    Subject: Re: Czas na zmiany w kotłowni
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Dupek Żołędas <s...@g...com>
    Date: Sun, 6 Dec 2015 20:37:05 +0100

    W dniu 06-12-15 o 20:19, Irek.N. pisze:

    > Powiem Ci, że gdyby sezon zamknął się w 6250zł jak policzyłeś, to chyba
    > bym zdecydował się tylko na gaz. Boję się natomiast, że to bardzo
    > optymistyczny wariant.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Mam porównanie jeśli idzie o gaz.
    3 lata temu zainstalowałem Junkers Ceraclass Excellence 24kW (klasyczny)
    na parterze domu.
    Teraz zainstalowałem Cerapur Smart 14kW (kondensacyjny) na piętrze domu
    (odrębne mieszkania) zamiast mającego już 17 lat Vaillanta VUW 21 kW
    dwufunkcyjnego.
    Oba kotły Junkersa jednofunkcyjne z zasobnikami Viessmann.Oba ze
    sterownikami pogodowymi FW100 (FW110)
    Kiedy kupowałem pierwszy kocioł (4 lata temu) to kosztował +/- 4000 zł,
    a odpowiedni kondensacyjny ponad 6000 zł.
    Latem 2015 kupiłem kondensacyjny za 3600 zł.
    Ocena.
    ZDECYDOWANIE kondensacyjny. Spala przy takich warunkach jakie są ok
    3-3,5m3 na dobę (ogrzewanie +CWU). Praktycznie niesłyszalny (u mnie to
    bez znaczenia, bo jest na strychu).

    Klasyczny ok.5-5,5 m3 na dobę.

    Poprawka na fakt, że powierzchnia do ogrzania na parterze (kocioł
    klasyczny) trochę większa (o 20m2).
    Trzeba tu dodać, że grzejniki w domu są z dużą rezerwą ,a więc optymalne
    z punktu widzenia kotła kondensacyjnego , a i pogoda w tym roku bardzo
    dla kondensacyjnego (niskie parametry) korzystna.
    Jeśli możesz poczekaj do lata. Obecnie ceny kotłów wyższe ok.10-15%
    (sezon+ różnica kursu na niekorzyść złotego).