    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Date: Mon, 13 Mar 2017 16:06:34 +0100

    W dniu 2017-03-11 o 10:10, Kris pisze:
> [...]
    normą i całe cieplo idzie w komin a nie ściany :)

    > Nic dziwnego w sumie
    > Poniemiecki blok z kilku warstw cegieł, może jakaś szczelina powietrzna w środku-
    nie wiem jak tam Niemce budowały.
    > I teraz jeszcze ludziska z porothermu budują bez styro i koszty ogrzewania ich nie
    zabijają
    > Klejenie na taki blok styropianu to było wyrzucanie kasy w błoto, od razu wtedy tak
    gadałem i byłem przeciw. Ale wspólnota mnie przegłosowała
    > Teścia mieszkanie ma 1 ścianę szczytową tak ok 25m2, w tym 5 okien po ok1,5m2 jedno
    > Moje mieszkanie jedna ściana podobnie, druga szczytowa ok 12,5m2 bez okien.
    > Na czuja czuć ze ocieplanie takiego budynku to bez sensu ale moda na styro wtedy
    nastała to wspólnoty na potęgę robiły
    > Co do wentylacji- jeden kanał wentylacyjny na mieszkanie tam przypada, a i pewności
    nie mam czy nie są jakieś wspólne kanały w tym.
    > Grzyba nikt nie widział, nie słyszal, o zaduchu tez raczej mowy nie ma

    Myślę, że może to być przypadek podobny, jak u mojego kolegi, o czym już
    jakiś czas temu tu pisałem i zaczęto mnie przekrzykiwać, że tylko po
    profesjonalnych pomiarach będzie coś widać...
    Willa przedwojenna. Ściany z cegieł z pustką powietrzną pomiędzy.
    Temperatura ścian na zewnątrz przy badaniu kamera termowizyjną wyszła
    niewiele odstająca od otoczenia - czyli izolują dobrze i ciepło się nie
    wydostawało za bardzo z wewnątrz.

    Pzdr
    --
    /__/_* /