  • Data: 2014-07-09 09:59:24
    Temat: Re: Jezioro
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a co do przywilejów kk to proszę:

    KK mnie mało obchodzi, ale że nie lubię jak ktoś publicznie głosi bzdury
    (niezależnie czy to o.Rydzyk czy to jakiś nawiedzony czytelnik racjonalisty)
    to sprostuję:

    > 1. święta jakiego jeszcze kościoła są dniami wolnymi od pracy?

    ROTFL. Tak się składa że w różnych krajach różne dni są wolne od pracy -
    tak aby _większości_ było wygodniej. Nie jest to żaden przywilej żadnego
    kościoła tylko wola ludu. Idź spytaj niewierzących Czechów czy woleliby mieć
    wolne 17 sierpnia zamiast 25 grudnia. Zobaczymy co Ci odpowiedzą :-)

    > 2. jakiego kościoła dotyczy konkordat?

    A cóż to za przywilej? To jest nazwa własna umowy międzypaństwowej.

    > 3. jakie symbole religijne wiszą w miejscach publicznych

    Tak jakich ludzie chcieli. Zaiste logika rodem z racjonalisty. Założenie że
    przy drogach stoją krzyże bo tak chce KK a nie dlatego że tak chcieli
    ludzie.

    > 4. jakie symbole religijne wiszą NAD godłem?

    Jak wyżej

    > 5. jakiego wyznania duchowny jeździ z policjantami w radiowozie i
    > oferuje modlitwę zamiast mandatu?

    _Lokalnego_. Ciężko aby wśród tatarów jeździł biskup, wśród katolików pop, a
    wśród protestantów imam.

    > 6. świątynia opatrzności bożej dostała ile pieniędzy Polaków .... ?

    Mniej niż chcieli jej dać.

    > 7. kto płaci pensje kapelanów wojskowych, więziennych i szpitalnych?

    Ten kto płaci innym służbom. Kapelan w wojsku nie jest dlatego że on się tam
    pcha tylko dlatego że żołnierze chcą by tam był.

    > 8. kto finansuje składki kk na ubezpieczenie emerytalne?
    > 9. kto finansuje składki kk na ubezpieczenie rentowe
    > 10. kto finansuje składki kk na wypadkowe?

    Ten kto pobiera podatki.

    > 11. czy księża płacą podatki zryczałtowane?

    Płacą. Ale to chyba nie zarzut wobec nich? BO dlaczego maja płacić skoro
    ktoś już od tych pieniędzy podatek zapłacił?
    Dlaczego jak idę z kolegami na piwo i się składamy a później jeden idzie i
    kupuje to jest ok. A jak się wierni jakiegoś kościoła składają na imprezę to
    już trzeba zapłacić podatek? Dlaczego jakikolwiek kościół miałby płacić
    podatek od składek wiernych którzy już zapłacili podatek dochodowy?

    > 12. kto jest zwolniony z podatków od nieruchomości niemieszkalnych?
    > 13. kto jest zwolniony z podatków od budynków: internaty, zarządy
    > diecezji, klasztory, domy sióstr, domy emerytów?

    Kto odebrał różnym kościołom wielkie majątki i ich nie zwrócił?

    > 14. kto uczestniczy w stanowieniu prawa w Polsce?

    Masoni, różne sekty i kościoły, ale przede wszystkim zwykli ludzie wybrani
    przez naród.

    > 15. który związek wyznaniowy może bezkarnie ukrywać pedofilów?

    Żaden. No i przypominam, że nauczyciele i lekarze to nie związki zawodowe -
    a to w tych grupach statystyki pokazują najwięcej takich zachowań.

    > która
    > organizacja może regulować swój wewnętrzny statut działający ponad
    > prawem Rzeczypospolitej Polskiej?

    Żadna

    16. który związek wyznaniowy cenzuruje sztukę?

    Islamiści i część protestantów

    > 17. który związek wyznaniowy może wtrącać się w prawo medyczne,
    > edukację?

    Żaden

    > 18. kto ma swobodę w przeprowadzaniu zbiórek pieniędzy?

    Pełnej nie ma nikt, a ograniczoną wiele podmiotów. Np. WOSP Owsiaka.

    > 19. ile uczelni katolickich jest finansowanych z naszych kieszeni?

    Żadna. KUL jest uczelnią _publiczną_ kształcą się tam zarówno katolicy jaki
    i wyznawcy innych religii, no i oczywiście agnostycy.
    > 20. ile dotacji podmiotowych dostały uczelnie katolickie?

    Tyle samo co inne _publiczne_ uczelnie.

    > 21. kto jest największym posiadaczem ziemskim w Polsce?

    Ten kto ma jej najwięcej. Cóż to za argument? Czerwona rewolucjo wróć? Ktoś
    ma dużo to znaczy że jest zły?

    > 22. kto ponosi koszty emitowania programów katolickich w telewizji?

    Ludzie którzy chcą te programy oglądać

    > 23. kto ponosi koszty funkcjonowania funduszu kościelnego?

    Ten kto zabrał majątek temu kościołowi i pobiera od niego podatki.

    > 24. kto nie płaci podatków od czynności cywilnoprawnych?

    Ten kto nie musi

    > 25. kto nie płaci podatków od spadków i darowizn?

    Ten kto nie musi np. ja

    > 26. rozgłośnie którego związku wyznaniowego są zwolnione z opłat
    > koncesyjnych?

    Każde które spełniają tzw. misję społeczną. Jeśli to aluzja do Radia Maryja
    to przypominam, że ono nie jest rozgłośnią katolicką, a prywatną inicjatywą
    kilku redemptorystów.

    27. kto nie musi rozliczać się z datków od wiernych?

    Wszelkie związki wyznaniowe i wiele innych grup.

    > jest konkretnie?

    Nie jest wyjątkowo infantylnie. Następnym razem zanim coś skopiujesz z
    internetu zastanów się ile w tym sensu. Bo przez takie powielanie bzdur
    potęgujesz tylko wrażenie że przeciw KK w Polsce są tylko idioci a to nie
    prawda.

    Fakty historyczne są takie że nikomu nie odebrano tyle majątku co KK i nikt
    tak mało nie odzyskał. Gdyby chcieć uczciwie oddać KK, Gminom Żydowskim i
    innym grupom wyznaniowym majątek który posiadały przed wojną to by się
    okazało że w wielu miastach całe centra należą do związków wyznaniowych.
    Dawniej tak i u nas jak i w innych krajach kościoły miały majątek z którego
    dzierżawy się utrzymywały, a dodatkowo prowadziły szkoły, szpitale, hospicja
    itd.

    Elementarne zasady uczciwości nakazują ten majątek zwrócić albo siedzieć
    cicho. Tymczasem polscy tzw. Ateiści (czy to pod czerwoną, różową czy
    obecnie tęczową flagą) milczą o utraconym majątku a głośno krzyczą jak
    pokrzywdzeni odzyskują jakieś ochłapy. Jeszcze i ile w przypadku mienia
    żydowskiego do dobrego tonu należy przyznawanie że zostało zagrabione i
    powinno być oddane o tyle w przypadku mienia kościołów chrześcijańskich od
    kilku lat panuje irracjonalna moda na licytację w byciu na nie. Żaden
    myślący ateista czy agnostyk nie może milczeć wobec niesprawiedliwości
    niezależnie od tego kogo ona dotyka.

    Pozdrawiam
    Ergie