  • Data: 2012-08-15 15:08:10
    Temat: Parametry bloczków
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawdziłam na szybko jakich parametrów mogę się spodziewać przy
    bloczkach z betonu komórkowego w zależności od producenta i wychodzi mi
    że wszystko to jeden pies.

    Porównałem:

    Prefabet Bielsko klasy 550:
    4MPa na ściskanie ale przy 6% H2O 3MPa
    Współczynnik U 0.53
    Współczynnik Lambda 0.115

    Termalica klasy 500:
    3MPa
    0.5
    0.12

    Termalica 600 (są 2 rodzaje? ciekawostka, jedne nie ma pióra-wpustu!)
    3MPa lub 4MPa
    0.58
    0.14

    Ytong PP2/0.4
    2MPa
    0.5
    0.135

    Solbet klasy 500
    2MPa
    0.52
    0.135

    Wychodzi więc, że są bardzo podobne* z punktu widzenia izolacyjności
    cieplnej, różnią się wytrzymałością, ale nie wiem czy w moim przypadku
    ma to znaczenie (buduję max 6m wysokości ściany).

    Liczyłem że na podstawie parametrów będzie mi łatwiej wybrać, a tu znowu
    kicha :( Chyba że popełniam jakiś błąd, popełniam?

    Irek.N.
    * krąży plotka, że naginają parametry, można im wierzyć?