    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Mon, 18 Jul 2011 12:34:21 +0200

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:ivv72n$2unu$1@bgp.inds.pl...

    Witam.

    > Rozumiem, że instalacja elektryczna to bezpieczeństwo, nie chcę spalić
    > chaty ani pozabijać dzieci, ale jak mam mieć po 5-8 punktów w
    > pomieszczeniu a 50-80 w domu i dać za to parę patoli, to wolałbym zrobić
    > to sam.

    Bedziesz potrzebujesz elektryka do tablicy
    i pomiarow.

    Sam dasz rade, we dwoch lepiej i szybciej :-))))))))))))))))))))))))))))))
    Podziel prace na conajmniej 3-4 etapy

    I. zaplanuj gniazdka i swiatlo zaznacz na scianie w ktorych miejscach
    przyjdz za dwa-trzy dni i ponownie sprawdz czy dobrze zaznaczyles,
    popraw.
    Ze szczegolna uwaga zaplanuj elektryke w kuchni, w lazience nie
    zapomnij
    o wentylatorze.
    Zastanow sie jakie gniazda bedzie montowal modulowe i czy nie, jakiej
    firmy bedzie tzw. bialy osprzet.
    Zaplanuj gdzie bedzie tablica rozdzielcza, zaplanuj ilosc obwodow.
    Zaczynasz od najprostszego pomieszczenia.,

    II Mierzysz, wyznaczasz wysokosci, lapiesz poziom, i kujesz ladnie otwory,
    puszki glebokie- kup puszki laczeniowe robisz zestawy 4 puszek, 2 puszek
    itp itd przymierzaj kazdy otwor,
    ciagniesz kable, wszedzie zapasy, kazdy kabel opisujesz od razu
    wyraznie i czytelnie niezmywalnym pisakiem
    - nie prowadzisz nowego kabla jesli nie opisales poprzedniego,
    dokumentacja, zdjecia itp itd.

    Pamietaj o instalacji dla wylaczników schodowych - nie tylko dla schodów

    Kable po podlodze, kable w suficie z podlogi nad nim, nie podwieszaj
    kabla
    do sufitu nawet na placki.
    Na podlodze ukladasz tak kable zeby pozniej styropian w miare
    bezproblemow ulozyc, zeby gosc od CO
    nie przeklinał, zeby na hydraulike i kanalizacje starczylo miejsca.
    Dobrze by bylo zeby fachowcy w/w tez juz robili swoje.

    Idealu nie osiagniesz, ale probowac musisz.

    W peszlach ciagniesz kable tam gdzie beda narazony na ewentualne
    uszkdzodzenia. Zgniecenia, itp itd.,
    zeby taczka. Zalatw pilota do peszla.
    W scianach peszla nie uzywasz.

    Etap III i IV bedzie jak zrobisz I i II,