rozsypie - odsysam go odkurzaczem
    przemysłowym. Już samo noszenie drewna powoduje że się z niego sypią
    kawałki kory itp. Do tego szyba sama się nie wyczyści, mimo
    hiper-super-powłokom tudzież czarom przy paleniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 23. Data: 2009-02-18 15:26:41
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "TomiLee" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pisano tu, że kominek brudzi, ale nie grzeje się nim cały rok, tylko 2-3
    > miesiące, poza tym bardziej brudzi instalacja powietrzna niż płaszcz
    > wodny.
    >
    > Co praktycy o tym sądzą???

    Od czasu do czasu po otwarciu szybra masz detonacyjne spalanie
    nagromadzonych gazów. I to wówczas popiół i sadza rozchodzą się po pokoju.

  • 24. Data: 2009-02-18 16:54:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > popiół, bo tego niewiele się rozsypie - odsysam go odkurzaczem

    Moj sasiad w ten sposob malo sobie chalupy nie spalil, a bylo palone dzien
    wczesniej.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-02-18 17:11:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Pierwsze miejsce moich ulubionych grupowych stwierdzen:

    Do samego sufitu.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-02-18 19:22:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Pierwsze miejsce moich ulubionych grupowych stwierdzen:

    > Do samego sufitu.

    pitu pitu... ile podłogówek widziałeś na raz?

    właśnie podłogówka sie charakteryzuje brakiem ciągłej cyrkulacji powietrza
    która występuje przy ogrzewaniu grzejnikowym, powstaje poduszka ciepłego
    powietrza. Dzieki niskiej temperaturze ogrzewania powietrze mniej sie
    wysusza, ponadto otwarcie drzwi na zewnątrz nie powoduje charakterystycznego
    ciągniecia zimnem po całym domu.

  • 27. Data: 2009-02-18 20:06:59
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > bo przez tą sterylność teraz tylko same alergie.
    >
    > Co do zaś dystrybucji ciepła na inne pomieszczenia czy to za
    > pośrednictwem płaszcza i wody, czy kanałów powietrznych - to moim
    > zdaniem jest to jak najbardziej uzasadnione. Skoro montujesz się już ten
    > kominek to dlaczego by nie wykorzystać energii jaką wytwarza do grzania
    > pomieszczeń, a nie wypuszczania kominem całego ciepła. A skoro już
    > kominek to czemu nie z płaszczem - to dzięki płaszczowi wodnemu
    > uzyskujemy czystość - brak kurzu wydmuchiwanego wraz z gorącym
    > powietrzem z kanałów dystrybucyjnych, lepsze rozprowadzenie ciepła po
    Masz rację i nie daj się wpuszczać w maliny. Tutaj na grupie większość
    (poza mną) ma zdaqnie że tylko DGP jest coś warte a ja uważam że g...
    jest warte.
    Co do kominka , kupiłęm wkład hajduka to jest kaseta MKW, bo była
    najtańsza, wodna i w sumie stwierdziłęm że mi wystarczy. Podłączyłem i
    palę chociaż jeszcze nie mieszkam, ale spisuje się bardzo dobrze.
    Instalację zrobiłem tak że od strony kominka jest oczywiście ukłąd
    otwarty, naczynie wyrównawcze mam na poddaszu, pompą steruję przez
    czujnik temp z kominka także włącza sie dopiero przy 70st, potem
    wymiennik, taki 15KW kiedyś tanio kupiłęm na allegro i obieg wtórny
    pompa i zawoór zwrotny aby obieg nie zamykał się przez piec CO, tzn
    jeden na pompie drugi na piecu, pompa z wymiennikiem podłączona
    równolegle do pieca co. Włączana tym samym termostatem z kominka.
    Jak chcesz dodatkowe zabezpieczenie przed zagotowanie to są dwie metody
    UPS na pompę albo dodatkowy zawór bezpieczeństwa z sondą, montuje się go
    na powrocie kominka i podłącza do zimnej wody a sondę wtyka na wyjściu
    kominka(wkładu), po przekroczeniu 95st zawór otwiera się i wpuszcza
    zimną wodę do wkładu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2009-02-18 20:20:15
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    J23 wrote:
> [...]
    > bądź
    > system DGP bądź kominek z płaszczem wodnym. Owszem drugie rozwiązanie jest
    Wcześniej opisałem jak ma podłączony wkłąd wodny, całe koszty to
    wymiennik, dwie pompy, regulator, naczynie wyrównawcze, zawór
    bezpieczeństwa i dwie garści łączników i zaworów.
    Bufora nie potrzebuję bo mam podłogówkę która jest doskonałym buforem.
    CWU mam z zasobnika, tak że wystarczy obieg z kominka podłączyć
    równolegle do pieca CO (pamiętać o zaw zwrotnych) i ma się alternatywę
    dla gazu i Putina. Grzeję dom i CWU bez robienia koszmarnych kanałów DGP
    Tak więc nie mitologizujmy tych kosztów, acha kaseta MKW z transportem
    do domu kosztowałą mnie 3900, czyli tyle co dobry zwykły wkład.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 29. Data: 2009-02-19 00:34:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > pitu pitu... ile podłogówek widziałeś na raz?

    To byl tak zwany sarkazm Marku drogi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-02-19 09:30:46
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Maniek4 pisze:

    > Moj sasiad w ten sposob malo sobie chalupy nie spalil, a bylo palone dzien
    > wczesniej.

    Ja palę raz na ruski rok, więc ryzyka nie ma - poza tym zawsze na
    koniec palenia otwieram szyber i dopływ powietrza na maksa. Zawsze
    troszkę szybę doczyści na dole a i popiół dopali się na maksa - węgiel
    drzewny nie zostanie, więc łatwo się odsysa popiół.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio