    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ca?kowity koszt domu pod klucz
    Date: Wed, 30 Jun 2010 09:24:21 +0200
    <op.veptqjot6j1rgy@laptop-adaml> <hvv4g6$6qc$1@news.onet.pl>
    <a...@w...googlegroups.com>
    <hvv8up$l04$1@news.onet.pl> <hvvn72$5u1$1@news.onet.pl>
    <i00a68$3lk$1@news.onet.pl> <i00gor$nnk$1@news.onet.pl>
    <i00pt9$c93$1@news.onet.pl>
    <4...@s...googlegroups.com>
    <i01t2t$puc$1@news.onet.pl> <i021ct$cb7$1@inews.gazeta.pl>
    <i02v59$t4$1@news.onet.pl> <i0a2nu$sh0$1@news.onet.pl>
    <i0au61$jdj$1@news.onet.pl> <4c29911d$0$2605$65785112@news.neostrada.pl>
    <i0cedi$mmn$1@news.onet.pl> <4c29cb00$0$17083$65785112@news.neostrada.pl>
    <i0d733$1j5$1@news.onet.pl> <4c2aecd2$0$2595$65785112@news.neostrada.pl>

    jahi pisze:

    > I właśnie o to chodzi. Wykończenie ma się podobać właścicielowi, no
    > chyba, że jest to robione na pokaz. Standardy istnieją w tym drugim
    > przypadku.

    No i wróciliśmy do punktu, gdzie już byliśmy :-D.
    Każdy ma swoje standardy - te ukonstytuowane we własnej głowie :-),
    Skoro ja mam mieszkać w domu, który właśnie buduję, to JA decyduję o
    tym, co jest dla mnie standardem i wybiorę takie materiały i technologie
    wykończenia, jakie uznam za przydatne, estetyczne i funkcjonalne z
    MOJEGO punktu widzenia bez oglądania się na tzw. 'standardy', bo one
    mnie mało obchodzą, tak samo zresztą jak rynku mało obchodzi co ja sobie
    myślę, bo tam obowiązują właśnie te 'standardy'. I właśnie budowanie na
    pokaz, albo na sprzedaż, czy wynajem wymaga stosowania się to tych...
    jakże ważnych standardów, jak buduję dla siebie, to mam te standardy
    głęboko gdzieś i zachowuję akceptowalne dla mnie 'standardy', a nie te,
    które uznaje szeroko rozumiany rynek, czyli większość.

    ale to raczej egzotyka nie standard na

    > Czyli standard to większościowa opinia osób postronnych na jakiś temat?

    Tak by wyglądało :-), tylko co większości obchodzi, co ja mam w
    sypialni, czy w łazience...?
    Nie ich sprawa i wykańczając dom nie muszę wcale w najmniejszym nawet
    stopniu brać pod uwagę tej 'większościowej opinii', bo to nie większość
    tu zamieszka, tylko ja. :-DDD

    pozdr.
    robercik-us