    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Miedziana rurka do gazu
    Date: Fri, 21 May 2010 09:46:19 +0200

    news:ht444g$1ma$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    Bo tak jest. Wykonawcy maja oczywiście rabaty w hurtowniach ale po pierwsze
    nie jest w ich interesie dzielic się tymi rabatami z inwestorem a pod rugie
    świadomy inwestor w dzisiejszych czasach bez problemu uzyska podobny rabat.

    > Widzisz ludzie bardzo śmniesznie licza pieniądze.
    > Dam Ci prosty przykład.
    > Towar dobrej firmy kosztuje 1000zł brutto jest to cena katalogowa, czyli
    > klient, który zajdzie do jakiegokolwiek sklepu usłyszy tę cenę,

    Powiem krótko w cenach katalogowych kupuja chyba tylko tacy co nie potrafia
    swoich pieniedzy luiczyc.
    Znasz kogos kto kupił w cenach katalogowych np grzejniki lub osprzęt PURMO,
    czy np przewody elektryczne?
    Przeciez na grzejniki prawie kazdy uzyska 40-50% rabatu, na przewody to i
    pewnie 60%bez problemu
    I tak jest praktycznie ze wszystkimi producentami.
    W zeszłym tygodniu zamawiałem dla mojej mamy drzwi zewnętrzne.
    Byłem u 3 dystrybutorów i oczywiście piersze wyceny były wg cen z katalogu
    producenta.
    Powiedziłem otwarcie ze jeszcze chyba nic wg cen katalogowych nie kupiłem i
    nagle okazało się ze ceny mogą byc nizsze.
    Ostateczny rabat prawie 20% od cen katalogowych. Kombinowali jeszcze z
    cenami montazu*(argumenty o vat 7% mnie nie przekonały bo sam moge róznice
    22-7% odliczyc)Staneło w końcu że zamontuja za 250zł +7%vat na całość(a
    roboty troszkę maja bo będą musieli otwór drzwiowy zmniejszyc o 20cm.)

> [...]
    > Klient zgrzyta zębami, idzie do marketu lub na Alledrogo kupuje towar
    > niewiadomego pochodzenia z Chin za 600zł i mówi, że zaoszczędził 400zł., a
    > jak odliczy sobie VAT (o ile w ogóle będzie mógł odliczyć od tego towaru)
    > to mówi, że zaoszczędził 490zł.
    > Tyle, że na towar dobrej firmy kupiony w firmie instalatorskiej ma 10, 15
    > i więcej lat gwarancji, którą klient uzyska pod warunkiem montażu przez
    > autoryzowaną firmę instalatorską taką jak ta. Zaś w przypadku chińszczyzny
    > ma rok lub dwa gwarancji, albo może jej nie mieć w ogóle, tylko dlatego,

    A dlaczego zakładasz że klient kupi badziewie.
    Robiąc wycene podajesz ceny robocizny i osobno ceny materiałów konkretnego
    producenta.
    I klient decyduje czy kupuje u Ciebie czy TE SAME materiały kupi sam.
    Chociaż ja najczęśćiej dogadywałem sie z wykonawcami tak ze wskazywałem im
    hurtownię z której maja zamawiac/brac materiały na WZ a ja pózniej za
    wszystko płaciłem.
    I to było najlepsze rozwiązanie. Wykonawca nie mógł mi zarzucić że ma
    materiały złej jakości bo sam je zamawiał, ja nie musiałem płacić "prowizji"
    wykonawcy za "jego" materiały. Rabaty uzyskiwałem conajmniej takie same jak
    wykonawca.
    No i rozliczenie bezproblemowe. Wykonawca dostaje zapłatę za "wykonwstwo".
    Handlowiec za materiały.

    > Skoro stawiasz na robociznę Pana Henia, który robi za pół darmo.

    A gdzie tak napisał?

    > Ale nie za wszystko.

    > I co ? Będzie to stanowiło niewyobrażalną kwotę jeżeli firma instalatorska
    > sprzeda Ci nawet w cenie 10-20% droższej, ale za to towar sprawdzony i
    > pewny jakościowo ?

    Tak ja Ty Jacku zakładasz że inwestor to kupi na pewno najtańsze badziewie
    tak ja musze założyc i niestety moje załozenie potwierdzaja się w praktyce
    że to właśnie wykonawca kupi najtańsze materiały jesli ma uzgodnioone z
    inwestorem cenę za całość(materiał+robocizna)
    Pogadaj z włascicielami składów, sklep[ów i hurtowni co robia z materiałami
    drugiego gatunku, przetermionowanymi itp.
    Inwestor nie kupi raczej przeterminowanego cementu, tnku czy zaprawy.,
    Kupuja to po obnizonych cenach wykonawcy właśnie. Wiosną w jednym ze składów
    u nas były dwie palety tynku mineralnego barwionego w masie. Tynk ten
    przeleżał zime na magazynie był niepełnowartosciowy i raczej inwestor
    indywidualny by go nie kupił.
    Teraz z tego materiału zrobiona jest elewacja pewnego domu. Tam zapewne
    inwestor skorzystał z opcji materiał+robocizna;)))

    > całość, poobsadzał drzwi wejściowe oraz wewnętrzne do pokoi. Szukał Panów
    > Heniów do wykonania tej roboty. Większość fachowców, którzy nawet nie
    > prowadzili DG oscylowała robocizna w granicach 20-30 tys. zł (sama
    > robocizna), a znalazł gościa prowadzącego DG, który podjął się zrobić to
    > za 7tys i powiem, że całkiem nieźle mu idzie ta robota, bo akurat ja tam
    > robię wszystkie instalacje to mam okazje widzieć każdy etap i jakość
    > wykonania. I co najciekawsze gość robi oszczędnie bez naciągania klienta
    > na zbędne koszty.

    I tacy się trafiaja zarówno wśród Heńków jak i DG

    Krzysiek