  • 71. Data: 2013-07-26 14:56:26
    Temat: Re: Ogrzewanie z ziemi
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 14:18:50 +0200, /// Kaszpir ///

    > Powierzchnia ogrzewana po podłogach - około 165m2.

    To jakby "trochę" mniej niż ma Adam.

    > Piec na ekogroszek SKam-P 12KW.

    Nie śmieją się z Ciebie domownicy jak wychodzisz z kotłowni? ;) Ja mało nie
    pękłem ze śmiechu jak szwagier wyszedł z piwnicy po dorzuceniu szuwaksu do
    swojego pieca na eko(kosztowny)groszek.

    Ja obecnie grzeję zwykłym węglem (też raz w roku wyglądam podobnie jak
    szwagier) i więcej w życiu nie chcę mieć z tym bagnem do czynienia. Węgiel
    to brud, smród (okna otworzyć w zimie nie można), do tego czyszczenie
    komina, a więc kolejny syf, etc. i wcale nie takie znowu niskie koszty.
    Pompę robisz raz a dobrze i masz wszystko w nosie. Czystym nosie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 72. Data: 2013-07-26 14:59:25
    Od: w...@g...com

    > Myślę że wtedy taki Kowalski nie powinien zaczynac budowy domu.
    > Typowy kowalski jak szanuje swoje pieniadze to taką wiedze uzyska wdwa popołudnia.

    Na forach mądrzy ludzie mówią, żeby szczególnie przy instalacji CO podłogówki -
    zrobić to prawidłowo (obliczyć, zaprojektować, itd.), żeby potem nie puszczać wody o
    wyższej temperaturze, etc. Rzecz jasna też dobrać pompę ciepła, ilość rur,
    rozmieszczenie w ziemi, etc. - mądrzy ludzie piszą na forach - żeby zrobić to
    prawidłowo - obliczyć, przeliczyć, wyliczyć - żeby było nei za mała, nie za duża...

    Rozumiem, że typowemu Kowalskiemu ty doradzisz:

    1) 2 dni na samodzielne zaprojektowanie podłogówki
    2) 2 dni na samodzielnie zaprojektowanie dolnego źródła
    3) 2 dni na dobór pompy, etc.

    A potem - panie Kowalski - martw się dalej sam.

    Żeby było jasne - też nie lubię firm naciągających z pseudofachowcami (dlatego też
    żadnej takiej nie miałem do CO) - ale nie dajmy się zwariować, żeby wszystko samemu
    myśleć, robić, etc.

    A wydaje mi się, że
    - właściwa analiza zapotrzebowania (na ciepło),
    - projekt i wykonanie podłogówki wraz z instalacją pompy ciepła
    - w nowo budowanymm domu
    to właśnie droga do sukcesu. A jednak przyznasz, że fachowiec (taki prawdziwy z
    polecenia) z doświadczeniem to właściwy tok rozumowania.

    pzdr
    Bogdan

  • 73. Data: 2013-07-26 15:19:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:24:21 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Z tego co czytałem, to nie da się ułożyć z jednego kawałka rury "jednego"
    > obegu. Musisz je połączyć w wykopie. To są jakieś setki metrów ułożonych w
    > spiralę.

    Widzisz jakie glupoty czytasz :)
    Ja mam 5 x 100mb podlaczone rozdzielaczem w studzience. Jedyne zrodlo
    rozszczelnienia jakie moze byc to na rozdzielaczu / zaworze. Wszystko mam
    w studzience. Zagladalem tam ostatni raz 3 lata temu jak wszystko montowalem.
    Nie ubylo ani 0,1bar od tego czasu na DZ wiec jest szczelnie :-)

    Rure jak sobie zazyczysz to kupisz i kilometr w jednym kawalku ;)
    Zwykle jednak nie robi sie dluzszych niz 100-150mb bo sa zbyt duze opory.
    Nie ma zadnych laczen w ziemi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2013-07-26 15:22:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:39:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tak na szybko co mi przyszło do głowy to odłączamz od pompy podłączam wodę z
    wodociągu(wyzsze ciśnienie) i za jakiś czas obserwuję w ogródku gdzie kałuża się
    robi.

