  • 151. Data: 2013-08-03 11:45:52
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 01:10:31 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > a potem są te obiegowe opinie że ogrzewanie podłogowe jest niezdrowe...
    A to wina inwestorów że wykonawcy sa jacy są?
    Ty pewnie potrafisz klientowi zrobić projekt w OZC wyliczyc zapotrzebowanie,
    zaprojektować petlę itp. A ilu znasz jeszcze co w ten sposób robią?
    Ja nie znam ani jednego a znam conajmniej kilkanasci firm/ekip co CO robią.
    Robią rurki co 10cm itd.... Jakos im sie udaje bo podłógówka wybacza dużo błedów.

  • 152. Data: 2013-08-03 15:31:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.08.2013 o 01:10 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]

    Ja tak robię, liczę każdy dom z osobna bo nadmiar rury także szkodzi,
    po co przepłacać za rurę, za długich obwodów nie da się zrobić a poza tym
    rozdzielacze także kosztują. Jak liczyłem to dla średniego domu
    (~150m2 podłogi) można zaoszczędzić ponad 1-1,5tys złotych na zrobieniu
    dokładnego projektu.

    Raczej takich nie znajdziesz,

    A potem ludzie narzekają że podłogówka jest niezdrowa.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 153. Data: 2013-08-03 18:14:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 15:31:01 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:

    > Ja tak robię, liczę każdy dom z osobna bo nadmiar rury także szkodzi,

    Ja mimo ze z branza nie mam juz od jakiegos czasu nic wspolnego to licze
    pelno tych OZC - ludzie sami przychodza i chca, bo zaden fachowiec czy firma
    gdzie pytali takich obliczen nie chce im zrobic :D

    Pelne OZC + uproszczony projekt podlogowki (uproszczony = bez schematu, a
    jedynie z rozrysowanymi obwodami i przeliczonymi rozstawami). Schodzi jak
    swieze buleczki :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 154. Data: 2013-08-03 20:00:12
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.07.2013 12:59, Kris pisze:

    > Czy "typowy Kowalski":
    > -nie może kupic PC z np linku który Adam podał?
    > -zapłaci więcej za 500mb rury ?
    > -zapłaci więcej za dwa dni pracy koparki?
    > -zapłaci więcej za dwie dniówki hydraulika?

    Jeszcze mały, acz istotny szczegół.. brakuje:
    - czynnika do dolnego źródła - a "parę" litrów tam wejdzie.
    - rozdzielacza, zaworów, pompy obiegowej
    - w przypadku samodzielnego napełniania układu trzeba trochę
    pokombinować i zaopatrzyć się w dodatkowe narzędzia(pompa, zbiorniki
    dodatkowe zawory, kształtki itp...)

    takie pierdoły potrafią łącznie kosztować kilka tysięcy pln,

  • 155. Data: 2013-08-04 00:47:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 20:00:12 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Jeszcze mały, acz istotny szczegół.. brakuje:
    > - czynnika do dolnego źródła - a "parę" litrów tam wejdzie.

    800 pln za glikol do mojego DZ 550mb.

    > - rozdzielacza, zaworów, pompy obiegowej

    Rozdzielacz - ok 500 pln z zaworami. Pompa obiegowa - ok 300 pln.

    > - w przypadku samodzielnego napełniania układu trzeba trochę
    > pokombinować i zaopatrzyć się w dodatkowe narzędzia(pompa, zbiorniki

    Pompe akurat mialem ale jak ktos nie ma to najtansza z marketu za 80 pln
    wystarczy.

    > dodatkowe zawory, kształtki itp...)

    Jakies 50 pln max.

    > takie pierdoły potrafią łącznie kosztować kilka tysięcy pln,

    Mi wychodzi 1730 pln. Jak dla mnie to nie kilka tysiecy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 156. Data: 2013-08-04 00:49:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 20:00:12 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > - w przypadku samodzielnego napełniania układu trzeba trochę
    > pokombinować i zaopatrzyć się w dodatkowe narzędzia(pompa, zbiorniki

    Jeszcze dodam - jakie zbiorniki !?
    Mi wystarczyla 20l miska pozyczona z lazienki ktora dalej dzielnie sluzy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 157. Data: 2013-08-04 12:26:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > A to wina inwestorów że wykonawcy sa jacy są?

    a kto wybiera pana Heńka z panem Staszkie którzy kłada instalacje od dawna
    sami a powinni to robic tylko pod nadorem kogoś kumatego.

    Moi chłopcy też są mili sympatyczni uczciwi do bólu ale sami nie wymyślą
    sensownych rozwiązań technicznych danej instalacji, sami nie doradzą
    klientowi jak coś zrobić lepiej i lub taniej.

    > Ty pewnie potrafisz klientowi zrobić projekt w OZC wyliczyc
    > zapotrzebowanie, zaprojektować petlę itp. A ilu znasz jeszcze co w
    > ten sposób robią?

    nie znam... chyba ze poszukam jakieś Firmy instalacyjnej a nie brygady do
    kładzenia rur, któa powinna pracować pod nadzorem.

    > Robią rurki co 10cm itd.... Jakos im sie udaje bo podłógówka wybacza
    > dużo błedów.

    czyli dla wiekszości wspólczesnych domu cholernie za gęsto, bo teraz to
    zwykle wychodzi co 20 albo nawet co 25 cm :)

  • 158. Data: 2013-08-04 15:16:35
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 4 sierpnia 2013 12:26:54 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Moi chłopcy też są mili sympatyczni uczciwi do bólu ale sami nie wymyślą
    >
    > sensownych rozwiązań technicznych danej instalacji, sami nie doradzą
    >
    > klientowi jak coś zrobić lepiej i lub taniej.
    Znaczy się mają coś z szefa. Mało prawdopodobne żeby byli mniej lotni niż płyta
    chodnikowa. Ale kto wie.