  • Data: 2015-07-25 09:43:19
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-15 o 11:04, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > to daje od 75 tys do 150 tys.
    >
    > Czyli łącznie (dom + działka) od 375 tys. dla domu budowanego
    > samodzielnie na działce 500m2 do 650 tys. dla domu budowanego przez
    > firmę na działce 1000m2.
    >
    > Ceny mieszkań w nowym budownictwie przy tej powierzchni wynoszą u nas
    > 3,5-4,5 tys. za m2 czyli 525-675 tys. za mieszkanie. Do tego trzeba
    > doliczyć jeszcze cenę za podwójny garaż lub dwa stanowiska jeśli garaż
    > jest podziemny.

    > Dla mnie to nie jest "fajne życie".

    > Oczywiście ale mniej niż za mieszkanie o podobnych parametrach.

    Panowie!
    Nie rozumiem o co się dochodzicie.
    Porównujecie dom o powierzchni 150m2 do mieszkania kawalerki o
    powierzchni 30m2
    Jest to porównanie bez sensu. Porównajmy mieszkanie z domem o podobnej
    powierzchni i funkcjonalności np. 80m2
    Kupno takiego mieszkania to zazwyczaj koszt 400-500 tys. zł. - nowe lub
    po kapitalnym remoncie.
    Do kapitalnego remontu to wydatek 250-300 tys. zł

    Zakup używanego domu w mieście do małego remontu (malowanie i drobne
    poprawki) to wydatek od 300-500 tys. zł. Choć trudno jest znaleźć
    używane domy o powierzchni poniżej 120m2
    Zakup domu w mieście do kapitalnego remontu to wydatek od 100-200 tys. zł.

    Jeżeli chodzi o wybudowanie domu o takiej powierzchni użytkowej to jest
    koszt rzędu od 150-200 tys. zł.
    Koszt zakupu działki w mieście to wydatek rzędu 100-300 tys. zł. przy
    czym będą to małe działki, nie większe
    Zakup działki poza miastem to wydatek od 50-100 tys. zł.

    Jak więc widać budowa domu poza miastem to nierzadko połowa ceny zakupu
    mieszkania w mieście.
    Budowa domu w mieście to porównywalny koszt z zakupem mieszkania.
    Koszty utrzymania są podobne. Za mieszkanie płacimy co miesiąc 400-600zł
    w tym mamy ok. 300zł kosztów ogrzewania + koszty części wspólnej +
    koszty remontowe + koszty administrowania.
    W domu - koszt ogrzewania jest podobny lub nierzadko o połowę niższy.
    Koszty mediów - takie same, bo te nie zależą od tego czy mieszkamy w
    mieszkaniu czy w domu.
    Przy czym administrujemy sami, a w razie awarii ponosimy zazwyczaj
    nieprzewidywalne koszty.
    Ogólnie rzecz biorąc koszty utrzymania nowego lub wyremontowanego domu
    są niższe od kosztów utrzymania mieszkania.

    Zalety domu:
    - bez wątpienia we własnym domu nikt nas nie zaleje
    - nikt nie puka w strop czy w rurki od CO, kiedy impreza się przedłuża,
    ani sami nie musimy tego robić, kiedy sąsiad imprezuje co noc
    - nie słyszymy każdego pierdnięcia sąsiada, ani nie wąchamy
    zapachów/smrodów tego co sąsiad akurat gotuje
    - nikt nam nie załatwia potrzeb fizjologicznych na klatce
    - nikt nam nie porysuje samochodu, który stoi pod domem, ani go też nie
    uszkodzi i ucieknie
    - nie płacimy za garaż jak "za zboże" i nie mamy problemów z
    zaparkowaniem kilku samochodów
    - nikt nas nie będzie wytykał palcem jak wyjdziemy na podwórko w samych
    slipkach czy też się odlejemy pod krzaczkiem
    - nikt nam nie będzie marudził, że paląc na balkonie grilla, dym komuś
    wchodzi do mieszkania

    Wady domu:
    - jeżeli ma być tani w zakupie to zazwyczaj mamy problem z dojazdem

    Innych wad nie potrafię wskazać zakładając, że jest to dom nowy lub
    wyremontowany tak samo jak i mieszkanie nowe lub wyremontowane.
    Może któryś ze zwolenników mieszkań potrafi takie wady wskazać?

    Jeżeli chodzi o mnie to mieszkałem w mieszkaniu w starej kamienicy ok.
    60m2, później w domu ok. 120m2 , następnie w mieszkaniu w bloku
    początkowo 16m2 a później 96m2 i obecnie znów w domu 150m2
    Tak wiec mam porównanie i z całą pewnością nie chciałbym już wracać do
    mieszkań.