eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieElektryka w wykonaniu amatora -cz. 3 i ostatnia - poległem › Re: Elektryka w wykonaniu amatora -cz. 3 i ostatnia - poległem
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Elektryka w wykonaniu amatora -cz. 3 i ostatnia - poległem
    Date: Sun, 11 Sep 2011 10:20:26 +0200

    Dnia 10-09-2011 o 21:00:45 hk <h...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > Choć jakby nie do końca z tymi fachowcami... Ale po kolei:
    >
    > Nakupiłem materiałów (przewody, złączki, puszki) za 2k zł. Zacząłem
    > układać je na ścianie (taki mam dziki rozkład, że nie było łatwo dojść z
    > pkt. A do B) ale wymyśliłem sobie, że zrobię obwody "od gniazdka do
    > gniazdka" i czasem jakieś odejście z puszki wtynkowej - i będzie.
    > To samo z oświetleniem: z rozdzielni na najbliższy łącznik, stamtąd
    > jeden kabelek do oprawy a drugi dalej do następnego łącznika. 3
    > przewody, 9-10 żył, jak łącznik korytarzowy to gorzej, ale podobno "się
    Spokojnie się da, złączkami wago połączysz i w głębokiej puszce skryjesz
    tyle że tyle żył nie potrzebujesz, wyłączniki to nie punkty odbioru typu
    lampa czy gniazdko które muszą mieć PE, w wyłącznikach zbędne, także doi
    wył
    korytarzowego prowadzisz jeden przewód (3 zyły i staczy)
    Zresztą w przepisach wyrażnie piszą że urządzenia z podwójną izolacją PE
    także
    nie potrzebują i coraz więcej takich lamp np jest, nawet zacisku PE nie
    mają
    i ten prezewód żółto-zielony i tak pozostanie lużny przy lampie.

    > W międzyczasie przeczytałem wątek o plamach na tynku tam gdzie idą
    > przewody. Trochę się spietrałem bo znalazłem takich wątków więcej - w
    > tym jeden o tynkach CW, nie tylko gipsowym się to trafiało... Ale akurat
    > na budowę wpadł znajomek, który robił rok temu u siebie tak samo "tylko
    > tobie mniej przewody wiszą bo widzę że przypinasz je co 20cm - ja
    > dawałem co pół metra" i - mimo tynków gipsowych - nie miał i nie wierzył
    > w smugi na przewodach.
    Smugi pojawiają się tylko przy ciemnych kolrach farby, ja mam niebieską
    łazienkę
    i tam mi się pojawiły, na zielonych, zółtych i innych nie.
    To wynika z tego że na cienkim tynku farba sie inaczej maluje niż na
    grubszym,
    ale wystrczy pomalować drugi traz i efekt znika.

    Co do elektryków, albo robia jak chcesz i masz zaczęte albo ich pogoń,
    tynkarze albo poczekają albol przeskoczą klienta, najwyżej zrobią ci
    tydzień czy dwa później, jeszcze do zimy masz czas.

    --
    Pozdr
    JanuszK