  • 21. Data: 2009-03-13 14:29:13
    Temat: Re: Opinie o silikatach
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ściana 2W z suporexu wydaje się mniej kłopotliwa w rozmyślaniu jak czegoś
    > nie speprzyć. Kłaść na cienkie fugi do tego.

    Taki wlasnie mam plan :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 22. Data: 2009-03-13 14:48:49
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > pytanie natomiast mam takie: co sie stanie z takim domkiem jak będzie
    > powtórka z roku 1997 i domek będzie stał np tydzień w wodzie - rozsypie
    > się po wyschnięciu??

    Predzej sie rozsypie suporeks niz silka. Sadze, ze silka przetrzyma taki
    eksperyment. Ale ogolnie odradza budowanie sie na terenach zalewowych.

    pozdrawiam
    pluton

  • 23. Data: 2009-03-13 14:50:44
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Silca jest zimna. Ma te otwory wewnątrz przez które będzie ci wioało z
    > gniazdek i mur będzie sie wewnętrznie wychładzał.

    Bajki. Pare klebkow welny mineralnej/styropianu i nie ma mowy o zadnym
    wianiu.

    No jakbym sprzedawce suporka slyszal :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 24. Data: 2009-03-13 14:57:20
    Od: Maciej Czapski <n...@w...pl>

    kiki pisze:

    > Silca jest zimna. Ma te otwory wewnątrz przez które będzie ci wioało z
    > gniazdek i mur będzie sie wewnętrznie wychładzał.

    Konfabulujesz Pan. Może i jest "zimna", ale nikt nie poleca jej do
    ściany 1W. A co do wiania - drążenia w silikatach mają na celu obniżenie
    wagi bloczka. Chyba tylko Silka ma je na wylot - do wykorzystania jako
    kanały instalacyjne. U innych producentów są zasklepione - takich
    używałem u siebie. Z gniazdek nie wieje. Porotherm jest pod tym względem
    znacznie gorszy - a też przy dobrym wykonawstwie nie powinno nic w nim wiać.

    > Wymaga super dokładności i
    > sumienności, nie wybacza błędów, robi mostki termiczne.

    Można go kłaść na zaprawę i na klej. Na zaprawę muruje się jak z każdego
    innego materiału - żadna super dokładność nie jest potrzebna. Jest
    jednak możliwość kładzenia go na klej - wtedy oczywiście trzeba robić
    dokładniej. A mostki termiczne to robią wykonawcy, nie materiał na
    ścianę. Z silikatów nikt nie robi ścian 1W. Ten materiał się ociepla.

    > Jest znacznie cięższy i wymaga solidnych fundamentów, dobrzez zrobionych i
    > zawibrowanych. Jest wręcz strasznie ciężki. To też nie jest bez znaczenia.

    Mój majster jakoś się tego ciężaru nie przeraził. Fundamenty zawsze
    muszą być dobrze zrobione, niezależnie od materiału. Dla domu
    jednorodzinnego nie potrzeba wcale dużo mocniejszych fundamentów -
    niemniej przy zmianie materiałów trzeba to omówić z kierbudem czy
    projektantem.

    > Jedynie co jest na jego plus to wytrzymałość na ściskanie ale to tylko tyle.
    > Jest solidniejszy mechanicznie ale w większości projektów to nie ma
    > znaczenia, bo bunkra nie bedziesz stawiał.

    Nie jedynie na szczęście. Już parę innych zalet zostało w tym temacie
    wymienionych. Odporność na grzyba, wysoka akumulacyjność cieplna,
    izolacyjność akustyczna, wytrzymałość mechaniczna (ważna nie tylko w
    bunkrze, wspomniano już tutaj o mocowaniu kołków w ścianie). Całe
    mnóstwo zalet. Wady głównie dotykają wykonawców - ciężar, mały rozmiar
    bloczka, trudności w obróbce. Dla mieszkańca gotowego budynku wad w
    zasadzie nie ma - niska izolacyjność termiczna i tak zostaje zniwelowana
    przez warstwę ocieplenia.

  • 25. Data: 2009-03-13 15:23:07
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kiki pisze:

    > Silca jest zimna. Ma te otwory wewnątrz przez które będzie ci wioało z
    > gniazdek i mur będzie sie wewnętrznie wychładzał. Wymaga super dokładności i
    > sumienności, nie wybacza błędów, robi mostki termiczne.

    Aj, głupstwa prawisz. Po pierwsze cegły w każdym rzędzie są
    przesunięte, co zasłania drążenia. Po drugie mostki termiczne robi
    łajzowaty fachura, który partaczy docieplenie. Silka nie jest materiałem
    na ścianę 1W. Co do superdokładności to też bzdura - silkę możesz
    murować na zaprawę.

