  • 101. Data: 2011-08-18 09:56:12
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:j2ih42$3j1$1@inews.gazeta.pl...

    > Przy braku różnic temp. nie ma prawa działać :) - a że w nocy temp spada
    > do np. 14 stopni, no to już coś tam już zadziała.

    I lepszym rozwiazaniem moze byc wylaczona wentylacja mechaniczna, bo
    szybciej nagrzewa wnetrze goracym powietrzem z zewnatrz? Jedno i drugie nie
    dziala tak samo. Przeciez nie pisalem, ze jak mechaniczna nie dziala to
    grawitacyjna dziala. Twierdze, ze niedzialanie grawitacji latem jest mitem.

    > WM natomiast zapewnia nam regulację wentylacji i kontrolę nad ilością
    > zasysanego świeżego powietrza. A przy grawitacyjnej to loteria.

    Oczywiscie zgadzam sie, ze wentylacja mechaniczna bedzie lepszym
    rozwiazaniem od grawitacyjnej, bo ma statystycznie wiecej zalet. Problem w
    tym, ze jako uzytkownik tej gorszej wentylacji chyba nigdy nie narzekalem na
    jej skutecznosc, a w domu o wiekszej kubaturze jest nieporownywalnie lepiej.
    Skoro nie gnije, nie ma wilgoci to zaraz pojawia sie argument, ze straty
    zima sa znacznie wieksze i to na pewno prawda, ale czy rekompensuja koszt
    zakupu np. rekuperatora? Wilgotnosc jak podawal w zeszlym roku kudlaty mial
    wyzsza jak ci z wentylacja grawitacyjna, wiec kolejne jakies przerazajace
    argumenty to zwyczajnie produkty marketingu. Ja nie mam nic przeciwko
    wentylacji mechanicznej, ale nie uwazam zeby byla konieczna.

    >Poza tym,
    > pół biedy, jak w każdym pomieszczeniu masz kratkę (dostęp do komina) -
    > - kiedyś tak budowano - wówczas jest szansa, że wentylacja grawitacyjna
    > będzie nam zapewniać odpowiedni komfort o ile porobimy odpowiednie otwory
    > (nawiewniki czy inne dziury) którymi świeże powietrze będzie miało się
    > którędy dostać.

    Bez przesady, nikt w kazdym pokoju nie robi kratki wentylacyjnej. Poza tym
    czy ktos mieszka w pokoju 5m^2 z rodzina zeby naprawde zabraklo powietrza?
    Mozna co najwyzej rozszczelnic nieco okno jak jest taka potrzeba i
    praktycznie nic poza tym. Powietrze z okna powedruje w kierunku innych
    kratek wentylacyjnych wymieniajac powietrze.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2011-08-18 10:16:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:4e4cded9$...@n...home.net.pl... A baterie termostatyczna
    >HansaGroche w całym domu kiedy powinny się zwrócić? A zlew kuchenny z
    >kamienia księżycowego kiedy? A kominek obłożony marmurem z Carrary kiedy?

    Dalej nie rozumiesz. Drogie baterie, złote klamki i went mech nie muszą się
    zwracać i nie zwrócą się zapewne nigdy.
    Ale rekuperator to urządzenie które nie jest niezbędne do prawidłowego
    działania went mech. On ma odzyskiwać ciepło czyli przynosić oszczędności. A
    skora mówimy o oszczędnościach to oczywiste ze musza nam się w rozsądnym
    czasie zwrócić koszty zakupu i koszty eksploatacji

    >Luksus to luksus i z ekonomią ma mało wspólnego.
    >Ja poza przewidywalną wentylacją chcę mieć WM także dla filtrowanego
    >powietrza (syn astmatyk).

    I ok. Ale co ma do tego rekuperator?

    > I proponuje też uwzględnić to że mitem jest że w domach z went
    > grawitacyjna jest zaduch itp

    >Zależy jaki dom.
    >Ja buduję dom 133m2 pow. uż.
    >Obecnie mieszkam na 2 poziomowym mieszkaniu o pow. 110m2 kubaturowo podbnie
    >bo wys. pom. mam 2,7m.
    >Zimą jest problem z zaduchem w pokojach, szczególnie nad ranem. Nie jest to
    >mit bo od 10 lat mam to samo i mam tego dosyć.

