eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
  • Data: 2015-08-04 17:43:10
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:21706778-2660-4cfb-9b2a-1213bc0cb3dd@go
    oglegroups.com...

    > krótka piłka - wysyłamy żądanie do zagranicznego dostawcy a jesli nie
    > zechce z nami wspolpracowac to blokujemy go w calosci jak pornograficzny
    > biznes

    No to jestem na nie. Właściciel serwisu takie żądanie zignoruje (bo nie
    jesteśmy znaczącym rynkiem) a ja stracę dostęp do legalnych i potrzebnych mi
    treści. To co proponujesz to wylewanie dziecka z kąpielą i tego właśnie chcę
    uniknąć.

    > i postawimy ja na internetowej granicy kraju :-) czababyloby miec wskaznik
    > oplacalnosci cena/zysk - czyli stosunek kosztow ochrony do procentowego
    > zmniejszenia zasiegu pornografii. Lepiej za
    > 1mln zł obciac 60% tresci niz za 10 dojsc to 80% :-) To by sie nazywalo
    > ekonomia pornograficzna :-)

    Z tym nie polemizuję - nie robi mi różnicy czy serwisy czysto pornograficzne
    zostaną wycięte na granicy, czy też przez filtr w moim komputerze czy też że
    moje dziecko będzie na tyle świadome że nigdy do nich nie trafi - bo do nich
    trafić przypadkiem się nie da :-)

    > bo ty sobie stawiasz nierealizowalne cele - i je analizujesz a potem
    > stwierdzasz ze sie ni da -CBDO.

    Nie ja po prostu widzę pewien cel nadrzędny - zapewnienie dostępu do
    legalnych treści. Najprostszy przykład z _mojego_ życia: jako modelarz
    pobieram plany modelarskie (legalne) umieszczane przez innych modelarzy w
    sieci. Oni je umieszczają na różnych serwisach do przechowywania plików (jak
    nasz polski chomik) plany te są spakowane do postaci *.zip na tych samych
    serwisach inni umieszczają inne rzeczy w tym i porno. Zablokowanie takiego
    serwisu nie jest rozwiązaniem. Tzn. oczywiście ktoś inny może straci dostęp
    do porno ale ja i miliony innych stracimy dostęp do legalnych plików.
    Dlatego filtrowanie na poziomie serwisów odpada, a filtrowanie treści
    przesyłanych plików na poziomie providera jest nierealne.

    Jedyne co pozostaje to zaakceptowanie faktu że istnienie porno jest ceną za
    wygodny dostęp do innych treści i uczenie dzieci świadomego korzystania z
    internetu a nie bezmyślnego ufania że plik o nazwie "bajka o motylku.avi"
    jest rzeczywiście bajką bo jakiś filtr go przepuścił.

    Ma to też drugą zaletę dziecko szybko się uczy że nie ważne _co_ jest
    napisane ale _kto_ to napisał. Jak na stronie x są linki podpisane bajka i
    prowadzą do śmieci to przestanie ufać stronie x.

    A taka lekcja jest bardzo ważna na przyszłość by krytycznie podchodzić też
    do tego co piszą wszelkiej maści dziennikarze.

    A tak przy okazji polecam: "Utracona cześć Katarzyny Blum" Heinricha Boll'a.
    Krótka książeczka można "połknąć" w jedno popołudnie uważam że powinna być
    lekturą obowiązkową w liceum. Dla Ciebie lub dla mnie to nic odkrywczego ale
    w wieku 16 lat może komuś otworzyć oczy.

    > Ale w jaki sposób wybierajac appla przeciwdzialam pornografii? - bo to
    > jakos jednoznaczne nie jest.

    Gdyby nikt nie miał telefonu z androidem to by takie gry i programy nie
    powstały - bo by się ich nigdzie nie dało zainstalować. Ty tych gier
    bezpośrednio nie pobierasz więc na tobie twórcy nie zarabiają ale używając
    googla (i ich usług) sprawiasz że ta platforma rośnie w siłę kosztem
    pozostałych Apple/Microsoft - większa baza użytkowników to i więcej
    deweloperów piszących aplikacje.

    > jest taka możliwosc :)

    I właśnie dlatego uważam że najpierw powinni się zająć rzeczami jak KRUS a
    później niech się "bawią" w lustracje, śledztwa i rozliczenia.

    > wytrwał dwie :-) Moze wlasnie dlatego ze niepopularnych reform wlasciwie
    > nie robił a radosnie sie zadluzal - a zycie na kredyt tymczasowo jest
    > fajne. Polityka cieplej wody tu i teraz.

    Wręcz przeciwnie za pierwszej kadencji robili co trzeba (z punktu widzenia
    _ich_ elektoratu) - np. likwidacja przywilejów emerytalnych, budowa dróg -
    to i zostali ponownie wybrani.
    Za drugim razem olali gospodarkę i skupili się na obyczajowości, a do tego
    Kopacz sobie nie poradziła z górnikami i polegli.

    Pozdrawiam
    Ergie