    > Jest znacznie cięższy i wymaga solidnych fundamentów, dobrzez zrobionych i
    > zawibrowanych. Jest wręcz strasznie ciężki. To też nie jest bez znaczenia.

    Ja w przypadku każdego domu życzyłbym sobie solidnego fundamentu,
    dobrze zawibrowanego. Tak więc to nie argument. To że ciężki jest
    argumentem wyłącznie dla tego, kto ma murować. Mnie jako inwestora nie
    interesuje że pan Kazio z ekipą się namęczą - za to dostaje godziwe
    wynagrodzenie.

    Nie uważam silki za jedynie słuszny materiał - BK czy porotherm
    sprawdzają się także, chociaż mają więcej minusów niż plusów względem
    silki. W praktyce, po wybudowaniu przestaje to mieć większe znaczenie.
    Uważam jednak że to co piszesz jest nieprawdziwe i dezinformuje ludzi
    zainteresowanych tematem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 26. Data: 2009-03-13 15:23:47
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

    > Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Przy okazji tematu, pojawił się wątek
    > gazobetonu. Pobieżnie porównałen ceny i wygląda na to, że ceny za m2
    > ściany są porównywalne. Zatem, czy mogę również prosić o porównanie tych
    > dwóch materiałów ? Te podstawowe różnice oczywiście znam. Chodzi mi raczej
    > o komfort użytkowania, trwałość, generalnie dlaczego wybralibyście silikat
    > zamiast betonu komórkowego :)
    >
    > bo jest zdrowszy :))

    a co jesz go na obiad?
    trochę to głupie uzasadnienie

    p.

  • 27. Data: 2009-03-13 15:27:01
    Od: "Tomek " <v...@g...pl>

    P.H. <k...@g...w.sieci> napisał(a):

> [...]
    > pytanie natomiast mam takie: co sie stanie z takim domkiem jak będzie
    > powtórka z roku 1997 i domek będzie stał np tydzień w wodzie - rozsypie się

    Kiedyś czytałem w necie jakiś artykuł, w którym było napisane, że domy z
    silikatów to były jedyne domy, które po zalaniu udało się wysuszyć i dalej
    użytkować. Pozostałe nadawały się do rozbiórki.
    Co prawda w przypadku powodzi to niewielka pociecha, bo nawet jak wysuszysz
    taki dom z silikatów, to na dobrą sprawę masz co najwyżej stan surowy
    zamknięty. Całą resztę i tak trzeba wymienić.

  • 28. Data: 2009-03-13 15:52:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > No jakbym sprzedawce suporka slyszal :)

    Ja mam porotherm ale dzisiaj bym wybrał suporka właśnie

  • 29. Data: 2009-03-13 15:58:05
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Sebcio" <s...@n...net> wrote in message

> [...]
    > praktyce, po wybudowaniu przestaje to mieć większe znaczenie. Uważam
    > jednak że to co piszesz jest nieprawdziwe i dezinformuje ludzi

    Jeśli widzę możliwość złego wymurowania/docieplenia to na pewno źle wymurują
    docieplą u 9-ciu na 10-ciu. Jeżeli materiał silnie przewodzi to trzeba się
    go bać. Jeżeli ma pustki powietrzne jak silca i porotherm też trzeb się go
    bać. Zamki pionowe nie są spoinowane i tamtedy dopiero wieje.
    Żeby prawidłowo ocieplić to chyba trzeba ocieplać samemu, a najpierw
    otynkować.
    Beton komórkowy nie przewodzi tak jak inne gestrze materiały i wybacza
    znacznie więcej niedoróbek. Nie będzie sam z siebie przewodził zimna od
    elementów betonowych, na których stoi. Silca będzie, porotherm też ale
    mniej.

  • 30. Data: 2009-03-13 16:03:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Taki wlasnie mam plan :)

    I masz rację. Ja drugi raz bym z poro nie murował, bo za dużo spiepszyli. Do
    dzisiaj wychodzą kwiatki. Nawet taka głupota jak parapety. W potorhermie i
    silce masz te otwory i jak ci kilku nie zatkają jakąś zaprawą to będzie tam
    napływać woda, skropliny. Każde okno trzeba obrabiać, a z suporka po prostu
    domurujesz na wymiar i masz od razu lepszą izolacyjność. Dokup najdroższego
    YTONG-a i pod parapetami daj ostatnią warstwe lub dwie właśnie z niego żeby
    odizolować się termicznie. Ale ten ytong najlżejszy.
    Dzisiaj bym tak zrobił..
    A tam gdzie by wymagało to wzmocnienia dałbym belki betonowe na słupach
    betonowych lekko cofnietych do wewnątrz poza mur zewnętrzny żeby przenieść
    nacisk.