    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 13 Feb 2015 10:21:56 -0800 (PST)
    <0...@g...com>
    <mbai08$alt$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mbfjoj$i7k$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mbhr4l$ooc$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mbif2f$m59$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mbkk28$mj$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mbl2f0$5qh$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 15:41:38 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Żaden liberał tyle nie nakradnie co socjalista rozda.

    ja generalnie to oczywiscie zgadzam sie ze liberalizm gospodarczy jest lepszy.
    Tyle ze wybór mamy bardzo ograniczony - PO zadną partią liberalną (w sensie
    gospodarczym) nie jest - jest układem mafijno-biznesowym czyli słabym rozwiazniem dla
    ogółu, PIS ma jakies tam socjalne wstawki - ale przeciez nie ma panstwa bez socjalu
    (to zdobycz cywilizacji - stac nas na wspieranie tych którzy sobie nie poradzili).
    Wiec ten socjal pisu w tym kontekscie trzeba oglądac - czy aby nie przeginają -
    przyznam sie ze nie mam zdania bo nie znam dokładnie programu.

    > Ja ich program czytałem. I pisałem tu kiedyś że program w zasadzie mi
    > odpowiada. Ale program to teoria a mi chodzi o praktykę:
    > - Likwidacja wszystkich przywilejów związkowych. Tak czy nie?

    Jakich przywilejów? Ochrona miejsca pracy dla związkowów- oczywiscie musi być jesli
    zwiazek ma byc niezależny. Wiekszsc problemów załatwiłoby niefinansowanie zwiazków
    przez zakłady pracy -niech sie finansują ze składek członkowskich.

    > - Likwidacja finansowania z budżetu wcześniejszych emerytur górników. Tak
    > czy nie?
    > - Likwidacja wcześniejszych emerytur kolejarzy. Tak czy nie?
    > - Likwidacja wcześniejszych emerytur nauczycieli. Tak czy nie?

    jak dla mnie -tak. A co zrobic z tymi juz uzyskanymi?

    > - Zwiększenie liczby godzin pracy nauczycieli. Tak czy nie?

    po prostu likwidacja karty nauczyciala, 40godzinny tydzien pracy (a dydaktyczny niech
    sobie bedzie 18) i tyle.

    > - Likwidacja KRUS. Tak czy nie?

    włascienie to nie. Krus gdzies czytałem jest stosunkowo wydolny w stosunku do zusu.
    Tzn mało bierze i mało zapewnia. Raczej powiedziałbym - wszyscy do krusu :)

    > i tak dalej. Historia ostatnich lat pokazuje że zawsze jak rząd chce
    > ograniczać czyjeś przywileje to PiS staje po stronie tych uprzywilejowanych.

    bo jest w opozycji :) A rzad nie przeprowadza generalnych, sensownych zmian - tylko
    wali przypadkowo. Teraz górnikom - wiec ja tez mówie -hola, hola - zróbcie sensowny
    program dotyczący całosciowo energetyki to i zmiany w górnictwie tam sie zawrą. A tak
    -bec - i po kopalniach, tysiące ludzi na bruk, a wegiel z zagranicy. Elekrownie
    jądrowe - tak -za tydzien - nie, chaos i zgroza. Brak planu -no to opozycja mówi nie.

    > Pomijasz jeden drobny fakt: SLD miała w radzie większość a SLD jest opozycją
    > tak samo wobec PO jak i PiS. Więc jeśli PiS chciał naprawić świat to
    > powinien dać 2/5 sobie 2/5 PO i 1/5 lewicy. Złego słowa bym wtedy nie
    > powiedział o ich uczciwości. Ale im nie chodziło o przywrócenie
    > sprawiedliwości ale o faktyczne przejęcie TVP - tu jest problem.

    No ale co mój pomysł przenosisz na pis ówczesny - chcieli wyprostowac lewackie
    skrzywienie i metodą pałki to zrobili. A poza tym -jesli równac szanse to miec w
    całosci tvp wobec polsatu i tvn-u - moze to sens jakis.

    > Ale wobec kogo? Wszystkich czy tylko rządu?

    Wszystkich przy władzy. Na różnych szczeblach.

    >Nie mam nic przeciwko wytykaniu
    > błędów wszystkim, ale nie podoba mi się pomysł by TVP miała kontrolować
    > tylko jedną stronę sceny politycznej.

    Alternatywe znamy -media niezbyt sobie radza z kontrolą władzy.

