    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Thu, 19 Feb 2015 14:28:31 +0100
    <a...@g...com>
    <mbl2f0$5qh$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mboefr$6pv$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mbsdep$j7e$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mbv1to$b4c$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mbvhsc$s4l$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>

    dyskusyjnych:bc29c69a-c60f-4c8f-ad4a-e9861037457c@go
    oglegroups.com...

    > ...i juz? I polskie szkolnictwo uratowane. A ja tu o filozofii i metodach
    > wychowawczych...

    Ty tak celowo się czepiasz udając że nie rozumiesz? Jedno z drugim nie ma
    nic wspólnego. Odebranie przywilejów należy zrobić niezależnie od tego czy
    uznamy że szkoła ma nauczać jakiejś filozofii i jeśli tak to jakiej.

    > Bo to jest pierwszy ideologiczny krok. Na razie masz nie dostrzegac
    > niebepieczenstw. Mozesz rozejrzec sie po okolicznych krajach i dosc
    > dokładnie przewidziec jakie kroki będa następne.

    Cóż to "przedstępstwo"? (hint: "raport mniejszości"). Chcesz aby uznać
    konwencję za szkodliwą bo uważasz że za nią będą jakieś następne kroki?

    > W wielkim skrócie bo mi sie specjalnie nie chce-obaj sie zgadzamy ze
    > konwencja jest szkodliwa

    Nie nie zgadzamy się. Ty uważasz że jest szkodliwa a ja że jest pełna bzdur
    ale sama w sobie _nie_ ma wpływu na dzietność. A więc w kontekście
    dzietności jest obojętna.

    > a wciaz to wałkujemy

    Bo Ty koniecznie chcesz aby tę konwencję potępił w oparciu o kryterium
    dzietności - a tego nie zrobię.

    > -polacy chcą miec dzieci, poczytaj o tym jesli nie wierzysz, ogranicza ich
    > sfera materialna i poczucie stabilnosci.

    Wierzę. To logiczne - na tym (między innymi) polega odpowiedzialne
    rodzicielstwo - "jak nie wiem, czy za rok będę miał pracę to nie staram się
    o 4 dziecko".

    Dlatego mnie w ogóle nie dziwi spadek dzietności po upadku PRL. Bo z punktu
    widzenia młodego rodzica często większe znaczenie miała pewność pracy (byle
    jakiej ale stałej) nawet jeśli na mieszkanie trzeba było poczekać 5-10 lat
    niż obecna sytuacja gdy problem mieszkań został w zasadzie rozwiązany, ale
    pojawił się problem niepewności jutra.

    To jedno, a druga sprawa to studia. Dawniej studiował jakiś malutki procent
    młodzieży. Teraz wielokrotnie więcej w związku z tym wiek zakładania
    własnego gniazda znacznie się podniósł.\

    Trzecia sprawa to chęć robienia "kariery". Są kobiety które zarówno
    rodzicielstwo jak i samo małżeństwo odkładają "na później" bo teraz "robią
    karierę" - one o dzieciach (jeśli w ogóle) zaczynają myśleć mając 35

    O ile punkt pierwszy czyli strach przed przyszłością z roku na rok traci na
    znaczeniu - Polacy coraz bardziej wierzą w siebie. O tyle niestety pozostałe
    dwa punkty nie wyglądają obiecująco a statystyki są nieubłagalne - im
    później jest pierwsze dziecko tym mniej tych dzieci będzie - i nie chodzi o
    biologię bo kobieta może rodzić spokojnie nawet później, ale o psychikę i
    siły życiowe. Dla kobiety która ma 25 lat posiadanie dziecka jest znacznie
    mniej męczące niż dla kobiety mającej lat 35. Organizm jest najsilniejszy w
    wieku 17-27 lat. Wtedy potrzeba nam najmniej snu więc nieprzespane noce
    najmniej nam dokuczają, wtedy wchodzenie z wózkiem na 4 piętro jakby mniej
    męczy niż 10 lat później itd.

    > Tam gdzie to jest zapewnione dzieci polaków sie rodzą.

    Zgadza się. Zmieniłbym tylko słowo "zapewnione" bo w Anglii czy Norwegii
    nikt młodym ludziom pracy nie "zapewnia" po prostu oni widząc że praca po
    porostu jest szybko wierzą w to że jak jedną stracą to zawsze znajdą inną.

    > Gdyby sie zdarzyło ze staniemy sie bogatsi i stabilni to bedziemy sie
    > mnożyć.

    Bogactwa nam wystarcza - mamy go znacznie więcej niż w PRL więc nie to jest
    bariera, a co do stabilności to pełna zgoda - to jest IMO najważniejsze.

