  • Data: 2016-06-06 16:35:11
    Temat: Re: Czy kombinować z chłodzeniem podłogówki?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-06-06 o 16:00, Adam Sz. pisze:

    > Wtedy temperatury sie conajwyzej wyrownaja. I zadnego przeplywu nie bedzie,
    > bo roznica temperatur bedzie wynosila zero :)

    Co z czym Ci się wyrówna?
    Temperatura ścian na które padają promienie słońca latem, jest zawsze
    większa niż temperatura otaczającego powietrza. Powietrze, które się
    zetknie z taką powierzchnią zawsze będzie miało wyższą temperaturę od
    powietrza otaczającego.

    > Czekaj no - przeciez chyba mowimy w dalszym ciagu o chlodzeniu scian
    > zewnetrznych GWC?

    Kuźwa nie chłodzenie ścian zewnętrznych GWC, ale chłodzenie domu
    powietrzem z GWC. Czy to poprzez chłodzenie jego ścian czy też
    kierowanie tego chłodnego powietrza do pomieszczeń.

    > Od tego sie zaczelo wszystko - ja twierdze, ze lepsze
    > bedzie wykorzystanie PEXa i napedzanie tego pompka, Ty stwierdziles, ze
    > lepiej wentylowac to powietrznie - stworzyc w scianach kanaly.

    Wydajniejsze z całą pewnością będzie chłodzenie wodne i tu się nie
    sprzeczam. Ale jednak będzie wymagać dodatkowej energii elektrycznej.
    Twierdzę natomiast, że może się udać chłodzenie powietrzem z GWC i może
    to pracować grawitacyjnie.
    Czy będzie to na tyle wydajne tego nie wiem. Trzeba by było to policzyć
    lub zbadać empirycznie.
    Ty natomiast stwierdziłeś, że latem wentylacja grawitacyjna kompletnie
    nie działa, a jest to totalną nieprawdą i tylko się sprzeczam z Twoim
    twierdzeniem o niedziałającej wentylacji w okresie letnim.
    Jak rozumiem u Ciebie w domu latem to musi być straszny fetor, bo jak
    się wysrasz w kiblu to zapachy rozchodzą się po całym domu?
    Jeżeli jednak u Ciebie zapachy Twojego g.... się nie rozchodzą po całym
    domu to znaczy, że kompletnie nie masz racji co do niedziałania
    wentylacji grawitacyjnej w okresie letnim.

    > No jak dla mnie zeby cala przegrode schlodzic to trzeba wiele kanalow, a nie
    > jeden :-)
    > pozdr.

    Jakie kanały?

    Raczej ściana z luką wentylacyjną. Coś w rodzaju ściany wielowarstwowej.
    Licząc od wewnątrz: ściana wewnętrzna, ocieplenie, luka wentylacyjna,
    ściana zewnętrzna.

    Lub też skierować powietrze z GWC do wnętrza.