  • Data: 2011-07-18 18:40:53
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: "kiki" <k...@t...fel> szukaj wiadomości tego autora

    "wolim" <n...@t...pl> wrote in message
    news:j01tm9$a9l$1@usenet.news.interia.pl...

    > Moi drodzy, jak gość po zawodówce potrafi wykonać instalację elektryczną,
    > to dlaczego miałby tego nie potrafić średnio rozgarnięty, wykształcony
    > człowiek? Wiem, że praktyka często czyni mistrzem, ale równie często
    > prowadzi do rutyny. Mało tego, może się zdarzyć, że zatrudnisz elektryka z
    > 30-letnim stażem, ale z wiedzą sprzed 30 lat. A jak zrobisz samemu, to
    > przynajmniej sam bierzesz odpowiedzialność za to co zrobiłeś. I jestem
    > pewien, że niejednokrotnie zrobisz lepiej niż cała rzesza fachowców. No i
    > kasa zostaje w kieszeni.

    Też mam takie samo zdanie :-)
    Instalacja to jest jedna z prostych czynności na budowie. Trzeba zachować
    tylko zdrowy rozsądek, nie uszkodzić izolacji i zachować zasadę co do
    przekroju drutu i zabezpieczenia, dać różnicówki.
    Ale patrząc na wykonawców jednak elektrycy stoją wyżej intelektualnie od
    hydraulików, dekarzy i pozostałych :-)
    Jednak z elektrykiem da się abstrakcyjnie porozmawiać o jakimś połączeniu od
    A do B gdzieś między czymś a czymś i taki elektryk zwykle ogarnia umysłem to
    co robi i pamieta co i gdzie kładł :-)
    Myślę więc, że elektryk na budowie stoi najwyżej w hierarchii wykonawców :-)
    Hydraulik jest zwykle bardziej mułowaty :-) chociaż na drugim miejscu bym
    rzekł :-)
    Z glazurnikami jest różnie. Przeważnie mało który umie układać kafle jak
    należy.
    Najgorsi to wykończeniowcy, ocieplacze, od malowania i styropianowcy.