    > Ale konwencja - w nastepnych krokacj które nastąpią - bedzie chcial
    > sprawic ze odwrócimy sie od konserwatywnych poglądów na rzecz libealnych.
    > A liberalne poglądy mówią: ważna jest frajda,
    > zwłaszcza seksualna, dziś, po co sie obciążać dzieckiem - zwłaszcza w
    > sytuacji możliwej kilkukrotnej zmiany partnera w zyciu.

    Mam wrażenie że demonizujesz tym razem konwencję - w krajach gdzie
    obowiązuje wcale nie ma mniejszej dzietności niż u nas. Czyli jednak to nie
    konwencja jest problemem ale brak pewności jutra.

    > Zaskoczony jestem -ty wszedzie widzisz optymistyczna strone zycia,

    A jaką ma widzieć skoro pamiętam PRL i widzę z roku na rok, że jest coraz
    lepiej? Ja po prostu nie podaję się negatywnej medialnej propagandzie. Media
    _zawsze_ będą silniej promować zło bo to się lepiej "sprzedaje".

    > błędy łatwo usprawiedliwiasz - a tu nagle zła grupa społeczna którym sie
    > nie chce - ot wroga klasa.

    Nie, wcale nie łatwo usprawiedliwiam - po prostu ich nie wyolbrzymiam i nie
    generalizuję. Ilu posłów bierze kasę a nie chodzi na posiedzenia? Załóżmy że
    połowa nie wiem, ile dostają miesięcznie ale załóżmy że 20 tysięcy - to
    wychodzi że kosztują na 60 mln rocznie. Ile kosztują nas Górnicy 9 mld, ile
    nauczyciele? Nawet nie chce mi się liczyć... Dlatego prędzej "wybaczę"
    posłowi że bierze kasę za nic nie robienie niż zrobię to samo z górnikiem
    czy nauczycielem.

    > A ja uważam ze prawo jest skomplikowane bo ma byc skomplikowane bo to
    > umożliwia tym z układu żyć z uznaniowości urzędników - a skomplikowane
    > prawo wymaga setek tysiecy urzędników
    > którzy muszą głosować ze tymi którzy te miejsc pracy zapewniają - co znów
    > jest korzystne dla układu. A wydajnosc pracy nie ma z tym nic wspolnego.
    > Tyle ze trzeba przestac patrzec na drzewa, trzeba zobaczyc las...

    Oczywiście co do tego że skomplikowane prawo ułatwia uznaniowość i przekręty
    to pełna zgoda.

    > dobra, fotel mozna przewieźć - no to koszenie trawy, w niemczech 10E/h, a
    > polsce 10zł/h.
    > Zrobią dokładnie tyle samo - kto ma wieksza wydajnosc?

    Przed chwila rozmawialiśmy o produkcji rozumiem, że teraz przechodzimy na
    usługi. Ok.

    W przypadku usług _lokalnych_ jak np. koszenie trawy jak słusznie zauważyłeś
    zarobek nie zależy tylko od wydajności ale też od cen na lokalnym rynku.
    Tego nie przeskoczymy, to jest powolny proces - jak społeczeństwo będzie
    bogatsze to i za usługi będzie zdolne więcej płacić więc usługodawcy
    podniosą swoje ceny, ale wszystko zaczyna się od produkcji. Aby ktoś
    skorzystał z usług musi najpierw coś wyprodukować i zarobić.

    > bywam własciciwe tylko w wydzialach architektury i to co mówi to bzdury -
    > nie twierdze ze takich stanowisk nie ma ale to nie ogólna właściwosc
    > urzedów.

    Po pierwsze pisaliśmy o pracownikach którzy według Ciebie nie pracują bo
    wypełniają papiery. A po drugie jeśli jesteśmy przy urzędnikach to moim
    zdaniem większym problemem jest lenistwo niż biurokracja. Znam przykład
    (znowu z Gliwic) gdzie dawno temu wprowadzono w urzędzie system zarządzania
    jakością a w wydziale komunikacji wprowadzono open-space. W tym momencie
    kolejki zniknęły z dnia na dzień mimo, że liczba rejestrowanych samochodów
    ciągle rosła. Po prostu dopóki urzędniczki siedziały w swoich pokojach a
    petenci na korytarzu to nikt nie miał nad nimi kontroli. Nikt nie wiedział
    czy w danej chwili rzeczywiście coś robią czy plotkują. Teraz o plotkach nie
    ma mowy - jest jak w banku kilka stanowisk i wspólna mini kolejka.
    Wydajność w magiczny sposób wzrosła

    > artykół pana z wyborczej, który jakiegos architekta przytaczał.

