  • Data: 2017-04-12 00:43:22
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-10 o 18:23, Budyń pisze:

    > poczekejcie chwiel, ide po następną porcje popcornu. Ale uzytkownik ja cie
    podziwiam ze ci sie chce z nimi przepychac. Podobnie jak z adamem, jakies jedno
    słówko niezbyt dobrze zrozumiane wystarczy do wielkich bojów.

    > aha - tak po mojemu uzyszkdnik (przynajmniej na początku gdzie jeszcze sledzilmem)
    pisze z sensem

    No bo wisz. Jesli chodzi o mnie a czuje sie wywolany do tablicy, to w
    krotkich slowach mego listu, zwrocilem uwage gdzies wyzej na problem
    jaki moze wyniknac ze stosowania rury karbowanej. Oczywiscie dla
    profesjonalisty problemu nie ma, bo wie jaka rure kupic i wie jak sie z
    nia obchodzic. A my nie piszemy na grupie profesjonalnej i mozemy robic
    jakies bledy. Od profesjonalistow oczekujemy prostowania bledow a nie
    stwierdzenia, ze sie nie znamy. Generalnie o tym dobrze wiemy i temu nie
    przeczymy. Dalej bylo deprecjonowanie rury miedzianej z dziwacznym
    zalozeniem, ze trzeba ja lutowac a sie nie potrafi. Nadal uwazam, ze
    amatorsko lepiej uzyc rury miedzianej, bo wybacza wiecej bledow i jesli
    sie je zrobi to bez specjalnych zabiegow latwiej je naprawic i to bez
    lutowania w newralgicznych miejscach. Wlasciwie jedynym mozliwym
    miejscem, gdzie moze pojsc cos nie tak jest podlaczenie przy baniaku.
    Ale tam, jak dobrze wiesz mamy wszystko na wierzchu Dostepne on line.
    Trudno mi sobie wyobrazic, ze mozna cos spierniczyc na prostym kawalku
    gdzies w scianie, czy ociepleniu. Tam po prostu przebywa sobie prosta,
    czy powyginana rura ulozona raz i zapomniana. Miedz przy tym jest mniej
    delikatna z uwagi na grubosc scianki. Moja karbowana pekla na dlugosci w
    miejscu karbowania. Byc moze to gie warta rura, ale nie mozna wykluczyc,
    ze ktos, kto bedzie bawil sie w to sam, bedzie wiedzial ktora jest
    dobra. Z miedzia w ogole nie ma tego problemu. Jedyne co trzeba opanowac
    to wyginanie w taki sposob, by jej nie zalamywac. Ale to dosc prosta
    czynnosc, robiona recznie, bez uzycia dodatkowych narzedzi, ktorej
    skutek bedzie widoczny natychniast.
    No i to wlasciwie tyle. Mozna sie z tym niezgodzic jak widac, ale
    wolalbym przeczytac jakas kontrteze, inna niz ta, ze sie nie znam i
    piernicze glupoty. A najlepiej wziac fachowca, ktory bedzie panaceum na
    nasze bolaczki. Niestety jak jest z nimi to ta grupa pelna jest zlych
    przykladow, wiec takie podejscie tez niczego nie gwarantuje.
    A w ogole to zrobil sie watek dokladnie taki, jaki nie powinien byc i
    najlepiej puscic go najszybciej w zaswiaty, bo o grupie na poziomie
    swiadczy tak sobie.

    Pozdro.. TK