  • 21. Data: 2011-03-31 22:30:13
    Temat: Re: Link do instalacji solarnej on-line.
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tu jest nieco wiecej prawdy obiektywnej:
    > http://www.hewalex.pl/public/pliki/uzysk%20energetyc
    zny%20tp.pdf
    > http://www.hewalex.pl/public/pliki/SPF%20C825%20TP-p
    l.pdf

    > Syf, kila i mogila. Rekuperacja szarej wody bedzie moim zdaniem bardzo
    > trudna. Higiena i osad dadza o sobie znac wczesniej czy pozniej. W kazdym
    > razie, nie wierze aby udalo sie tym jak kolwiek skutecznie ogrzewac
    > posadzke. Lepiej zostawic wode do wystygniecia w wannie niz bawic sie w
    > takie problematyczne cos.
    >
    > Pozdro.. TK

    Wiem że 30-32 stopnie to trochę za mało do ogrzewania podłogowego. Za
    eksperymentem przemawia maly kosz. Muszę zrobić nową wylewkę w lazience. To co
    mi szkodzi zatopić w niej kiladziesią metrów weżyka z PCV. Poniże stu zlotych
    bęzdie kosztował. Naleję do niego wody żeby sprawdzić czy dziury żadnej nie ma
    i żeby nie wypływal. Zaleję posadzką samopoziomującą. Jak się nie uda to nic
    się nie stanie. Obetnę wężyka, zakorkuję od strony wlotu i pal go licho. Na
    razie nie widzę powodu dla ktorego mialo by nie dzialąć. Zostawienie wody w
    wannie to marny pomysł. Niby ciepło odda bo nie ma innego wyjścia. Ale przy
    okazji dużą wilgotność zrobi. O żadne bakterie się ie boję. Do zbiornika
    bezdie wlewana gorąca woda z pralki. Ma w sobie jeszcze tyle detergentow że
    żadne życie biologiczne wedlug mnie nie ma szans. Woda z detergentami powinna
    rownież na bieżąco myć rurkę od środka. Ale nie wiem.okaże się w praniu. A
    moze zamiast tego zrobię malą pompę cieplą. I latem będę odzyskiwal cieplo i
    pakowal je w bojler a zimą zasilal normalny grzejnik. Na jakieś 50 stopni mogę
    w takim wypadku liczyć. To nie ma być glowne ogrzewanie lazienki. Ale jak inny
    grzejnik stwierdzi ze jest cieplo to się wylączy. Na razie to grzejnik
    elektryczny, taki najzwyklejszy tani chiński konwektor przykręcony do sciany.
    Pomimo że sporą cześć czasu pracuje w II taryfie jest drogi w eksploatacji.
    Dlatego pomysł z pieem na pelet. Mam w łazience wnękę metr na metr. W niej by
    się musial zmieścić zbiornik na wodę z wanny i piec. Kiedyś w tej wnęce stał
    śmieszny bojler na wegiel do grzania wody w wannie.

  • 22. Data: 2011-03-31 22:42:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Nie tak szybko spadają zarobki. One systematycznie powoli rosną. Bo
    > wszystko
    > drożeje.

    Tak i nie. Kiedy zarobki rosly najbardziej, jakies trzy lata temu to stopa
    inflacji nie rosla. Teraz mamy wyzsza inflacje, wyzsza stope bezrobocia i
    relatywny spadek zarobkow. Wzrost cen nie wynika wylaznie z wyzszych
    zarobkow. Przykladem moze byc sprzet RTV notujacy staly spadek cen a nie
    mniejszy dochod branzy. To rownowaga ilosci pieniadza do potrzeb gospodarki
    nad czym czuwa NBP. Jak jest wzrost to pieniadza jest wiecej, powinno byc
    wiecej. Jak nie bedzie wiecej to rynek zbliza sie do deflacji, ale dobra nie
    musza drozec chocby z tego powodu, ze zatrudnienie znajduje wiecej osob.
    Fakt, ze zwieksza popyt wewnetrzny, ale tez czesc z nich nie zacznie
    zarabiac wiecej a po prostu w ogole zacznie zarabiac lub przesuna sie z
    branz zautomatyzowanych w inne segmenty rynku i nie koniecznie musza
    zarabiac wiecej. Nie jest tak prosto jak napisales, ze zarobki rosna bo
    wszystko drozeje. Wiekszosc rzeczy ostatnimi czasy wrecz taniala, a same
    ceny zaleza od paru obiektywnych czynnikow jak podatki, nieurodzaje czy ceny
    paliw. Jak widac ostatnio relatywnie zarabiamy mniej, bo zywnosc z przyczyn
    obiektywnych drozeje.

