  • Data: 2009-01-20 14:24:48
    Temat: Re: Koszt ogrzania domu na przełomie roku
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Usrobo pisze:

    > sugerujesz ze wymiana

    Sugeruję chociaż pobieżne przekalkulowanie co się bardziej opłaci. Z
    wymianą kotła bym się nie spieszył, bo może się okazać że koszt
    inwestycyjny nie zbilansuje późniejszych kosztów eksploatacyjnych. To
    był raczej wybór który trzeba było zrealizować na początku, niestety :(

    > obniży mi koszty ogrzewania?

    Niewątpliwie tak. Kotły kondensacyjne nawet podczas przygotowania
    c.w.u. gdy nie pracują w zakresie kondensacji, są bardziej ekonomiczne.
    Poza tym kocioł kondensacyjny zawsze ma zamkniętą komorę spalania, przez
    co nie pobiera powietrza (a więc ciepła) z domu.

    > można się pokusić o rząd wielkości tej obniżki?
    > o 1% 5% 50% ?

    Można tylko spekulować że nie mniej niż 10-15%, aczkolwiek też raczej
    nie 40%. Dużo czynników ma na to wpływ, nie tylko proste porównanie
    sprawności obu kotłów.

    > co do wentylacji to już chyba za późno

    Niekoniecznie. Wbrew pozorom największy problem z instalacją wentylacji
    mechanicznej w już oddanym do użytkowania domu to upierdliwość dla
    mieszkańców związana z syfem przy pracach montażowych. Jeśli nie boisz
    się obniżenia sufitu w niektórych miejscach, to da się to zrobić
    niespecjalnie dużym kosztem. Oczywiście, także i to musisz sobie
    przekalkulować i nie zapominać że ten wydatek ma się bilansować nie
    tylko zmniejszonym kosztem ogrzewania ale i większym komfortem w domu -
    brak wilgoci, świeże i czyste powietrze itd.

    > ale ogólnie nie mam zbyt dużej wenytlacji
    > kuchnia, łazienki, i pom. gosp. w którym jest piec.

    Czasem jest mała, czasem duża. Generalnie wentylacja grawitacyjna to
    najgorsza wentylacja, tyle że najtańsza. Chociaż i to nie zawsze... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio