  • 21. Data: 2009-03-20 12:20:00
    Temat: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 20 Mar, 12:32, "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:11e08484-e731-4996-85e9-6cffbdcfea91@
    h5g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]
    > imprezka z grillem to 2-3 x wiecej. Wcale nie szaleje - jakbym szalal
    > to bym wydawal 10 x tyle ! Jak tu "zyc" za 1,2-1,5k / mc ?? Wez dwojke
    > dzieci i policz ile trzeba na ich utrzymanie, kupienie ksiazek,
    > wyslanie na wakacje. Samemu tez by sie chcialo :) No chyba ze zywisz
    > sie jak stachursky - energia z kosmosu i nic nie jesz ;-)
    >
    > Albo rybki albo akwarium. Albo budowa albo imprezy i wyjazdy wakacyjne.
    > Jedni wolą zrezygnować z wakacji i chodzenia do kina, ale za to mieszkać w
    > domku inni wolą mieszkać na 40 metrach, ale za to trzy razy do roku jeździć

    Łatwo powiedzieć zrezygnować. Na jak długo? Na 20-30 lat? bo przeciez
    na tyle bierze się kredyt.
    Można zrezygnować z pewnych rzeczy na czas budowy przez kilka lat ale
    nie na całe życie.

    > 1200-1500 liczę na jedzenie, środki czystości i ubrania. Pewnie, że można
    > jeść kawior a ubierać się u armaniego, ale większość ludzi tak nie robi :-)
    > kwota któą podałem to więcej niż wynika z danych statystycznych. Banki z
    > którymi miałem do czynienia licząc zdolność kredytową przyjmowały na ten cel
    > 400zł od dorosłego i 200-400zł od dziecka, a statystyczna rodzina żywi sięi
    > ubiera za mniej.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    Oj chyba bym polemizował.
    Pewnie bym sie zgodził gdybym nie liczył wszystkiego ale cały
    poprzedni rok mam wyliczony dosyc dokładnie w podziale na kategorie i
    wiem dokładni co ile mnie kosztowało.
    W tej chwili nie mam przy sobie tych danych ale jest wiele wydatkow o
    których nie pamiętamy lub nie zwracamy uwagi. Ja na same prezenty na
    różne okazje w zeszłym roku wydałem ponad 3000 zł. Winko do winka,
    kwiatek do kwiatka, zabawka do zabawki i robi się niezła sumka. Ciuchy
    i buty dla 2 dorosłych osób plus małe dziecko to tez wydatek ponad 3k
    rocznie.
    Jedzenie o ile dobrze pamietam to nieco powyżej 12k na rok a
    pamiętajcie że liczyłem wszystko, praktycznie każda bułkę i każdy
    cukierek dla dziecka. Jedzenie jednak to jest jakieś 30% wszystkich
    wydatków.
    Warto sobie poprowadzić takie wyliczenia chociaż przez 1 m-c.
    Paliwo do samochodu i jego utrzymanie i naprawy to też ponad 3 tys zł
    (na szczęście rzadko sie psuje choć ma 23 lata i niedużo pali a
    naprawa stłuczki kosztowała mnie 200zł i jedno popołudnie walenia
    młotkiem).

    pzdr
    QbaB

  • 22. Data: 2009-03-20 12:47:44
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 12:32:06 +0100, Winetoo napisał(a):

    > 1200-1500 liczę na jedzenie, środki czystości i ubrania.

    dwie dorosle osoby, jedzenie, srodki czystosci, bez ubran i wydatkow
    ekstra, troche paliwa wychodzi ok 1800 zl, bez szalenstw, zakupy w
    hipermarkecie, knajpa czy kino raz w miesiacu

    --
    marcin

  • 23. Data: 2009-03-20 13:12:37
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    > na tyle bierze się kredyt.
    > Można zrezygnować z pewnych rzeczy na czas budowy przez kilka lat ale

    Znam wiele rodzin co na kilka lat zrezygnowali i żyją :-) Jedni tylko na
    czas budowy inni na dłużej, ale nikt z nich nie żałuje i ja ich rozumiem.
    Jak miąłbym do wyboru mieszkać cały rok w mieście i jeździć na kilka tygodni
    na wakacje to wolę mieszkać cały rok w domku z ogrodem i nie jeździć na
    wakacje, ale znam też takie rodziny które wolą przeciwne rozwiązanie.