    Nie ma szans - wszystko wsiaknie i nic nie zauwazysz ;)
    Ale to sa rozwazania czysto akademickie. Tak jak pisalem - rury PE z wodociagow
    ida w 10 x gorszych warunkach, przy drzewach, korzeniach, pod drogami,
    chodnikami, studzienkami i cholera wie co jeszcze i jedyne ich awarie to jak
    koparka je wykopie ;) To jest tak wytrzymala i elastyczna rura ze trudno mi
    sobie wyobrazic pekniecie :) "Moje" wodociagi zakopuja te rury bez zachowania
    jakichkolwiek norm (tj. podsypka piaskowa etc) - zasada jest prosta - nie ma ostrych
    kamieni - spokojnie mozna zasypywac calosc materialem rodzimym.

    Nie slyszalem o ani jednej awarii pekniecia rury PE.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2013-07-26 15:23:28
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 06:19:57 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]

    > Rure jak sobie zazyczysz to kupisz i kilometr w jednym kawalku ;)
    > Zwykle jednak nie robi sie dluzszych niz 100-150mb bo sa zbyt duze opory.

    Oczywiście, że czytam forum muratora. :-)

    --
    Franc

  • 76. Data: 2013-07-26 15:25:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:39:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > 3 lata temu pojechałem z Wawy do krakowskiego COCH zdobyć "certyfikat
    > chłodnictwa" gdzie na wykładach poznałem budowę i zasady działania
    > klimatyzatorów, pomp ciepła, włącznie z wszelkimi stosowanymi czynnikami
    > oraz "haczykami" instalacyjnymi. Tylko po to by zdobyć nieco wiedzy i
    > zainstalować sobie samemu klimatyzator. :P Wyszło mnie to w sumie 800 zł

    Dzisiaj wystarczy odpalic youtuba albo poszukac strony gdzie krok po kroku
    jest opisany montaz klimatyzatora. Obecnie splity za 800 pln z marketow, czy
    allegro sa juz nabite - wystarczy podlaczyc dwie rury i uruchomic zawor
    odpowietrzajacy na pare sekund (az zacznie czynnik ulatywac) i to jest cale
    uruchamianie klimatyzacji :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2013-07-26 15:28:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 14:59:25 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

> [...]
    > to właśnie droga do sukcesu. A jednak przyznasz, że fachowiec (taki prawdziwy z
    polecenia) z doświadczeniem to właściwy tok rozumowania.

    100% racji. Jak ktos chce to ja za 500 pln robie pelne OZC + projekt podlogowki.
    I gratis ustnie / telefonicznie doradzam co do wykonastwa :)

    Majac PORZADNIE zrobione OZC + projekt podlogowki poskladanie tego samemu,
    lub posilkujac sie lokalnym hydraulikiem daje 100% sukcesu i powodzenia.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2013-07-26 15:30:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 15:23:28 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Oczywiście, że czytam forum muratora. :-)

    Na forum muratora jest bardzo duzo sensownych porad!
    Ale jest tez masa glupot :-) Trzeba wiedziec co filtrowac w glowie;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2013-07-26 15:37:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 06:25:31 -0700 (PDT), Adam

    > Dzisiaj wystarczy odpalic youtuba albo poszukac strony gdzie krok po kroku
    > jest opisany montaz klimatyzatora.

    W sumie tak, ale jak popatrzysz na to własnymi oczami i pomacasz to inna
    sprawa.

> [...]
    > - wystarczy podlaczyc dwie rury i uruchomic zawor odpowietrzajacy
    > na pare sekund (az zacznie czynnik ulatywac) i to jest cale

    Prawda. Ja jednak pokusiłem się o zakup (bo wypożyczenie z firmy serwisowej
    kosztowało tyle samo) i podpięcie pompy próżniowej, żeby było zgodnie ze
    sztuką. :> Ludzie jednak robią na przypał i też im klima działa długo.

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2013-07-26 15:38:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jul 2013 06:22:44 -0700 (PDT), Adam

    > Nie ma szans - wszystko wsiaknie i nic nie zauwazysz ;)

    Jak nie. Weźmie kijek Y i mu opadnie na kałużę podwodną... ;)

    --
    Pozdor Myjk