    A co ma do tego rekuperator?
    Ja nigdzie nie napisałem przecież zrezygnował z went mech. Masz świadomość
    kosztów tej instalacji, akceptujesz te koszty więc ok. Zakładaj
    Ja dla odmiany mieszkałem przez 18 lat w starym poniemieckim domu bez went
    mech, kratka od grawitacyjnej była tylko w kuchni i łazience i zaduchu nie
    było. ale były tam pomieszczenia o dużej kubaturze, zapewne nieszczelne okna
    itp
    Przez następne kilka lat mieszkałem w domu wybudowanym 1968 roku i
    gruntownie zmodernizowanym jak się tam wprowadziliśmy. Went mech tez tam nie
    było, okna wstawiliśmy nowe, szczelne zapewne to samo drzwi. Kratki
    wentylacyjne były w łazienkach i kuchni. I tez się nie dusiłem. Oczywiście
    były tam normalne okna nie fixy i były otwierane. Później przez 5 lat
    mieszkałem w mieszkaniu 36 mkw i tam faktycznie bez porządnego wietrzenia
    bywało że nad ranem było duszno. Ale to 36mkw a sama sypialnia miała 12mkw
    więc i kubatura niewielka a domowników 2+1.
    Teraz wybudowałem dom po podłogach licząc ok 200 mkw, kubatura spora, went
    mech brak i czuję się komfortowo. Kratki wentylacyjne trzeba co jakiś czas
    czyścić więc mitem jest że went graw nie działa.
    Kubatura robi swoje, nawiew jest bo po pierwsze zawsze jakieś okno bywa
    uchylone latem, wychodzi się wchodzi na taras, mam kominek otwarty z
    doprowadzeniem powietrza z zewnątrz
    Do sypialni nie mam śluz tylko zwykłe drzwi, powietrze sobie ładnie więc
    krąży.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 103. Data: 2011-08-18 10:17:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j2ilpd$73n$1@news.onet.pl...

    > Dokładnie. - tylko ze jak widze w nowych domach 1 - 2 kominy i popowadzone
    > rurami PCV kanały wentylacyjne po iles metrow zeby wyła "wentylacja" -
    > przeciez to praktycznie nie działa.

    A po kiego kilometry rur? Wystarczy kilka kratek w pomieszczeniach, gdzie sa
    najbardziej potrzebne.

    > I to jest właśnie podstawowy powód do montazu instalacji WM - czy to z
    > reku czy bez reku - koszt nie rozni sie znacznie.
    > Kto ma komin w domu i kominki na dachu zawsze bedzie uważał ze jemu
    > sprawdza

    Wam mechanicznym ciagle wydaje sie, ze grawitacyjni to niedouczeni idioci i
    tylko dla tego nie zamontowali wentylacji mechanicznej. Dla mnie akurat to
    swiadomy wybor, bo moim zdaniem nie ma wielu powodow by montowac cos
    takiego. Pal licho jak ktos zrobi sobie sam, ale placic firmom ze 30 tysi za
    kompletna instalacje przy okazji wspominajac cos o stratach generowanych
    przez wentylacje grawitacyjna uwazam za pomylke. Wywiewanie zapachow
    kuchennych, co tez podobno bywa problemem, zapewnia dobry okap kuchenny o
    wydajnosci pewnie wiekszej jak niejedna centrala wentylacyjna i skad to
    powietrze ma sie brac do okapu skoro domy szczelne jak nie wiem co, bo chyba
    okapy macie?

    > sie to idealnie - ale słusznie właśnie zauważa Aleksander - dzisiaj
    > budowane domy są SZCZELNE - nawet w przypadku genialnie wykonanych kominów
    > nie ma nawiewu świeżego powietrza do domu - więc nie ma co wywiewać.
    > Podważy to kogutek ??

    No nie wiem jak tam z hermetyczna szczelnoscia domu, ale mi z garazu np. pod
    drzwiami lekko wieje. Nie robcie sobie juz jaj w zwyklych domach. Macie w
    oknach i drzwiach te wszystkie tasmy i fixy zamiast otwieranych okien?