> [...]

    > (na szczęście rzadko sie psuje choć ma 23 lata i niedużo pali a
    > naprawa stłuczki kosztowała mnie 200zł i jedno popołudnie walenia

    To co piszesz odnośnie jedzenia to dla mnie lekka abstrakcja :-)

    Też prowadzę rachunki i tak za ostatni rok (2 dorosłe i niemowlę):
    Na jedzenie nie wydaliśmy nawet połowy tej kwoty (poniżej 6tys.), a na
    ubrania ok. tysiąca. Za trzy telefony płacimy ok. 50zł / m-c.

    Razem z artykułami przemysłowymi, dziecięcymi, lekarstwami, paliwem,
    prezentami, opłatami i wysokim czynszem (wynajmowane mieszkanie). Suma
    poniżej 2tys za miesiąc. To wszystko bez oszczędzania na jakości jedzenia bo
    jeszcze kryzys nas nie dopadł i nie musimy, a kredytu jeszcze nie mamy.
    Wiem, ze można bez problemu wydać dwa razy tyle wystarczy doliczyć 2 paczki
    papierosów na dzień - 400zł / m-c. Do tego jakieś piwko co kilka dni 100 zł
    / m-c i inny alkohol raz w tygodniu 200zł / m-c. Dalej markowe ubrania co
    pół roku nowy telefon i rachunki na parę stów miesięcznie. Można też kupować
    jedzenie w małych sklepikach i żabkach płacąc wysokie marże.

    My nie jadamy w restauracjach, a jedzenie (oprócz mięsa i chleba) kupujemy w
    supermarketach, artykuły AGD i dziecięce bezpośrednio od producentów lub w
    sklepach internetowych. Najwięcej można zaoszczędzić na artykółach
    dziecięcych - marże zwykłych sklepów sięgają 100%. Np. Wózek który u
    producenta można kupić za 500zł w sklepie kosztuje 1000zł. Fotelik
    samochodowy u producenta 200zł w sklepie 400-500zł.

    P.S. Wśród znajomych uchodzimy za rozrzutnych :-) Znam 3 osobowe rodziny
    które żyją za 1500zł netto miesięcznie, a nawet jedną która żyje za 1000zł.
    Dwie 4 osobowe rodziny które wzięły kredyt i się budują mając zarobki na
    poziomie 3 tys netto miesięcznie. Znajomy parę lat temu wybudował mały domek
    (100m2) mając półtora średniej krajowej i żonę z czwórką dzieci na
    utrzymaniu, ale wcześniej miał działkę.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 24. Data: 2009-03-20 13:45:03
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    zly pisze:

    > dwie dorosle osoby, jedzenie, srodki czystosci, bez ubran i wydatkow
    > ekstra, troche paliwa wychodzi ok 1800 zl, bez szalenstw, zakupy w
    > hipermarkecie, knajpa czy kino raz w miesiacu

    ale nikt nie pisze gdzie to jest

    na innej grupie jest porównanie cen ksiegowych

    podkarpackie 200zł/miesiac
    wawa 600zł/miesiac

    za podobne usługi

    michal

  • 25. Data: 2009-03-20 13:55:08
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 14:45:03 +0100, Usrobo napisał(a):

    > wawa 600zł/miesiac

    wawa. z racji marketow, zywnosc chyba tansza niz w mniejszych
    miejscowosciach

    --
    marcin

  • 26. Data: 2009-03-20 14:44:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > wawa. z racji marketow, zywnosc chyba tansza niz w mniejszych
    > miejscowosciach

    Ale usługi zdecydowanie droższe.

