  • Data: 2019-07-29 11:51:53
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 26 Jul 2019 16:53:56 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Kilka lat temu zabrali mnie dojednego nawiedzonego, który chciał
    > się ze mną zakładać, że już za rok, za momencik, będzie miał
    > urządzenie do ładowania akumulatorów samochodu odpadową energią
    > elektromagnetyczną z powietrza. Oczywiście jako człowiek uczciwy
    > odmówiłem zakładu ("o każde pieniądze", jak proponowała druga
    > strona. Potrafię pojąć jakimi drogami chodzą myśli wynalazców
    > perpetum mobile.

    To nie jest żadne perpetuum mobile, tak działa pompa ciepła. Jak się
    chłodzi z jednej strony to z drugiej strony grzeje -- i odwrotnie. A jeśli
    się drugiej strony nie wykorzysta to się energię traci, czego ja uniknę
    przy moim systemie. I ciebie to mierzi, bo żaden kocioł spalinowy, w tym
    gazowy, tego nie zrealizuje. ;P

    > A jak się ma ta mniejsza dzienna emisja do niemożności chwilowego
    > zmniejszenia mocy turbozespołu? Czy wręcz do utrzymywania wszystkich
    > na najwyższej mocy -- by nocą za grosze sprzedawać "jałową energię"?

    Jest coś takiego jak bilansowanie, które sobie z tym radzi -- niemniej jak
    już pisałem po to właśnie buduje się dodatkowo banki energii, i dlatego
    bank energii muska oparty na akumulatorach się zwróci się znacznie szybciej
    niż się tego poczatkowo spodziewano.

    > Bardzo istotne.

    To nie pomijaj.

    > Czyli jak PV będzie po 3000zł/kWp, o to pompociepłowcy bez PV się zapłaczą,
    > bo elektrownia im wypowie umowy na tanią energię w nocy?

    My nie Australia, więc to scenariusz wątpliwy, podobnie jak znaczna zmiana
    warunków prosumenta.

    --
    Pozdor
    Myjk