  • 104. Data: 2011-08-18 10:23:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 12:17, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No nie wiem jak tam z hermetyczna szczelnoscia domu, ale mi z garazu np. pod
    > drzwiami lekko wieje. Nie robcie sobie juz jaj w zwyklych domach. Macie w

    Bo masz wentylacje grawitacyjna i kominy wyciagaja powietrze z
    wszystkich szczelin :) Dlatego wieje. Przy mechanicznej nie ma
    kominow, nie ma "cugu" ktory zasysa powietrze z kazdej nieszczelnosci.
    Dlatego nam nie wieje (przy oknach, przy drzwiach, przy bramach) ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 105. Data: 2011-08-18 10:25:14
    Od: quent <x...@x...com>

    > Co ma do tego Rekuperator?

    Powtarzam - traktuję go jako centralkę WM bo nie znam żadnych wartych
    uwagi modeli centralek bez reku.

    Dla mojego domku wystarczy Renovent HR 300 z automatycznym bypassem -
    cena 4800 zł netto.

    Pytałem Ciebie i chyba kogoś tu jeszcze o podanie modeli i ew. cen
    centralek bez reku - cisza.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 106. Data: 2011-08-18 10:31:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 12:25, quent <x...@x...com> wrote:

> [...]
    > cena 4800 zł netto.
    >
    > Pytałem Ciebie i chyba kogoś tu jeszcze o podanie modeli i ew. cen

    Ja tez nie znam. Kogucik zaraz Ci zaproponuje dwa wentylatory z DGP,
    pal licho ze maja maly sprez i sa glosne - sa TANIE! A przeciez im
    taniej tym bardziej komfortowo - do jego slowa ;) A jakby jeszcze
    paposmerf tu byl to by zaproponowal dwa szeregowo polaczone
    wentylatory z zasilacza komputerowego za 40 pln ;) Ze anemostatu nie
    bedzie mozna umiescic nad stolem w salonie bo kompocik w niedziele
    zamarznie nikt juz nie wspomni ;D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 107. Data: 2011-08-18 10:37:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > marmurem z Carrary kiedy?
    >
    > Luksus to luksus i z ekonomią ma mało wspólnego.

    No, ale na te marmury to sobie czasem mozesz popatrzec bez szczegolnych
    zabiegow. Rekuperatora chyba na srodku salonu nie zamontujesz?

> [...]
    > Zimą jest problem z zaduchem w pokojach, szczególnie nad ranem. Nie jest
    > to mit bo od 10 lat mam to samo i mam tego dosyć.

    Mieszkanie jest moze na poddaszu i chlopaki oszczedzili na welnie w trakcie
    budowy?

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2011-08-18 10:44:48
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Bez rekuperatora powietrze -20stC wlatujace przez anemostat JEST
    >wyczuwalne :) Maja to na codzien w zimie posiadacze wentylacji
    >grawitacyjnej, przy kazdym oknie ;)

    I tak miales zanim sie sprowadziles do domu, czy z dobrobytu juz zapomniales
    jak bylo? :-DD

    >Pozatym znajdz mi wydajne i
    >*ciche* wentylatory kanalowe z sensowna obudowa i latwym dostepem do
    >filtrow + sensownym sterownikiem do tego w dobrej cenie. To ja juz
    >wole kupic niewiele drozsza cala jednostke z wymiennikiem - ja za
    >swoja zaplacilem 6,5k pln i uwazam to za bardzo udany zakup :)

    Gdybym zdecydowal sie na wentylacje mechaniczna to napewno zalozyl bym
    rekuperator. To taki dodatek do calosci. Bez sensu jest montowanie w kazdym
    kanale grawitacyjnym jakichs wentylatorow, kablowania tego i czego tam
    jeszcze. O wiele latwiej, lepiej i wygodniej jest calosc scentralizowac. Nie
    zdecydowalem sie na to i nie zluje, ale wierze, ze sa przypadki
    uzasadniajace takie instalacje. Ot chocby ruchliwa ulica, astma, alergie,
    czy zwykle fanaberie.

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2011-08-18 10:47:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > kominow, nie ma "cugu" ktory zasysa powietrze z kazdej nieszczelnosci.
    > Dlatego nam nie wieje (przy oknach, przy drzwiach, przy bramach) ;)

    A okap kuchenny masz?

    Pozdro.. TK

  • 110. Data: 2011-08-18 10:48:06
    Temat: Re: wyb?r rekuperatora
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-18 12:37, Maniek4 pisze:
    > Mieszkanie jest moze na poddaszu i chlopaki oszczedzili na welnie w trakcie
    > budowy?

    Sam robiłem ale nie załapałem o co Ci chodzi.