  • 27. Data: 2009-03-20 15:02:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 -
    > 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około
    > 2000
    > zł netto?

    To znaczy, że średniacy nie budują, proste. A ci co budują to nie średniacy.
    A że nie mamy juz komunizmu to różnice w zarobkach są znaczne.

  • 28. Data: 2009-03-20 15:42:14
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 13:01:52 +0100, Mariusz napisał(a):

    > No w sumie tak. Dziwię sie tylko temu, że my nie zarabiając najniższej
    > zastanawiamy się nad budowa od kilku lat i dopiero teraz zaczelismy coś
    > robić, a ludzie o dochodach o połowe mniejszych od naszych często maja juz
    > swoje domy. To jest dla mnie paradoks.
    > Może oni faktycznie nie mają netu, dobrego kompa, lapka i dwóch
    > samochodów... ale ile mozna zaoszczedzić "na bajerach"?

    Mam ten sam szkopuł - aż mi czasem wstyd, że przy takich dochodach tak mało
    inwestujemy - no, ale jak się kupuje tylko nowe i duże samochody, wydaje na
    samo żarcie średnią krajową, kształci dzieci w prywatnych szkołach itd., to
    czego tu chcieć...

    T.

  • 29. Data: 2009-03-20 18:18:22
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    gadacz102 pisze:
    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    > zł netto?

    A jak za samą działkę zapłacą milion zł, bo marzą o domu nad morzem i
    sprzedadzą własne mieszkanie np. na Śląsku i przyjdą do nadzoru i są
    problemy to krzyczą i mówią, że na klamce... albo nie wypuszczą nas z
    pracy. Tak naprawdę podziwiam takich ludzi, że mają odwagę postawić
    wszystko na jedną kartę. Jakiś czas temu z kolegą odbieraliśmy "domki"
    nad morzem - bliźniaki w pełni wykończone, było ich z 10 na początek, bo
    developer buduje dalej, ale cena to 700 tys. za takie cuś (cześć
    bliźniaka). Zeszły na pniu, skąd ludzie mają taką kasę? Uświadomiłem
    sobie, że gdybym dostał taki kredyt ;) to moje wnuki by jeszcze go
    spłacały biorąc pod uwagę, że mam 32 lata. Ostatnio też ktoś nam się
    spłakał wziął milion dwieście tys. na budowę, uhhh... IMHO biorąc taką
    kasę nie opłaca się kombinować z powiększaniem domu nadbudowywaniem czy
    innymi cudami (trzeba legalnie to zrobić), bo ludzie wtedy niemal idą z
    torbami przez nadzór. Ale marzycielom się udaje, było ich sporo, a jacy
    szczęśliwi, że wybudowali i zaryzykowali... ja raczej nie mam nawet co
    marzyć o jakimkolwiek własnym.

  • 30. Data: 2009-03-20 21:13:37
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Dlaczego paradoks? Spora grupa przypadkowych wybrancow
    > zostala obdarowana kolosalnym majatkiem w postaci
    > mieszkan uwlaszczanych za grosze. Mnie takiego prezentu
    > nie zrobiono i musialem do budowy startowac od zupelnego
    > zera. Najpierw 6 lat odkladania na pozycje startowa,
    > potem 5 lat budowania i dokladania z biezacych dochodow.
    > W dalszym ciagu nie mam calego domu wykonczonego.
    >
    > I dziwic sie, ze beneficjenci komuny i postkomuny ekonomicznej
    > (SLD, PiS, SO)
    Ja bym dodał jeszcze PSL, który szczególnie dba o swoich, ale też
    przyłożył rękę do postkomunizmu ekonomicznego.

    tworza jej zelazny elektorat? Tez bym

    --
    -----
    Pozdr