    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 19 Mar 2014 11:08:35 -0700 (PDT)
    <8...@g...com>
    <3...@g...com>
    <lgbmtn$k86$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <lgbqfn$lg1$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <lgbs2k$q12$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <lgc19q$vlr$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lgchb8$d35$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 marca 2014 17:41:01 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Ja to rozumie, ale odróżniam dwie rzeczy. FB jako miejsce gdzie są moi
    > znajomi i FB gdzie ja chciałbym być oglądać galerie, grać w gry pisać
    > komentarze do cudzych zdjęć itd. Mnie ta druga część kompletnie nie
    > interesuje.

    No masz racje. Mnie ta druga czesc interesuje - ale tylko wsrod znajomych.
    Majac znajomych z podobnymi pogladami - kazdy wrzuca tam cos co z reguly
    okazuje sie ciekawe. FB to moje glowne zrodlo wiadomosci - taki drugi
    wykop ale bardziej dla mnie spersonalizowany. Odpalam FB i mam informacje
    ktore mnie interesuja, bo wystawili je (zalajkowali, udostepnili) moi
    znajomi ktorych lubie ;)

    > Niezależnie od tego czy się nazywa FB, NK Instagram czy inaczej.
    > A to że akurat Twoi znajomi są w większości na FB to w żaden sposób nie
    > sprawia że FB jest lepszy lub gorszy - po prostu jest dla _Ciebie_
    > wygodniejszy, bo tam są Twoi znajomi a nie dlatego że jest w jakiś
    > obiektywny sposób lepszy od innych portali. Gdyby Twoi znajomi byli w

    Ale z jakiegos powodu jest lepszy skoro oni wszyscy do niego ciagna :D
    Przeciez nikt ich do tego nie zmusil :)

    > Jeśli na tym telefonie masz choćby pocztę to nie FB daje ci jakieś dodatkowe
    > możliwości ale to że akurat Twoi znajomi się tam znajdują.

    Poczta w porownaniu do FB jest straaaaasznie niewygodna w tego typu sprawach.
    Naprawde - nie ma nawet co porownywac :) FB jest "real time", poczte
    malo kto regularnie sprawdza (ja akurat sprawdzam co 60 sek).

    Mysle ze to kwestia pokoleniowa. Ja jestem z pokolenia pomiedzy Mankiem,
    Krisem i Toba - ktorych znajomi nie bardzo interesuja sie ta elektroniczna
    strona komunikacji i wola tradycyjne rozwiazania jak telefon. Ja z kolei
    lubie wykorzystywac te "nowinki", szczegolnie ze sa strasznie wygodnie i
    przyspieszaja / ulatwiaja komunikacje jak zadne inne narzedzie ktore do tej
    pory bylo dostepne. Jednak wykorzystuje go glownie to tego zeby sie
    *zorganizowac* do spotkania (czy to bedzie bar, grill, czy dalsza wycieczka).
    I nie widze w tym nic zlego - dopiero pokolenie za mna czyli tzw. dzisiejsza
    "gimbaza" nie potrafi wykorzystywac FB jak nalezy. Bo zamiast umowic sie
    na FB na spotkanie - oni sie na tym FB "spotykaja" :)

    > Sami się przerzucą. Ja ten trend właśnie od kilku miesięcy obserwuję wśród
    > swoich. Coraz częściej ktoś mnie pyta czy już mam WhatsAppa, a coraz mniej o
    > Skype czy FB. Jak tak dalej pójdzie to moja żona całkiem zapomni o FB a
    > zainstaluje sobie WhatsApp'a. A ja dalej pozostanę przy sms'ach i mailach.

    Ciekawostka: WhatsApp w zeszlym miesiacu zostal kupiony przez Facebooka ;)

    > No właśnie - do tego zmierzam. I nie jest to zarzut tylko naturalna cecha
    > najpopularniejsze rozwiązania robią się chwilowo coraz bardziej popularne
    > wypierając mniej popularne niezależnie od tego czy są trochę lepsze czy
    > gorsze.

    Nieprawda. Wypieraja zawsze *lepsze* rozwiazania. Gorsze nigdy nie przyjmuja
    sie w duzej skali.

    > Wystarczy że za kilka lat zmieni się _moda_ i już inny portal będzie
    > najpopularniejszy i nawet Ci którzy nie podążają za modą się na niego
    > przesiądą ze względu na swoich znajomych.

    Moze tak bedzie. Narazie FB rzadzi i jest swietny w komunikacji.

    > Odrzucasz wszystkie zaproszenia? To skąd tych 200 znajomych?

    Jakbym nie odrzucal wszystkich to mialbym z 2000 "znajomych". Ze 150 osob to
    rodzina + najblizsi znajomi. Pozostali to znajomi znajomych - akceptuje jednak
    tylko takich ktorych znam, wiem jak sie nazywaja i rozmawiam z nimi
    co jakis czas.

    > Trzyma, trzyma. Proste pytanie młodsza siostra Twojej koleżanki chce się z
    > Toba zaznajomić. Niech będzie że widziałeś ją kilka razy na urodzinach tej
    > koleżanki dodajesz czy nie? Jak dodasz to nie znasz dnia ani godziny gdy
    > dostaniesz łańcuszek :-)

    Nie dodaje bo zona by mnie zabila hahaha :D

    Jak tylko dostaje jakis lancuszek to klikam "nie otrzymuj powiadomien" od
    tego uzytkownika i problem zalatwiony. Moze z piec razy w zyciu tego uzylem.

    > To nie obcy wysyłają łańcuszki tylko tacy właśnie niby znajomi którzy w
    > normalnym świecie nigdy nie trafiliby to telefonu, ale do znajomych na FB
    > trafiają. Moja żona kończyła dwie szkoły średnie i dwa kierunki studiów
    > (taki miała kaprys) samych szkolnych znajomych miała na NK a teraz na FB
    > grube dziesiątki. Nie ma możliwości by każdego wcześniej sprawdzić czy
    > czasem innym nie wysyłał łańcuszków. Nie ma na FB księgi czarnych gości,
    > albo Trolli, więc zgadza się na wszystkich których rzeczywiście w realu
    > znała dłużej niż kilka dni.

    Nawet jak ktos jakis "lancuszek" wysle to na FB nie jest to jakos specjalnie
    uciazliwe - po prostu pojawia sie na tablicy, ktorej w ogole nawet czytac
    nie musisz.

    > No to po co FB skoro całą resztę mam już dawno w telefonie i na poczcie?

    Bo komunikacja na FB jest: szybka (wysylasz odpowiedz i kazdemu
    zainteresowanemu w ciagu 2 sekund pika telefon ze odpowiedziales - jednym
    klikiem przechodza do tego komentarza i moga w ciagu sekundy odpisac,
    co znowu widza odrazu wszyscy). Nie musisz sprawdzac skrzynki etc - to jest
    bardziej jak rozmowa w czasie rzeczywistym - z tym ze do historii maja
    wszyscy zainteresowani dostep i zawsze moga cos dodac.

    > No ale skoro są w telefonie to przewaga FB znika :-)

    SMS / mail to jak golab pocztowy w porownaniu do rozmowy przez telefon tylko
    jeszcze 10 x lepszy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.