  • Data: 2011-07-18 12:05:35
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek B. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ja niczego w normach nie doszukalem się, mówiącego, że skrętki lutować nie
    > wolno. Powiem więcej - prawidłowo (!) lutowana skrętka jest najpewniejszym
    > rodzajem połączenia przewodów.
    masz rację że prawidłowo polutowana skrętka jest pewna. Po wejściu do Unii
    musieliśmy przystosować się do unijnych przepisów. Wbrew temu co głupi ludzie
    mówią to są dobre przepisy. Ponieważ elektryk w większości przypadków to osoba
    z przyuczenia ( patrz dwustu godzinne kursy dla bezrobotnych w urzędach pracy)
    to musiały powstać rozwiązania techniczne umożliwiające wykonywanie przez
    takich niedouczonych odpowiedzialnych prac. Jednego na takim kursie nauczysz
    prawidłowego lutowania a innego nie. Ale każdego nauczysz wpinania przewodów w
    szybkozłączki. Najpewniejsze połączenia to połączenia gazoszczelne. Takie jest
    Vigo i wszystkie połączenia zaciskane specjalnymi narzędziami. Kiedyś tylko
    duża energetyka tak łączyła grube przewody. Można i małe i to sie już robi.
    Wkłada się przewody w miedzianą tulejkę i zaciska specjalnymi szczypcami.
    Szczypce są tak zrobione że dokąd nie użyje się siły niezbędnej do
    prawidłowego zaciśnięcia to nie puszczą tulejki z przewodami. To teraz
    najszybsza i najpewniejsza metoda łączenia przewodów. Oprócz tulejek jest
    cała gama zakończeń: oczka, widełki itp.