  • Data: 2013-03-19 12:23:41
    Temat: Re: Czy warto dzi si budowa ?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >W dniu wtorek, 19 marca 2013 11:18:25 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Zbyt duże uogólnienie wynikające z tego że musiałeś coś odpisać. Temat mało wygodny
    bo obnaża niewygodną prawdę. Że posiadanie własnego domu i mieszkania dla osób nie
    posiadających własnych i w odpowiedniej wysokości środków to doskonały sposób na
    zmarnowanie krótkiego życia. Dobrze wiesz o jakie opłaty idzie i wpierdalasz się z
    czynszem. Trzeba było rozszerzyć o jedzenie i ubranie.

    Dobra rzuce jakieś konkrety
    Wczoraj płaciłem podatki- za dom(200m2 z garażem + działka + droga dojazdowa
    zapłaciłem za 2013 rok 180zł
    Za mieszkanie 40m2 zapłaciłem 38zł
    Fundusz remontowy w bloku gdzie mam mieszkania - płace rocznie ok 1000zł
    Jest to za mało. Dwa lata temu musielismy jako wspólnota zaciągnąc coś koło 40tys
    kredytu na remont elewacji, kilka lat wczesniej zaciagalismy kredyt na remont dachu.
    Jak instalcja gazowa na klatce nie przeszła próby szczelności kilka lat temu to
    gazownicy odcieli gaz i trzeba było wymieniac całą instalację. Kasy na remontowym nie
    było wiec składalismy sie chyba po 1500zł od mieszkania.
    Do zrobienia jeszcze remont klatki schodowej, wymiana instlacji na klatce, przydałaby
    sie wymiana jednych drzwi wejściowych i okien w piwnicach. Skromnie licząc można
    można przyjąc że te 2000 rocznie na remonty
    Dodam że znam klatka kilka lat temu była odremontowana ale jak to w budynku
    wielorodzinnym nie wszyscy szanbują części wspólne. To tyle odnośnie remontu
    Opłaty miesięczne to dodatkowo 140zł czyli rocznie ok 1700zł(w domuy te opłaty nie
    wystepuja)
    Prąd, woda gaz wg zuzycia

    Do budynku przynależa tzw komórki na opał/rowery itp. Należą do miasta miasto
    wprowadziło dwa lata temu opłate za ich dzierżawę- ok 20zł miesięcznie od rodziny.
    Rower, sanki, drewno jesli ktos ma piece gdzies trzymac trzeba więc lokatorzy musza
    płacić za te komórki
    Przed blokiem stoja dwa pojemniki nasmieci. zajmuja tak na oko z 5 m2. Stoja na
    terenie miejskim, nalezą do wspólnoty. W zeszłym roku miasto zapowiedziało że za
    grunty pod smietnikami beda naliczac opłaty dla wspólnot. Póki co w zycie to nie
    weszło ale kto wie.