> [...]
    > przeciętny kowalski jadł by co drugi dzień. To ze rosną tak wolno to
    > problem
    > wszystkich pracownikow najemnych na calym Świecie. Na cenach energii łapę
    > trzyma państwo. Prąd węgiel benzyna to dobra ktore musisz kupic na
    > warunkach
    > jakie narzuca państwo. Ich cena nie wynika z kalkulacji a z tego żeby
    > powiedzmy 95% odbiorców miało dostatecznie dużo pieniedzy zeby je kupić.
    > Jak
    > by prad kosztowal nie sto zlotych na miesiąc a tysiac to to by spzredawali

    No dobra, przed tem pisales, ze cena wynika z tego ile mozesz zaplacic.
    Zrozumialem, ze jak wytworzenie energii kosztuje 10zl a ja moge zaplacic 100
    to bedzie kosztowal wlasnie 100. Ostatnimi czasy trend jest odwrotny, paliwa
    kosztuja wiecej a my zarabiamy jakby mniej. Nie widze spadku akcyzy np. na
    paliwo. Mniejsza o to bo tu szczegolnego sporu nie ma.

    > Pomijam drobny szczegół że wiele osób by go zużylo i
    > za niego nie zaplacilo. Mialeś przykląd ze swietlówkami. Wymiana żarowek
    > na
    > świetlówki przynioslą pewene oszczędności. Jak ktoś z żarowkami placil
    > stowkę
    > za prąd to po wymianie z 15 zlotych mniej. To podniesli cenę prądu żeby
    > znowu
    > placil stowkę. Cenami nośnikow tak jak stopami procentowymi można
    > regulowac
    > rynek.

    Gdyby bylo mozna w tak prosty sposob to cena zakupu gazu, ropy, koszt
    wytworzenia wegla bylby znacznie nizszy niz jego finalna cena. Oczywiscie
    cena zakupu jest nizsza, ale jego regulowana cena nie zalezy wylacznie od
    korelacji do zarobkow.

    > I jest w ten sposob regulowany. Zarobki powinny niedlugo wzrosnać a
    > stopa bezrobocia niekoniecznie spaść.

    Zarobki nie wzrosna ot tak sobie. Do tego potrzebny jest wzrost gospodarczy
    czyli wzrost wytworzonych dobr. Nie bedzie wzrostu jak nie bedzie popytu.
    Kto bedzie kupowal wiecej jak bezrobocie rosnie a zarobki spadaja? Jednym ze
    sposobow stymulowania gospodarki jest polityka miekkiego pieniadza,
    latwiejsze kredyty i takie tam. Ja tego nie wiedze a raczej widze trend
    odwrotny. Budownictwo kuleje, na swiecie ciagle kryzys. Sytuacja zacznie sie
    poprawiac, ale moim zdaniem nie tak latwo jak piszesz bez innych zmian w
    gospodarce. Rusza inwestycje to ruszy gospodarka.

    > Niemcy otwierają sztucznie zamkniety
    > rynek pracy.

    Niemcy jak i cala strefa euro ma tez swoje problemy. Nie ma tam na dzis
    wielkiego eldorado.