    > dodaj sobie opinie srodowiskowe itp bzdury

    Ale ciągle piszemy o budowie domku? Jakie opinie środowiskowe? Chodzi Ci
    może o zapewnienie dostaw mediów? No tego akurat nie wiem, jak dawniej było,
    ale nawet na siłę nie da się tego podciągnąć pod 2-krotny wzrost
    dokumentacji o 12-krotnym nawet nie wspominając.

    > kradli, wydało sie , wywalono ich i czekaja na prokuratora. Standardy
    > niece inne niz w PO.

    Wydało się przez media czyli jest to dobry przykład na to że media powinny
    kontrolować zarówno rząd jak i opozycję - tylko o to mi chodzi.

    > Niby zgoda - parlamentarzystów tez trzeba sprawdzac - ale o ile hoffman
    > moze skubnąć na kilkanascie tysiecy, to władza na stetki milionów. Nie
    > widzisz tego?

    Widzę, tak samo jak widzę, że prezes PKP czy LOT tez może "skubnąć" i też
    ich powinny media kontrolować - dlatego powtarzam wszystkich którzy są na
    naszym utrzymaniu.

    > No wiec jakie masz zarzuty do tych mediów, bo krążysz i nie napiszesz.

    Powtarzasz od kilku postów że media powinny kontrolować tylko rząd albo
    przede wszystkim rząd a ja Ci podałem przykład tego że media powinny
    kontrolować jednych i drugich. Jednocześnie przykład ten pokazuje że media
    sympatyzujące z opozycją nie dają gwarancji kontrolowania tej opozycji, więc
    oddanie mediów publiczny nie da gwarancji że wszyscy będą kontrolowani.

    > Zieeew, ilez mozna. W punktach zebys zroziumiał. Mozliwe sa sytuacja:
    > 1) obecna - media dostaja kase do rzadu i wspieraja rzad, a niszcza
    > opozycje
    > 2) media sa w rekach opozycji - kontroluja rząd
    > 3) media sa obiektywne i kontroluja wszystkich.

    4) media są _podzielone_ TVP1 dla rządu TVP2 dla opozycji lub odwrotnie.
    Jest jeszcze TVP3 które można dać planktonowi z poparciem np. do 10%.

    > Zatem mozliwosci zmiany ustawowej przy jakims ciekawym momencie
    > historycznym sa - wprowadzic 2 lub 3. Próba 3 -naiwnosc ze to sie uda,
    > wyjdzie zaraz powtórka 1 (gdyby co to jestem za -
    > tyle ze jak to zrobic?)
    > Zatem, mimo wszystkich ograniczen i wad, 2. To byłoby najlepsze z

    Podałem już _lepsze_ rozwiązanie i równie możliwe - _podzielić_ .

    > o ile beda mozliwosci techniczne -prosze bardzo. A jesli mniejsze - to
    > tych przy władzy.

    No właśnie - mnie nie przeszkadza, że ktoś najpierw zlustruje rząd,
    następnie Sejm, później Senat a na koniec spółki skarbu państwa. Ale niech
    lustruje _cały_ rząd, _cały_ Sejm itd. a nie tylkoi wybranych ministrów czy
    wybranych posłów których ktoś sobie arbitralnie wpisał na listę
    podejrzanych.

    > Ja twierdze ze efekty sa nikłe, ty ze nie. Nie znajde wiecej niz ty
    > zdobyczy komisji - załatwiono klika poważniejszych spraw i moze troche
    > dupereli. To nie jest to czego oczekiwano po tej komisji.

    Kto oczekiwał? Ta komisja została właśnie do takich dupereli powołana. Już
    na pierwszej czy drugiej konferencji prasowej o tym mówiono że nie ma
    możliwości żeby jedna komisja przygotowywała zmiany całych ustaw i np. od
    nowa pisała prawo handlowe czy podatkowe. Ta komisja miała wyszukać właśnie
    "duperele" które można łatwą drobną poprawką od razu załatwić a którymi nikt
    przez poprzednie lata się nie zajmował.

    > ooo, dostrzegasz to?

    Co? To że urzędnik mógł uwalić firmę robiąc kontrolę i dowalając bzdurną
    karę która miała być płacona zanim sąd rozpatrzył odwołanie to jest
    sprzeczne z jakimkolwiek pojęciem państwa prawa. I tak dostrzegam możliwość
    patologii: 1. urzędnik bierze kasę od konkurencji, lub 2.. Urzędnik prosi o
    "datek" bo jak nie to wypisze karę.

    > przyjaznego panstwa...

    I co uważasz że po tej komisji jest mniej przyjazne? Nie oczekiwałeś chyba
    że jedna komisja przez dwa lata zrobi więcej niż setki posłów przez lat 20?

    Pozdrawiam
    Ergie