    > Ale właśnie sobie przypomniałem inne rozwiązanie które ktoś kiedyś
    > proponował: Są dwa kanały publiczne więc można oddać jeden koalicji a drugi
    > opozycji. Dziś w dobie nadawania cyfrowego oba mają jednakowy zasięg. Ludzie
    > sami wybiorą które wiadomości chcą oglądać

    Chyba tylko kwestia kasy, podwójne koszty. Ale w sensie ideologicznym chyba ok.

    > Nie zarżnę bo rynek nie znosi próżni. Widzowie nie znikną. Jeśli dziś są w
    > teatrze to jutro też będą a jeśli dziś ich nie ma to co to za kultura której
    > nikt nie widzi?

    Te instytucje sa deficytowe i padną natychmiast gdy przestaniesz do biletów dopłacac.
    Widzowie moze i by poszli - tylko nie beda mieli gdzie - a wciaz jestesmy za biedni
    by z komercyjnymi cenami biletów zapełnic teatry.

    > Aha, kina studyjne istnieją i żyją. Kto chce chodzi do multikina kto chce do
    > małego kina studyjnego z salą na 30 osób.

    Tyle ze to sa grosze w kosztach w porównaniu z teatrami. Owszem te instytucje
    przetrwają - dlatego mówie ze zarżniesz 98% a nie 100 :-)

    > Podejrzanego nie można nazywać katem. Skor piszesz że bronię katów to znaczy
    > że już udowodniłeś że są katami a więc de facto ich skazałeś.

    Katem jest ten który mordował i zamierzam go tak nazywać. Stan prawny tego nie
    zmienia. Moge nazywac nieskazanym katem :)

    > Na razie nikt uczciwych niezależnych od przynależności partyjnej procesów
    > nie zaproponował.

    owszem, w 1992 roku.

    > przelewu. Kilka razy się udało. Media napisały sejm zmienił prawo.

    zmienił prawo o e-sadach a nie o komornikach, a te e-sądy to tez kolejna bandycka
    instytucja była na początku.

    > Teraz wypłynął problem _trzech_ nieuczciwych komorników.

    w zeszłym roku było tylko w warszawie ponad 4000 skarg na komorników :-)

    > Jak to nic? Jedna zmiana już niedawno była.
    w e-sądach.

    > No i? Jak ktoś jest nieuczciwy to zawsze jakąś lukę w prawie znajdzie. Luki
    > są łatane ale nieuczciwi ludzie znajdują nowe, ale to w żaden sposób ani nie
    > upoważnia do generalizowania ani tym bardziej do sugerowania że skoro w
    > prawie są luki to można prawa nie przestrzegać.

    Alez ja jak najbardziej generalizuję. Pan z plastikowym sobowtórem powołał komisje
    przyjazne panstwo. Co ona osiągneła? -dokładanie nic. No to po co powstała -ano bo
    polacy wiedza ze panstwo jest nieprzyjazne i chca zmian -powołanie takiej komisji
    daje kilka miesiecy oddechu.
    No ale dlaczego ona nic nie osiągneła - ano ja twierdze ze prawo w tym kraju celowo
    jest skonstuowane tak jak widzimy - bo to umożliwia różnym rządowym mafiom (przy
    okazji i innym cwaniakom tez) robienie lewych (lewych ale legalnych)interesów. A to
    ubic konkurencje masowymi kontrolami, a to umorzyc kontrole swoim (żona nowaka: Jak
    tłumaczyli w prokuraturze pracownicy I Urzędu Skarbowego w Gdańsku, rozszerzenie
    kontroli na lata wcześniejsze nie było możliwe, bo "kontrola trwała 11 dni, a tym
    samym wyczerpano limit 12 dni kontroli u mikroprzedsiębiorcy")
    A w swiecie prostego prawa i niskich podatków trzeba by sobie radzic w zwykłych
    rynkowych warunkach. Spiskowa teoria? Moze i spiskowa - ale dosc dobrze wyjaśnia
    kolejne kwiatki władzy...

    > Oczywiście. Pod warunkiem że to będzie jakiś zewnętrzny klucz (np. bycie
    > posłem, senatorem, ministrem lub wiceministrem) a nie lista utworzona
    > arbitralnie przez jedną osobę.

    zgoda

    > Ale nadal to wymaga wcześniejszego zdigitalizowania wszystkich teczek - tak

    moze tak, moze nie - historycy sobie poradzą. Bo na te komutery to wiesz ze mozna
    poczekac - lepiej miec dobre narzedzie teraz niz idealne za 100lat.

    b.