  • Data: 2009-11-05 10:12:35
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Lis, 08:46, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    [...]
    > W styczniu tego roku były ponad dwa tygodnie ciągłych mrozów. temperatura spadła
    > nawet do -35.

    Gdzie Ty mieszkasz na biegunie? :) U mnie minimalne temperatury to
    -20st C. Nizej nie pamietam kiedy bylo.

    > godziny więc ceremonia wieczorna trwać będzie średnio 3 godziny zakładając że
    > woda w baniaku czekała już ciepła na pierwszą osobę o ile pozostałe czynności w
    > domu przy których zużywa się ciepłą wodę nie spowodują że usłyszymy " kto zużył
    > całą ciepłą wodę?"

    Dlatego na CWU mam baniak 300l, ktory bedzie dogrzewany PC do 40-45st,
    a wyzej (mysle ze do max 60st) grzalka elektryczna - w nocy, w II
    taryfie, wiec stosunkowo tanio (oraz miedzy 13-15). Mysle ze spokojnie
    wystarczy cieplej wody na caly dzien, a koszty eksploatacji przez caly
    rok i tak beda niewielkie. Na pewno NIE na tyle duze zeby mialy
    "zredukowac" oplacalnosc instalacji PC bo po raz kolejny przypomne -
    rozmawiamy o sytuacji kiedy NIE MA GAZU, a jak dowiedlismy - gaz z
    butli i olej jest porownywalny do pradu w II taryfie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.