  • Data: 2009-11-05 10:23:54
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlatego na CWU mam baniak 300l, ktory bedzie dogrzewany PC do 40-45st,
    > a wyzej (mysle ze do max 60st) grzalka elektryczna - w nocy, w II
    > taryfie, wiec stosunkowo tanio (oraz miedzy 13-15). Mysle ze spokojnie
    > wystarczy cieplej wody na caly dzien, a koszty eksploatacji przez caly

    oczywiscie ze wystarczy. Tez mam baniak 300l, w zimie nie ma problemu, bo
    jest wpiety pod CO i utrzymuje na nim temp ok 60stC. W lecie jesli zagrzeje
    300l wody do 60stC, to mam cieplej wody na 2 dni. Rodzina 2+male 1, co
    dodatkowo konsumuje sporo wody :) Bzdura jest tez to co ktos napisal, ze
    potrzeba 20kW mocy na grzanie CWU w takim baniaku. Pojemnosc jest tak duza,
    ze na kapiel dla calej rodziny wystarczy, a potem mozna spokojnie grzac
    niewielka moca przez cala noc. Ja dalem sie wmanewrowac na kociol 25kW "bo
    musi byc zapas mocy na CWU", a w praktyce juz 2 sezon mam na kotle ustawiona
    moc w okolicach 9-12kW i jest to w zupelnosci wystarczajace.

    --
    Tomek