    Date: Fri, 17 Dec 2021 14:43:23 +0100
    Subject: Re: Jak zbudować małą fotowoltaikę bez akumulatora?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <61b911a9$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <61b9d19d$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <61b9f025$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <61bb3b9b$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <61bb68e5$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <61bc69da$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <61bc7432$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <61bc7f6c$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    From: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2021-12-17 o 13:14, LordBluzg(R) pisze:

    > Mam oczko wodne i chcę sobie założyć tam 2 pompy.
    > Jedną do filtra a drugą do fontanny.

    Pompka którą pokazujesz jest rzeczywiście dobra. Jej słabość to brak łożysk
    kulkowych. Wszystkie przycierały mi się na teflonowych tulejkach. W zastosowaniu
    fontannowym powinna być znakomita. Dałbym jakiś obszerny filtr gąbkowy. Łączyłem je
    szeregowo i zatapiałem w studni, pracowały za dnia non stop. Sezon gwarantowany, a
    pewnie i więcej. Nie wiedziałem że teraz tyle to kosztuje, ale przecież inflacja.
    Spójrz na Aliexpress.

    Nieco mniej trwałe są pommpki z oferty jachtingowej dostepnej np. w Conrad. Inna
    sprawa że Conrad dając rok gwarancji bez szemrania wymienia na nową. Korzystałem
    intensywnie, zawsze mnie przepraszali i przysyłali nową. Pompki Comet żyją różnie,
    praca od świtu do nocy miesiąc, rok, tak średnio na oko 3 mies. Do wody czystej
    (delikatne). Lubią mieć reżim okresowego wyłączania, więc potrzebny jakiś sterownik.
    Do oczka mniej (intuicja, żadnych doświadczeń), do studni jak najbardziej.

    Pompki paliwowe to gnój za który ktoś powinien siedzieć.

    Niezłe są pompki akwarystyczno - oczkowowodne, takie kanciaste, bezszczotkowe. Pełno
    na Allegro. Elektryka całkowicie hermetyczna, na zewnątrz turbinka i zabudowany
    filtr. Pełno różnych dysz, wodotrysków, itp. Używałem w podwórkowej łazience pędzonej
    Słońcem jako obiegowa, pracująca cały dzień. Jedyna z tu wymienionych na 230V, ale Ty
    zdaje sie nie masz tego dobra, więc kicha. Wyglądają bardzo OK.

    pozdr serd
    --
    A S