  • Data: 2013-12-20 08:14:13
    Temat: Re: Grzejniki, kaloryfery
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja wiem, że obydwa rozwiązania posiadają zalety i wady. Ale te zalety i
    > wady się ujawniają tylko i wyłączenie wtedy, kiedy odniesiemy je do całego
    > systemu.

    No to odnieś do całego systemu. Ktoś chce mieć grzejniki i ma gaz. Co mu
    doradzisz - kocioł atmosferyczny? Ekonomicznie bez sensu. Tak czy inaczej
    przy obecnych cenach kotłów nie ma ekonomicznego sensu kupowanie innego
    kotła niż kondensacyjny.

    > Napisałem wcześniej: "Po pierwsze głupotą jest montować grzejniki zamiast
    > podłogówki zakładając, że będzie kocioł kondensacyjny
    > Skwitowałeś to: "Głupotą jest powtarzanie takich bzdur"

    Bo to bzdura jakoby wybór rodzaju kotła miał determinować jedyne słuszne
    rozwiązanie.

    > Poprosiłem, abyś wymienił choć jedną cechę, która wskazywałaby, że
    > ogrzewanie grzejnikowe w tym przypadku jest lepsze.

    Szkoda czasu by znowu bawić siew kotka i myszkę. Sam wyżej piszesz że znasz
    wady i zalety obu rozwiązań. Zalety grzejników nie znikają po tym jak się je
    podłączy do kondensata zamiast atmosferyka.

    > Nie pisz ogólników tylko opisz jedną, jedyną cechę/zaletę systemu
    > grzejnikowego nad podłogówką w przypadku współpracy z kotłem
    > kondensacyjnym.

    Mniejsza bezwładność ergo szybszy czas reakcji.
    Możliwość położenia dowolnego drewna na podłogę.

    Podszedłeś do sprawy od dupy strony najpierw nie wybiera się kotła i do
    niego dobiera grzejniki lub podłogówkę. Najpierw wybiera się grzejniki czy
    podłogówka a potem tak czy inaczej wychodzi że większy sens ekonomiczny ma
    kocioł kondensacyjny.

    Pozdrawiam
    Ergie