  • 31. Data: 2009-03-20 21:59:15
    Temat: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 15:44:20 +0100, Boombastic napisał(a):

    > Ale usługi zdecydowanie droższe.

    Tak, ale zakres wydatkow przedstawilem. Fryzjer, komunikacja miejska,
    taksowki etc nie wchodza w gre (inny fundusz ;)) To jest wydawane na
    jedzenie, paliwo (max 300-400 km miesiecznie), srodki czystosci i zarcie
    dla kota. Kosmetyki kobiece oddzielnie.
    --
    marcin

  • 32. Data: 2009-03-21 08:25:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > taksowki etc nie wchodza w gre (inny fundusz ;)) To jest wydawane na
    > jedzenie, paliwo (max 300-400 km miesiecznie), srodki czystosci i zarcie

    Ale aby przejechać z jednego krańca miasta na drugi to musisz zrobić 30 km,
    a w przypadku małego miasta to jakbyś pojechał do innego. A przebieg 300-400
    km miesięcznie to raczej tylko krecenie się po jednej dzielnicy a nie po
    Warszawie.

  • 33. Data: 2009-03-21 09:27:29
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 21 Mar 2009 09:25:33 +0100, Boombastic napisał(a):

> [...]
    > km miesięcznie to raczej tylko krecenie się po jednej dzielnicy a nie po

    Caly czas mowie, o sobie. do pracy jezdze mniej wiecej 40km w obie strony
    rowerem, czasem pomagajac sobie metrem (ale jak juz mowilem to z innego
    funduszu jest brane) Ogolnie auta uzywam, kiedy musze gdzies razem z
    kobieta podjechac, + zakupy wieksze. Gdybym do pracy musial jezdzic autem
    to by nie bylo 1800 tylko 2200

    --
    marcin

  • 34. Data: 2009-03-21 10:02:33
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 04:07:39 -0700 (PDT), QbaB napisał(a):

    > Ale wspomniana sprzątaczka ma kapitał w postaci mieszkania w bloku.

    I to jest nieoceniona rzecz, trzeba przyznać - chyba większość obecnie
    budujących się "średniaków" to właściciele dawnych mieszkań spółdzielczych,
    zazwyczaj odziedziczonych po rodzicach czy babciach. Bez tego nasze
    budownictwo indywidualne nie miałoby chyba wielkich szans rozwoju. Na
    obszarach poza wielkimi aglomeracjami dochodzą jeszcze właściciele ziemi
    rolnej, której parcelacja sprzedaż daje kapitał umożliwiający "zmianę
    stanu" czyli urbanizację ludności wiejskiej i to w całkiem sporym zakresie,
    sądząc po tym, co widzę w moim miasteczku.
    To istotny aspekt starań o prawne uwłaszczenie spółdzielców - przekazuje
    obecnie zamrożony kapitał w ręce obywateli, którzy dotąd z niego
    korzystali, co ma ożywczy wpływ na rynek nieruchomiści i budownictwo.
    Pokomunistyczna zamrażarka - tzw. spółdzielnie mieszkaniowe - przynoszą
    korzyści tylko wąskiej grupie starych powiatowych kacyków i ich familii
    obstawiających etaty spółdzielcze - czyste marnotrawstwo.

    > Ktoś kto zaczyna od początku ma na prawdę duży problem.

    Nie musisz mi mówić, ja z żoną przez 10 czy 15 lat odrabialiśmy po studiach
    pańszczyznę za 800 zł na rękę i dopiero po tym czasie zaczęliśmy lepiej
    zarabiać - już na swoim. Ci z moich kolegów, którzy obrotnością mogli
    zastąpić edukację, wyszli na prostą w wieku dwudziestuparu lat, czyli
    zyskali 10 lat przewagi w kapitalizmie :)

    T.

  • 35. Data: 2009-03-21 10:06:47
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 22:13:37 +0100, JanuszK napisał(a):

    > Ja bym dodał jeszcze PSL, który szczególnie dba o swoich, ale też
    > przyłożył rękę do postkomunizmu ekonomicznego.

    ...a teraz robi wszystko, by uniemożliwić Polsce odpępnienie się od
    rosyjskich surowców energetycznych - ot, taka mała pawlakowa Targowiczka, w
    zamian za ochronę wpływów partii w powiatach i interesów podessancyh do ich
    budżetów "starych rodzin"

    T.

  • 36. Data: 2009-03-21 10:38:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gadacz102 wrote:
    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300
    > - 1600 zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto
    > czyli około 2000 zł netto?

    jakimś cudem...

  • 37. Data: 2009-03-21 12:33:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 03:01:27 +0100, gadacz102 napisał(a):

    > skoro rata bankowa od kredytu hipotecznego na 200 000 zł wynosi 1300 - 1600
    > zł na miesiąc a średnia pensja w gospodarce to 3100 brutto czyli około 2000
    > zł netto?

    Jakim cudem w sobote pod marketem parkingi są zapełnione, skoro średnia
    krajowa to 3100 brutto, a samochody jakich jeździ najwięcej kosztują 10-40x
    tyle?

    --
    best regards,
    scream

  • 38. Data: 2009-03-21 13:18:24
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jakim cudem w sobote pod marketem parkingi są zapełnione, skoro średnia
    > krajowa to 3100 brutto, a samochody jakich jeździ najwięcej kosztują
    > 10-40x
    > tyle?

    To proste. Niech w takiej aglomeracji warszawskiej tylko 10% dobrze zarabia
    to mamy ze 100 000 tys. kupujących mieszkania, domy, działki, materiały
    budowlane. Wystarczy się przejechać po podwarszawskich wioskach by zobaczyc
    ile tysięcy nowych domów tam stoi.

  • 39. Data: 2009-03-21 13:32:48
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    scream pisze:

    > Jakim cudem w sobote pod marketem parkingi są zapełnione, skoro średnia
    > krajowa to 3100 brutto, a samochody jakich jeździ najwięcej kosztują 10-40x
    > tyle?

    dlatego
    BP,NNMSP
    "Abyśmy poznali jak naprawdę zmienia się poziom życia polaków, GUS
    powinien podawać nie średnie, ale mediany wynagrodzeń, czyli
    wynagrodzenie, poniżej którego kształtują się zarobki połowy
    zatrudnionych Polaków, bo podwyżka przeciętnej następuje również wtedy,
    gdy na 1000 pracowników zarabiających 936 zł brutto miesięcznie przypada
    jeden prezes banku zarabiający 200 000zł/m-c, któremu dano podwyżkę o
    100 000zł i zarabia teraz 300 000zł to już średnia płaca tych 1001 osób
    wzrasta z 1134,86zł do 1234,76 zł, podczas gdy mediana takich zarobków
    jest nie do obliczenia, bo 1000 osób zarabia poniżej przeciętnej a tylko
    1 powyżej."
    http://tnij.org/c3px
    jeden z komentarzy: Bernard+

    Czyli pod marketem stoją Ci którym pensje obniżono bo tak naprawdę im
    wzrosły ;)
    "Kłamstwo nie różni się niczym od prawdy, prócz tego, że nią nie jest."
    Stanisław Jerzy Lec

  • 40. Data: 2009-03-21 14:41:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2009 14:32:48 +0100, detektyw napisał(a):

    > Czyli pod marketem stoją Ci którym pensje obniżono bo tak naprawdę im
    > wzrosły ;)

    Do tego zmierzam. Mało kto z zarabiających 3100 brutto buduje teraz dom,
    chyba że miał już skądś własne mieszkanie i dostał kredyt kiedy jeszcze
    banki dawały każdemu 200 tys. na piękne oczy.

    --
    best regards,
    scream