  • Data: 2015-07-22 18:58:14
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 22 lipca 2015 17:30:01 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > 200 złotych za 40m2. taki co ma honny polegające na piciu piwa nic nie płaci. Poza
    tym to hobby samofinansujące. Trochę na nim zarabiam i pokrywa koszt pomieszczenia,
    koszt posiadania mastera. Jak by kto pytał to od zarobionych pieniędzy płacę podatek.

    No to dolicz - 2400 rocznie i do tego jak pamietam 39 (?) miesiecznie za
    ochrone = 470. Suma: 2870 pln. Plus czynsz za mieszkanie ile to bylo - 270?
    3240 rocznie. Suma juz wychodzi ponad 6,1k rocznie. To ja place tak:

    - podatek 1200
    - ogrzewanie 2500
    - woda 600
    - smieci: 240

    Suma: 4540 pln. To jeszcze mam do dyspozycji 1500 corocznie, zeby nasze koszta
    sie wyrownaly. Spokojnie da sie w tym zamortyzowac psa, kosiarke, odniezarki,
    drobne narzedzia ogrodnicze i inne cuda.

    Tyle, ze mam do dyspozycji ogrod 0,5ha, dom - czesc uzytkowa ~200m2 i czesc
    hobbystyczna (silownia, niebawem sauna, ping-pong) 140m2. A Ty cisniesz sie
    na jakiej powierzchni? :) Juz nie doliczam dojazdow do Twojej kanciapy etc :)

    > Dedukuję że masz na działce ośrodek wodny a nie plastikowe bajoro o średnicy 5m.

    Nie mam zadnego basenu - nie przepadam za tego typu atrakcjami jakos, gdybym
    chcial to bym se walnal basen 20m x 5m x 2m ale w naszym klimacie to nie ma
    sensu :) Wiekszosc znajomych jedzie po to zeby sobie pogrillowac i sie
    poopalac, bo w bloku sie nie da.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.