  • Data: 2017-04-10 10:33:33
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-10 o 09:58, Uzytkownik pisze:

    > Ale po co mam pytać, skoro już wcześniej wyjaśniłeś, że zrobiłeś to przy
    > pomocy kolegi, który przyszedł do Ciebie z palnikiem i polutował
    > miedzianki :)
    > Jak widać prawdę to tylko powiesz jak się pomylisz. Kłamczuch z Ciebie
    > okropny.

    Kolega lutowal miedziaki, bo jak pisalem wczesniej, byla przerobka, tj.
    dokladanie dwoch kolektorow plaskich, ktore musialy byc ponizej
    zamontowanego wczesniej kolektora prozniowego a w obwodzie hydraulicznym
    pierwsze. Taki uklad akurat w mojej sytuacji moze nie tyle wymuszal, co
    spowodowal zmiane koncepcji. W konsekwencji rurki trzeba bylo laczyc.
    Poniewaz laczenie optymalnie wypadalo w warstwie welny ocieplajacej
    poddasze to najlepiej bylo to polutowac, zamiast skrecac zlaczkami. W
    pierwszej wersji, do kolektora byly doprowadzone dwie rury bez zadnego
    laczenia po drodze.

    Pozdro.. TK