  • Data: 2011-07-18 18:23:07
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-18 11:34, Kris pisze:

    > I nadal uwazam że instalacja elektryczna to najprostsza do zrobienia
    > instalacja w domu. Trzeba tylko przmyślec co gdzie będzie potrzebne.

    Nie ma sensu dyskutować z fachowcem, ze jego robota jest prosta do
    wykonania. Żaden elektryk tego nie przyzna, bo to bezpośrednio uderza w
    jego interesy... Instalacja elektryczna w domu jednorodzinnym nie wymaga
    jakiejś niewiadomojakiej specjalistycznej wiedzy... To jest robota
    prosta jak drut. Tym bardziej przy dzisiejszym nieograniczonym dostępie
    do wiedzy (google).

    Moi drodzy, jak gość po zawodówce potrafi wykonać instalację
    elektryczną, to dlaczego miałby tego nie potrafić średnio rozgarnięty,
    wykształcony człowiek? Wiem, że praktyka często czyni mistrzem, ale
    równie często prowadzi do rutyny. Mało tego, może się zdarzyć, że
    zatrudnisz elektryka z 30-letnim stażem, ale z wiedzą sprzed 30 lat. A
    jak zrobisz samemu, to przynajmniej sam bierzesz odpowiedzialność za to
    co zrobiłeś. I jestem pewien, że niejednokrotnie zrobisz lepiej niż cała
    rzesza fachowców. No i kasa zostaje w kieszeni.

    To co napisałem, nie dotyczy tylko instalacji elektrycznej - wszystko na
    budowie można zrobić samemu, wystarczy tylko dużo czasu i chęci. No,
    chyba że ktoś ma rzeczywiście dwie lewe ręce - sam osobiście znam takich
    ludzi - wtedy nie pozostaje nic innego jak płacić i płakać :)

    Pozdrawiam,
    MW