    > Wszystkie kraje ktore go otworzyly dla Polaków dobrze na tym
    > wyszły.

    Jak pamietam Islandie czy Irlandie to Polacy nie uchronili tych krajow od
    nie malych klopotow.

    > pokaże. Dlatego napisalęm o tej konkretnej instalacji bo byla najlepiej
    > udokumentowana. Była podana powierzchnia. Z tego dalo się odtworzyć cenę.
    > Podany byl czas pracy - rok. I była ilośc energii jaką wyprodukowała w tym
    > czasie. Bez gdybania czarowania, czarno na bialym jest napisane. Mniejsza
    > połowę instalacja to mniejszy koszt, ale proporcje pozostaną takie same.

    Nie pozostana. Koszt krancowy bedzie mniejszy. Dokladasz tylko kolektory a
    reszta pozostaje prawie bez zmian. Duza instalacja relatywnie powinna byc
    tansza. Duzo zalezy od jej przeznaczenia. Moim zdaniem wode da sie tym grzac
    i moze to byc oplacalne. Ogrzewanie domu wydaje mi sie nietrafione zwlaszcza
    przy takim koszcie.
    Ale zeby oddac nieco sprawiedliwosci to sa miejsca gdzie nie liczy sie
    wylacznie koszt w porownaniu z innymi zrodlami. Czasami jak sie chce miec
    bez pracy to szuka sie innych rozwiazan. Przykladem moze byc dosc popularny
    propan, wcale nie tani a jednak bezobslugowy. Kij wie o co chodzi w tej
    instalacji.

    > dalszym ciągu bęzdie to nie oplącalne. Tego typu instalacja musi być w
    > takiej
    > cenie zeby kilowatogodzina z niej wychodzilą w tej chwili na poziomie 10
    > groszy. Nie da się z dostępnych na ryku elementow złożyc takiej
    > instalacji.

    Przyjmij moze jakies inne zalozenia a nie czas zycia 10 lat. Nie chce sie
    wypowiadac na temat tej konkretnej instalacji. Nie mam o niej pojecia a jej
    koszt wydaje sie przeszacowany.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-03-31 22:49:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Wiem że 30-32 stopnie to trochę za mało do ogrzewania podłogowego.

    To sa temp. w sam raz. Rzadko kiedy notuje wyzsze. Teraz nie przekracza 24C.

    > Za
    > eksperymentem przemawia maly kosz. Muszę zrobić nową wylewkę w lazience.
    > To co
    > mi szkodzi zatopić w niej kiladziesią metrów weżyka z PCV.

    Musi byc zachowany spadek jezeli grawitacyjnie ma to dzialac, przy malych
    przeplywach szybkie wychlodzenie i osadzajacy sie osad. Moim zdaniem nie
    bedzie to dzialalo, pomijajac i tak mala ilosc wody z wanny. U mnie posadzka
    daje znaki zycia po ok. trzech godzinach podgrzewania. Te kilkadziesiat
    litrow nie zrobi na Twojej podlodze zadnego wrazenia.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2011-03-31 23:21:06
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    > daje znaki zycia po ok. trzech godzinach podgrzewania. Te kilkadziesiat
    > litrow nie zrobi na Twojej podlodze zadnego wrazenia.

    Wystarczy że wylot będzie nizej niż wlot i będzie na końcu jakiś syfon. Jak że
    raz się to zaleje wodą to będzie działalo. Wypróbowane przy czymś innym. Tam
    rurka wylotowa wpuszczona jest w rurę kanalizacyjną ok metr poniżej poziomu
    opróżnianego zbiornika.

