    Date: Thu, 16 Jan 2014 16:52:28 +0100
    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?

    [ciach]

    > A jeszcze zostaną mi narzędzia które w cenie budowy sobie kupiłem no i
    > ok. 30 tysięcy zwrotu podatku.
    >
    > Oczywiście jak ktoś na budowę wydał więcej niż jego dom jest wart i
    > liczył na to że ceny będą ciągle rosnąć to ma problem i w razie
    > nieszczęścia i konieczności szybkiej sprzedaży będzie stratny.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Strasznie optymistyczny jesteś. Po pierwsze lokalizacja ma ogromne
    znaczenie. Jeżeli będzie to dom gdzieś w Warszawie lub innym dużym
    mieście to z pewnością dość szybko znajdzie się kupiec.

    Jednak jeżeli spróbujesz sprzedać dom na kresach, podkarpaciu lub innym
    zadupiu - oczywiście nie obrażając nikogo... - to już nie wygląda to tak
    różowo. I albo sprzedasz dom za cenę jaką wystawisz ale musisz czekać na
    kogoś kogo urzeknie, dom, lokalizacja, sąsiedzi,... a to może trwać
    kilka lat. Albo musisz naprawdę mono obniżyć cenę.

    Np. znajomy sprzedawał dom oszacowany przez rzeczoznawcę na 500 tys. w
    spokojnej okolicy (wykończony z pięknym obejściem. Na kupca czekał 3
    lata, a sprzedał za 430 tys. Ile kosztowało wybudowanie nie wiem. Druga
    osoba ma dom w centrum, gdzie działka jest warta prawie 100 tys. Gość na
    początku za dom chciał 650 tys. Nie wiem ile ten dom kosztował, nie wiem
    jaka jest jego wartość ale po roku chciał go już sprzedać za 550 tys.
    Minęło już ponad 3 lata, a cena jego już jest nieco wyżej 400 tys. I
    ciągle nie ma chętnych. Domy nigdy nie były dobrą inwestycją, chyba, że
    te budowane dla kogoś - czyli tanio i byle jak.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com