    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Boiler czy wymiennik ?
    Date: Mon, 26 Jul 2010 00:54:36 -0700 (PDT)

    > Jak chcesz zakładać licznik dwutaryfowy tylko pod bojler, to nie
    > wydaje mi się, żeby się to opłacało. Licznik dwutaryfowy jest
    > opłacalny jak się ma duży odbiornik prądu, który wykorzystuje się

    U mojego "operatora" prądu (Energa) jest taka taryfa "tanie Noce i
    Weekendy".
    Polega to na tym że tani prąd mamy od 22.00-6.00 i od 13.00-15.00 i
    cały weekend ...

    Myślałem aby pranie , odkurzanie , prasowanie, zmywarkę uzywać w
    weekendy lub po 22.00 ...
    Czyli urządzenia które najwięcej zużywają mocy ...

    Tyle że np. gotowanie zapewne odbywało by się już w drogiej taryfie ,
    bo o 22.00 obiadu nie będę jadł ;)

    > Co do podgrzewacza przepływowego - nic nie będzie szpecił (tak jak
    > gdzieś napisałeś), bo przecież umieścisz go, tak jak bojler, w
    > kotłowni. Montuje się jeden duży podgrzewacz, który obsługuje cały dom

    Tyle czy to się opłaca ?
    U mnie będzie wanna , kabina prysznicowa , w łazience 2 umywalki , w
    kuchni jedna umywalka , w kotłowni 1 umywalka.
    Musiałbym nakupować trochę tych podgrzewaczy , a podgrzewacze dużej
    mocy potrzebują zasilania 400W , więc znów dodatkowe koszty i to nie
    małe ...

    Czy w takim przypadku nie ekonomiczne było by jednak posiadanie
    wymiennika dwupłaszczowego z grzałką ?

    > jak będziesz miał gości, to będziesz prosił, żeby kąpali się w
    > odstępach półgodzinnych? :D

    To wtedy chyba najlepiej zajmie się problemem piec ;)

    > osobny obwód pod samą grzałkę. No i, co najważniejsze, 80 litrów w
    > przypadku zasobnika to jakieś nieporozumienie - ledwo wystarczy dla
    > trzyosobowej rodziny i będzie niekomfortowo.

    Dlatego każę kupić 100l wymiennik dwupłaszczowy z możliwością montażu
    grzałki , albo od razu kupię z grzałką.
    Niech sobie grzałka wisi ;-)