  • 25. Data: 2011-04-01 00:05:16
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Nie chce sie
    > wypowiadac na temat tej konkretnej instalacji. Nie mam o niej pojecia a jej
    > koszt wydaje sie przeszacowany.
    >
    > Pozdro.. TK

    Jest przeszacowany bo te solary, instalacje, rekuperatory GWC to typowa
    garażowa robota. Wolno robią, malo sprzedają to i cena jest wysoka. W
    telewizji są dwa programy. Jeden to " jak to jest zrobione" drugi " Polak
    potrafi". Jak na pierwszym pokazuja zmechanizowane i zautomatyzowane metody
    produkcji to miło popatrzeć. Na jednym pokazywali amerykańską fabrykę
    grzejnikow elektrycznych. Na oko z każdej lini co 30 sekund schodził gotowy
    grzejnik. Tak samo ze zmywarkami, mini traktorkami, bojlerami. Jak się patrzy
    na Polak potrafi to żal dupę ściska. Jest temat " nowy producent
    rekuperatorow. Z niego taki producent jak z koziej dupy trąba. Kupuje
    najtańsze wymienniki. Dorobil do nich skrzynkę z blachy. Ktoś mu wycina blachy
    na laserze i pewno zagina, potem wozi do lakierowania proszkowego. Elektronikę
    gdzieś zamawia. Producent kupuje materialy nie przetworzone. No chyba że
    czegoś nie może nijak zrobić. Ale to może być margines a nie prawie 100%.
    Producentem rekuperatorow jest firma Siwicki z Lodzi. Robią kompletny
    wymiennik przeciwpradowy od zera. Z tego co wiem to ma dużo lepsze parametry
    od innych i nie jest przesadnie drogi. Ale wygląda topornie. W zasadzie ten
    wymiennik po dołożeniu wentylatorów to kompletny rekuperator bez obudowy. Żeby
    było tanio to potrzebny jest krajowy producent co bęzdie robil solary masowo.
    Ale do tego potrzeby jest pomysł jak to zrobić. Bo trzeba polączyć w logiczną
    calość kilka rożnych technologii. W polsce przy rozsądnej cenie jest rynek na
    milion zestawow solarnych rocznie. Potrzeban by byla rownież pomoc państwa. I
    to niekoniecznie finansowa. Takiej pomocy nie będzie. Za dużo ludzi królika
    przyssało się do kopalni, gazowni, elektrocieplowni itp. Z czego by żyli jak
    by w przeciągu kilku lat zapotrzebowanie na nośniki spadlo bo ludzie by je
    sobie sami za male pieniądze robili. Te wszystkie rządowe wymysly związane z
    alternatywnymi metodami pozyskiwania energii to pieprzenie kotka za pomocą
    młotka. Są tylko po to żeby powstawały kolejne agencje zatrudniające za
    pieniądze podatnikow kolesi i ich rodziny.

  • 26. Data: 2011-04-01 18:20:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > logiczną
    > calość kilka rożnych technologii. W polsce przy rozsądnej cenie jest rynek

    W Polsce mamy producentow solarow od zera. Przykladem bedzie chocby firma
    Hewalex. Sa znacznie tansze od tzw. markowych i maja nie gorsze parametry. Z
    pewnoscia sa i inni producenci, byc moze nawet lepsi. Nie jest z tym tak zle
    u nas.

> [...]
    > młotka. Są tylko po to żeby powstawały kolejne agencje zatrudniające za
    > pieniądze podatnikow kolesi i ich rodziny.

    Niestety czesto tak to wyglada.
    Wiesz, ze aby postawic sobie wiatrak przy domu to musisz spelnic dokladnie
    takie same warunki jak budujac cala farme? To jest chore i chyba nikt tego
    nie rozumie. Dziwnym trafem ten stan ciagle trwa. Zamiast uchwalac durne
    przepisy o korzystaniu z zarowek energooszczednych, zakazie produkcji
    kineskopow o ironio mniej energozernych i certyfikatach energetycznych dla
    domow, powinno sie otworzyc drugie drzwi, wlasnie korzystania z darmowej
    energii a nie tylko ocieplac i ocieplac a nic z tego nie wynika, bo tak jak
    piszesz podniesie sie cene nosnikow.

    Pozdro.. TK