  • Data: 2019-07-29 11:04:25
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 27 Jul 2019 21:09:42 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Uwzględniam.

    Nie uwzględniasz, skrzętnie pomijasz ten element jak tylko możesz.
    Poodobnie jak fakt co wisi w tej niskiej emisji.

    > Jeden taki gościu, którego żywot przypadł na Jesień
    > Średniowiecza, zwykł mawiać, że wszystko jest trucizną i nic nie
    > jest trucizną. Decyduje dawka.

    Otóż to, zatem przymij do wiadomości, że dawka serwowana przez niską emisję
    jest WIĘKSZA niż dawka serwowana przez elektro(ciepło)wnię.

    > Taki na przykład kol. Mateusz siedzi sobie gdzieś w swoim fajnym
    > lesie, i pali w fajnych kominkach drwami z tego lasu.

    Tymczasem ty sugerujesz żeby inni robili to samo, bo to fajnie. To
    przeanalizuj sobie co będzie jak inni się do tego lasu przeniosą i zaczną
    też palić.

    > Ręczę za to, że jeśli go trzeba będzie leczyć, to nie
    > z choroby wynikającej z tej "niskiej emisji".

    Ale on nie jest na świecie jedyny.

    > Na choroby spowodowane emisją (baaardzo wysoką) z elektrowni
    > węglowej poumierała część mojej rodziny.

    Wiesz to skąd że z powodu emisji z elektrowni a nie niskiej emisji z kotłów
    sąsiadów czy ich samych, albo innych samochodów spalinowych ziejących w ich
    młodości ołowiem?

    > W wieku, który trudno uznać za podeszły. Zatem proszę
    > o porzucenie tego tematu, i nie obrażanie Ich pamięcie takimi bredniami.
    > Delikatny to ja jestem, ale powyżej pewnego nagromadzenia chamstwa,
    > buractwa, prostactwa i bucerii mogę tę delikatność stracić.

    Poza tym wszyscy zdrowi? :/

    > Absurdalnym jest również pomysł, by wszyscy pompowali ciepło.

    Nie jest, bo zmniejszają zapotrzebowanie domu na ciepło i w znacznej części
    wykorzystują wtórnie energię z powietrza.

    > Można
    > to robić gdy jest skąd (spora działka), a czasem trzeba, gdy ta działka
    > w marnej okolicy bez infrastruktury, w dodatku na jakimś bezleśnym
    > wygwizdowie. Wszyscy pompować nie będą, bo nie będą mieli skąd.

    Powietrze, drogi panie, naładowane energią, jest WSZĘDZIE.

    > Francuskiemu operatorowi sieci prądowniczej nie ujmuje przyzwoitości
    > nawet to, że on wie dobrze, że wszyscy się na drewno nie przerzucą
    > i nie puszczą go z torbami. Tak samo jak ja, mówi co jest najlepsze.
    > Ja też przecież grzeję gazem, choć wiem, że drewno by było lepsze.
    > No i oczywiście też bardzo chętnie korzystam z prądu.

    Bo jesteś hipokrytą do kwadratu, CBDU.

    > Świetna egzemplifikacja tego, co tu widać od dawna. Jeden o niebie, drugi
    > o chlebie. "Fajnie mi się dupę wozi przez pół miliona kilometrów, wszystko
    > inne mam w rzeczonej dupie, niczego innego nie widzę, nawet nie wiem o czym
    > mowa". A mowa była o kosztach uzyskania tych akumulatorów. Nie, nie chodzi
    > o złotówki czy dolary (wiem, muszę takie rzeczy zawsze wyjaśniać). Chodzi
    > o zdrowie i życie biednych ludzi gdzieś w Afryce.

    No właśnie, najpierw twierdzisz że akumulatory są be, bo je trzeba
    wyprodukować (a czego nie trzeba?), mają słabą trwałość, potem trzeba je
    utylizować. Ja wykazuję że wcale nie mają złej trwałości i daje się je
    jeszcze długi czas z powodzeniem wykorzystywać zanim pójdą do recyklingu, a
    ty zaczynasz coś o biednych ludziach w Afryce olewając że u nas też giną
    przedwcześnie setki tysięcy ludzi z powodu smogu z NISKIEJ EMISJI.

    > Jeden taki NIKT wymyślił sobie, że będzie grzał basen.

    Nie panelami tylko pompą, ignorancie. I znowu, będę grzać basen i chłodzić
    dom JEDNOCZEŚNIE. Czego nie jesteś niestety w stanie ogarnąć jako hipokryta
    palący gazem. Dla przykładu obecnie chłodzę dom pompą ciepłą grzejąc
    atmosferę, choć wodę w basenie by się przydało JEDNOCZEŚNIE podgrzać. Więc
    mogę wode w basenie drewienkiem ogrzać co najwyżej, czyli powodować bedę
    podwójną emisję.

    > [ciach bełkocik o dupie maryni]
    > A bo to jedna tragedia na świecie?

    To po co wykazujesz tragedie, skoro masz to w życi?

    > Einsteiny wszystkie one nie są, tak w skrócie.

    Tak w skrócie to mają więcej wiedzy na temat tego co się dzieje, niemniej
    już wtedy zauważyli co z ludźmi robi niska niefiltrowana emisja z kominów i
    rur wydechowych. No a ty dalej 100 lat później

    > To rzeczywiście prostackie: definiować Odnawialne Źródła Energii w ten
    > sposób, że mają być źródłem energii, które się odnawia.

    Jeśli wolisz bardziej dosadne określenie, to jest to zwyczajnie głupie aby
    patrzeć tylko na jeden element z całej układanki.

    > Musicie sobie kiedyś zebrać Kółko Grzejnictwa Basenowego i porozmawiać
    > o tym. Ciekawe do czego dojdziecie, kto tam głośniej będzie krzyczał.

    Ale to ty ciągle się tego czepiasz jakby komfort był czymś skrajnie złym.

    > Obiecuje kupić podręcznik do fizyki alternatywnej (jeden egzemplarz),
    > by Autorowi zwrócić część kosztów. Lubię czytać takie odjechane rzeczy.

    Tobie się chyba już dawno pokiełbasiło i czytasz nie to co trzeba skoro
    twierdzisz że nie można pompą ciepła jednocześnie grzać i chłodzić, a
    trutka spalinowa na biomase ma lepszą sprawność i jest zdrowsza tylko
    dlatego że metale z komina nie lecą.

    > A może nie?

    Ty mieszkasz w takim bunkrze ze ścianami z muru na 50cm bez ocieplenia?
    Może masz w planach takowy wybudować?

    > Wszystkie obliczenia należy zaczynać od sprecyzowania warunków.
    > Na Grenlandii znacznie mniej. W Dubaju odwrotnie. W Polsce *można*
    > jak na Grenlandii,

    Nie mieszkamy na Grenlandii i nie piszemy na grenlandzkiej grupie
    dyskusyjnej. To tak na przyszłość, jakbyś nie wiedział.

    > ale stoją już budynki, w których klimatyzacja
    > generuje wyższe rachunki od ogrzewania.

    Budynki mieszkalne nie stoją takie, ignorancie.

    --
    Pozdor
    Myjk