    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kupiłem, ale nie mogę decydować o budowie.
    Date: Thu, 16 Jun 2011 15:00:06 +0200

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 10:09:53 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > Ale poważnie- w planach nie musi być komunistycznych pierdół
    > typu nachylenie dachu i kolor elewacji. W zasadzie wystarczy
    > jedynie przeznaczenie danego terenu plus ew. maksymalna wysokość
    > budynków.

    To akurat IMHO nie jest takie złe, bo wprowadza jakiś ład na danym
    terenie. Jedna osoba ze spaczonym gustem to mniej-więcej coś jak jeden
    palacz w grupie niepalących. Jemu nie przeszkadza, że śmierdzi, a inni
    cierpią. Lub widzą co dzień przez okno wściekle fioletowy budynek.

    > Takie rzeczy można by uchwalać naprawdę szybko. Można by zamieścić
    > stosowne zapisy w prawie, że jeśli plan nie istnieje to ma zostać
    > uchwalony w ciągu ..., bo jak nie, to po premii/urzędnicy wylatują
    > na ryj, etc. Tylko jak wszyscy "wiedzą", że "się nie da", to nigdy
    > nic z tego nie będzie...

    Plany są dość kosztowne w opracowaniu. Musiałbyś jeszcze zapewnić
    finansowanie tego dla biedniejszych gmin. Bo mogą stanąć przed wyborem:
    plan lub dożywianie dzieci w szkole.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl