eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBrama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl › Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
  • Data: 2015-08-19 15:03:01
    Temat: Re: Brama automatyczna sie sama otwiera i alarm sie sam wlaczyl
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:dec65637-ef4f-4e0b-9712-1a0d0b68207d@go
    oglegroups.com...

    > mam wrazenie ze powaznie skrecilismy w dyskusji w niepotrzebne dygresje.
    > Ty wiesz jak dziala biologia, ja wiem - a zaluzmy ze spoleczenstwo nie.

    Ok

    > Mam wrazenie ze dyskusje powinnismy kierowac w strone: czy powinnismy
    > informowac spoleczenstwo o aktualnej wiedzy naukowej aby na tej
    > podstawie podejmowalo decyzje, a pozniej ewentualnie jak to zrobic.

    Jeśli tak jest to oczywiście informujmy, uświadamiajmy itd.

    Sęk w tym że różnimy się w ocenie stanu faktycznego Ty uważasz że biologia
    twierdzi że dwie połączone komórki to już człowiek, ja uważam że biologia
    wcale tak nie twierdzi choć ja tak twierdzę.

    O ile popieram szerzenie wiedzy biologicznej o tyle nie popieram szerzenia
    moich przekonań - bo niby w imię czego? Nie uważam mojego zdania za
    ważniejsze od zdania ixsińskiego.

    > No i kwestia demokracji - jak decyzje wymusic na parlamentarzystach - co
    > zdaje sie niełatwe.

    IMO to najłatwiejsze - tyle że społeczeństwo musi czegoś chcieć a sęk w tym
    że społeczeństwu to za przeproszeniem "wisi".

    http://gosc.pl/doc/2623423.Duda-

    Widzisz tu gdzieś jednoznaczne potępienie czy zapowiedź całkowitego zakazu?
    Nie! Bo smutna prawda jest taka że nawet jego elektorat w sporej części nie
    jest przeciw.

    > Gdyby byby wykryly ze upijajac sie mozna sie pozbyc dziecka to by tak
    > robily - ale to tak nie dziala.

    Nie działa zawsze - tak samo jak jazda bez pasów - nie zawsze doprowadzi do
    śmierci bo nie zawsze będzie wypadek, ale jednak jako społeczeństwo zgadzamy
    się na karanie za jazdę bez pasów.

    > skoro nie wiem to nie ma faktu? Takie kantowskie troche :) Fakt to fakt,
    > mozesz o nim wiedziec lub nie - wiedza nie wplywa na istnienie faktu.

    Skoro o czymś nie wie to nie może tego wziąć pod uwagę w procesie świadomego
    podejmowania decyzji więc wtedy co najwyżej moglibyśmy mówić o przypadkowym
    zabiciu -> strzelanie na ślepo. Sam fakt takiego strzelania jest zły - ale
    nie jest to to samo co celowa egzekucja. Decydująca pozostaje intencja -
    chciał zabić a nie trafił jest gorsze niż nie chciał zabić i celował w
    tarczę a trafił przypadkiem postronnego obserwatora.

    > ależ chronić! Ale w oparciu o naukową wiedze a nie jakies kosmiczne
    > założenia i kosmiczne metody typu "obowiązkowych _codziennych_ badań na
    > bycie
    > w ciąży" jak to raczyles zaproponowac.

    Cieszę się że dostrzegasz absurdalność. Tak ja też się zgadzam ze taka
    ingerencja w wolność matki byłaby zbyt wygórowana choć potencjalnie
    uratowałaby kilka istnień ludzkich rocznie.

    A teraz wyobraź sobie że dla kogoś innego zbyt wygórowaną ingerencją w
    wolność kobiety jest zakaz aborcji gdy dziecko jest wynikiem gwałtu.

    Dostrzegasz już że to czy coś jest zbyt wygórowane to ocena _subiektywna_?

    Pozdrawiam
    Ergie